  • 61. Data: 2018-01-19 22:09:35
    Temat: Re: Ubezpieczenie mieszkania w którym sie nie mieszka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2018 17:31:20 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie. Wszystko musi mieć na tacy :)

    Wot kasta :-)
    Ale jak ma sprawdzic, czy go w Temide nie robia, w slepca znaczy sie
    :-)

    > No jak już się rozpocznie, to jakoś będzie szło, choćby jak krew z nosa,
    > ale będzie.

    Ale jak sie ludzie zaczna wykruszac, to ilosc spraw bedzie narastac, i
    co tu robic - wstrzymac sprawe do czasu rosztrzygniecia podrzednej ?

    > No jak coś ktoś odziedziczył, to może darować komuś.

    A wczesniej ?

    > Wnioskować o odpis aktu (urodzenia/zgonu/ślubu), jak jeszcze ma
    > podkładkę w formie wezwania sądu, to bez żadnego problemu.

    Jak tak na kazdym poziomie bedzie potrzebne wezwanie z sadu, to tak
    szybko nie bedzie :-)

    J.

  • 62. Data: 2018-01-20 08:13:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 22:09, J.F. pisze:

    > Ale jak sie ludzie zaczna wykruszac, to ilosc spraw bedzie narastac, i
    > co tu robic - wstrzymac sprawe do czasu rosztrzygniecia podrzednej ?

    Zawiesić - skoro od wyniku tamtej sprawy uzależniony jest dalszy los tej
    sprawy.

    Mój kontrahent wszczął sobie sprawę spadkową - jako wierzyciel zmarłego
    dłużnika. Bardzo prosta sprawa - dziedziczy wprost żona i dwójka dzieci.
    Ale już toczy się ponad 2 lata - najpierw przeniosła się z jednego sądu
    do drugiego, bo okazało się, że dłużnik mieszkał w czasie śmierci pod
    jurysdykcją innego sądu. Potem trzeba było wydobyć akt ślubu dłużnika.
    Potem akt dowodzący zmianę nazwiska jego córki - i te wszystkie wezwania
    obarczały tegoż wierzyciela zmarłego, bo przecież spadkobiercom nie
    zależy na zakończeniu sprawy. Potem termin spadł, bo któryś z
    uczestników nie został "prawidłowo zawiadomiony". I tak się to toczy,
    niby nic, ale każde wezwanie, każde "nieprawidłowe zawiadomienie", to
    kolejne parę miesięcy niczego innego jak tylko czekania.

    > A wczesniej ?

    Pewnie też, tyle że jak to jest telewizor, to nie ma problemu, ale jak
    nieruchomość, to nie dokonasz przed notariuszem aktu darowizny, jeśli
    nie będziesz miał stwierdzenia nabycia spadku.

    No nie będzie - patrz wyżej.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2018-01-20 13:43:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Na szczęście koszty postępowania wchodzą do długów spadkowych, więc prędzej czy
    później można to sobie odbić.
    Ale co z opcją dzielenia spadku ze/między zmarłymi?
    Hmm, dałoby się tak do KW wpisać?

  • 64. Data: 2018-01-20 18:58:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na szczęście koszty postępowania wchodzą do długów spadkowych, więc prędzej czy
    później można to sobie odbić.

    Nie jest to takie oczywiste. Podaj ten przepis na te koszty postępowania.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2018-01-21 17:42:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    KC art. 922 paragraf 3.

  • 66. Data: 2018-01-22 22:40:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2018 08:13:44 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Zawiesić - skoro od wyniku tamtej sprawy uzależniony jest dalszy los tej
    > sprawy.

    O tym wlasnie pisze.
    A w miedzyczasie umrze nastepny i tak moze sie zawieszenie przedluzac
    :-)

> [...]
    > Potem akt dowodzący zmianę nazwiska jego córki - i te wszystkie wezwania
    > obarczały tegoż wierzyciela zmarłego, bo przecież spadkobiercom nie

    I za kazdym razem jak rozumiem ze trzy pisma - sad musi wezwac do
    uzupelnienia akt, z tym do USC, oni wydadza kopie aktu slubu, z tym do
    sadu, sad popatrzy, wezwie do uzupelniania o dane corki ...

> [...]
    > niby nic, ale każde wezwanie, każde "nieprawidłowe zawiadomienie", to
    > kolejne parę miesięcy niczego innego jak tylko czekania.

    A niechjescze rodzina testament odnajdzie po dluzszym czasie, albo
    bedzie chciala obalic :)

    > Pewnie też, tyle że jak to jest telewizor, to nie ma problemu, ale jak
    > nieruchomość, to nie dokonasz przed notariuszem aktu darowizny, jeśli
    > nie będziesz miał stwierdzenia nabycia spadku.

    Bardziej mi chodzi o to, ze jest np czworo rodzenstwa, jedno mieszka w
    mieszkaniu po rodzicach, drugie i trzecie to akceptuje i nie chce nic,
    a czwarte jednak chce swoj udzial.
    Mozna spadku nie przyjac ... ale wtedy udzial czwartego rosnie ...

    > No nie będzie - patrz wyżej.

    USC beda tak sobie wydawaly kopie akt obcym osobom, czy jednak
    podkladka z sadu potrzebna ?

    J.

  • 67. Data: 2018-01-22 22:58:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 22:40, J.F. pisze:
> [...]
    > a czwarte jednak chce swoj udzial.
    > Mozna spadku nie przyjac ... ale wtedy udzial czwartego rosnie ...

    Nie ma w naszym systemie prawnym czegoś takiego jak "nieprzyjęcie"
    spadku. Spadek możesz co najwyżej odrzucić, ale wówczas niekoniecznie
    zwiększy to udział "czwartego".

    > USC beda tak sobie wydawaly kopie akt obcym osobom, czy jednak
    > podkladka z sadu potrzebna ?

    Wedle uzasadnienia wniosku i uznania kierownika - jak się umotywuje i
    uprawdopodobni. Adresy meldunkowe zdarzało mi się dostawać bez wezwania
    sądu.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2018-01-24 21:35:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 22:58:27 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie ma w naszym systemie prawnym czegoś takiego jak "nieprzyjęcie"
    > spadku. Spadek możesz co najwyżej odrzucić, ale wówczas niekoniecznie
    > zwiększy to udział "czwartego".

    Niech bedzie odrzucenie, ale IMHO wtedy jak piszesz - powoduje
    zwiekszenie udzialu wszystkich pozostalych.

    J.

  • 69. Data: 2018-01-25 08:29:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-24 o 21:35, J.F. pisze:

    > Niech bedzie odrzucenie, ale IMHO wtedy jak piszesz - powoduje
    > zwiekszenie udzialu wszystkich pozostalych.

    Nie zawsze powoduje zwiększenia udziału pozostałych spadkobierców.

    --
    Liwiusz