  • 11. Data: 2011-03-19 12:49:14
    Temat: Re: Uwaga na tokeny soprzętowe RSA.
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Mar, 13:11, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

    > Jest chyba oczywiste, że taki związek nie ma prawa mieć miejsca.
    > P.G.

    może coś takiego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_attack
    ?

  • 12. Data: 2011-03-19 13:15:59
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > może coś takiego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_attack

    Fakt, tu znajomość kodu źródłowego może pomóc.
    P.G.

  • 13. Data: 2011-03-19 13:34:47
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Krzysiek wrote:

    > może coś takiego:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Timing_attack
    > ?

    No nie... Przeczytajcie dokładnie pierwsze zdanie.

    witrak()

  • 14. Data: 2011-03-19 13:37:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jest chyba oczywiste, że taki związek nie ma prawa mieć miejsca.
    > P.G.

    Jasne - w sensie wzoru. Ale taki związek dla określonej partii
    tokenów musi być znany bankowi. Jeżeli wykradziono bazę danych
    zawierających takie dane producentowi, to już wystarczy...

    witrak()

  • 15. Data: 2011-03-19 13:52:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Jasne - w sensie wzoru. Ale taki związek dla określonej partii
    > tokenów musi być znany bankowi. Jeżeli wykradziono bazę danych
    > zawierających takie dane producentowi, to już wystarczy...

    Jak nie ma związku w sensie wzoru to skąd u producenta baza danych z banku ?
    P.G.

  • 16. Data: 2011-03-19 13:54:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > No nie... Przeczytajcie dokładnie pierwsze zdanie.

    Czytam i nie chwytam o co chodzi.
    P.G.

  • 17. Data: 2011-03-19 15:34:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 10:51:24 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > bezpieczeństwo.
    > Przecież u nich jest tylko wiedza o algorytmach, a algorytmy w

    Tutaj masz dokładnie wytłumaczone co mogli ukraść włamywacze, bo RSA na
    razie nie podała jakiejś oficjalnej wiadomości na ten temat.

    <http://niebezpiecznik.pl/post/wlamanie-na-serwery-r
    sa-wykradziono-dane-
    zwiazane-z-securid/>

    Xenocide

  • 18. Data: 2011-03-19 18:37:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wiatrak" <w...@y...pl> writes:

    > Które banki to mają? Na pewno Lukas, w Eurobanku tez jest taka
    > opcja.. Które banki jeszcze?
    > http://www.tvn24.pl/-1,1696347,0,1,hakerzy-dobieraja
    -sie-do-bankowych-tokenow,wiadomosc.html

    Jest tylko jedna rzecz dotyczaca tych tokenow, ktora mozna ukrasc z RSA
    - to jest baza danych (lub cos podobnego, np. algorytm generowania)
    seedow w polaczeniu z numerami tokenow.

    Zadna taka baza danych nie powinna nigdy istniec (seedy powinny byc
    generowane losowo przed wysylka do odbiorcy, nie powinny w ogole byc
    przechowywane przez producenta). Zaden taki algorytm oczywiscie takze
    nie powinien istniec. Jesli takie rzeczy istnieja, to pomijajac
    calkowita utrate zaufania do firmy (jesli ktos im w ogole ufal,
    w bezpieczenstwie nie powinno sie ufac producentowi tokenow) to jest to
    IMHO kryminal.

    Algorytmy generowania wynikow tokenow sa znane od dawna, jedyna
    tajemnica sa (byly?) seedy, rozne dla poszczegolnych tokenow. I to jest
    akurat dobry uklad, pod warunkiem, ze tylko uzytkownik (firma, ktora
    kupila token) zna seedy. Nawet producent nie powinien ich znac.

    Tak w ogole, gdyby seedy byly generowane przez uzytkownika, to by takich
    zdrad nie moglo byc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2011-03-19 19:15:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 19:37:09 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > kupila token) zna seedy. Nawet producent nie powinien ich znac.
    >
    > Tak w ogole, gdyby seedy byly generowane przez uzytkownika, to by takich

    No ciekawe jak się ta sprawa zakończy i czy RSA w pełni ujawni jak się
    włamano i co zostało skradzione. Jeżeli rzeczywiście posiadali bazę seedów
    to można powiedzieć, że czar prysł a co za tym idzie także reputacja
    firmy, której to utrata może w efekcie wpędzić firmę w poważne tarapaty.

    Xenocide

  • 20. Data: 2011-03-20 18:57:35
    Od: zg <z...@v...pl>

    Przepraszam, ze sie wtrace, ale czy tokeny stosowane w BGZ tez sa
    podatne na takie ataki? Czy mozliwe jest w ogole zlamanie takiego
    zabezpieczenia?

    --
    zg