  • 1. Data: 2003-08-27 18:20:10
    Temat: Ubezpieczenie kredytu
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Zamierzam wystąpić z wnioskiem kredytowym. Wstępnie wybrałem ekstralokum
    w KB. Ponieważ kupuję mieszkanie, które ma być dopiero wybudowane to
    prawdopodobnie będę musiał zapłacić za ubezpieczenie kredytu. Tak
    przynajmniej twierdziła kobitka, z którą rozmawiałem w oddziale ma
    Marszałokowskiej. Starała się jednak za bardzo mnie nie uświadamiać w
    tej materii. O co więc chodzi z tym ubezpieczeniem - czy płaci się je
    tylko w okresie od uruchomienia kredytu do zakończenia inwestycji (i
    ustanowienia hipoteki), czy też przez cały okres spłaty? Jakich
    dodatkowych kosztów mam się jeszcze spodziewać?

  • 2. Data: 2003-08-27 19:19:07
    Temat: Re: Ubezpieczenie kredytu
    Od: "kuba" <k...@W...onet.pl>

> [...]
    > ustanowienia hipoteki), czy też przez cały okres spłaty? Jakich
    > dodatkowych kosztów mam się jeszcze spodziewać?

    Trzymaj sie z daleka od KREDYT BANKU na marszalkowskiej. NIEKOMPETENCJA I
    OLEWANIE KLIENTA NA MAXA!!!

  • 3. Data: 2003-08-27 20:13:40
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    kuba wrote:

    > Trzymaj sie z daleka od KREDYT BANKU na marszalkowskiej. NIEKOMPETENCJA I
    > OLEWANIE KLIENTA NA MAXA!!!

    No to gdzie jest oddział KB, który zajmuje się kredytami mieszkaniowymi?
    Wszędzie wysyłali mnie na Marszałkowską.

  • 4. Data: 2003-08-28 06:16:57
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jest to ubezpieczenie kredytu od momentu wyplaty pierwszej transzy kredytu
    do momentu uprawomocnienia sie hipoteki. W KB placi sie je miesiecznie razem
    z rata kredytu (a nie jak w innych bankach z gory za rok a za nie
    wykorzystane miesiace nastepuje zwrot). Ubezpiecznie wynosi: 0,07%
    miesiecznie od kwoty calego kredytu (niezaleznie ile go wykorzystales, ale
    tak akurat jest we wszystkich bankach).

    Ja wzialem kredyt w KB w oddziale VII na Ursynowie ul. KEN 19 i bardzo
    polecam ten oddzial. Kompetentna obsluga i mozliwosc negocjacji.

  • 5. Data: 2003-08-28 06:35:56
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zamierzam wystąpić z wnioskiem kredytowym. Wstępnie wybrałem ekstralokum
    > w KB. Ponieważ kupuję mieszkanie, które ma być dopiero wybudowane

    Odradzam 'kupowanie' takiego wirtualnego mieszkania. Szukaj takiego, co juz
    stoi.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    http://fun.from.hell.pl/2003-01-03/prezent-Kr-dla-Wy

  • 6. Data: 2003-08-28 09:20:00
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > ustanowienia hipoteki), czy też przez cały okres spłaty? Jakich
    > dodatkowych kosztów mam się jeszcze spodziewać?

    1. płacisz do czasu uprawomocnienia hipoteki (czyli od 2 miesięcy do 2
    lat) - ok 100-200 zł rocznie
    2. nie kupuj mieszkania, którego nie ma !!! - poczytaj sobie o problemach
    ludzi, którzy tak zrobili
    zwykle budowa jest opóźniona, a koszt jest wyższy niż pierwotnie
    zakładano

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-08-28 10:12:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2003 11:20:00 +0200, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    >1. płacisz do czasu uprawomocnienia hipoteki (czyli od 2 miesięcy do 2
    >lat) - ok 100-200 zł rocznie

    A nie dłużej - do powstania mieszkania? Bo przecież wartość działki
    bez domu może być mniejsza niż kredyt.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2003-08-28 13:21:30
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > A nie dłużej - do powstania mieszkania? Bo przecież wartość działki
    > bez domu może być mniejsza niż kredyt.

    a można dokonać prawomocnego wpisu do hipoteki dla mieszkania, kiedy ta
    hipoteka ma być zabezpieczeniem kredytu ?:)) .....

    chociaż w sumie zastanawiam się jak jest to rozwiązywane w przypadku kredytu
    na budowę ... czyżby banki były tak dobre i brały zabezpieczenie hipoteczne
    z budynku którego nie ma ?
    pewnie kredyt taki musi być ubezpieczony do czasu zakończenia budowy, mam
    rację ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-08-29 05:47:03
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Wszystkie oddzialy KB zajmuja sie kredytami.
    Ja bralem kredyt doslownie 2 miesiace temu na ursynowie - VII oddzial, ul.
    KEN 19

  • 10. Data: 2003-08-29 07:58:27
    Od: "Michał Mróz" <m...@N...gazeta.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał(a):

    > A nie dłużej - do powstania mieszkania? Bo przecież wartość działki
    > bez domu może być mniejsza niż kredyt.
    Drobne nieporozumienie - czas podany przez plusza liczy sie od momentu
    zlozenia wniosku w sadzie o wpis do hipoteki, w zaleznosci od mista i
    dzielnicy trwa to roznie dlugo.
    Wpisu do hipoteki mozna dokonac jak sie ma akt notarialny zakupu mieszkania -
    a ten mozna podpisac dopiero po zakonczeniu budowy (i chyba po uzyskaniu
    pozwolenia na uzytkowanie).
    W tym przypadku, zakladajac ze developer/spoldzielnia nie nawali to jest
    okolo 1,5 roku - do 2 lat, + oczekiwanie w sadzie (2 miesiace - 2 lata).
    Ja placilem ubezpieczenie kredytu gdzies przez okolo 1,5 roku - ale kupowalem
    mieszkanie, ktore bylo juz prawie wybudowane - a i tak bylo kilkumiesieczne
    opoznienie.

    Nicek - powaznie zastanow sie nad kupnem mieszkania, ktorego nie ma.
    Czy idac do hipermarketu kupujesz np. telewizor, ktory ma dopiero projekt?
    Raczej nie, a tu wydajesz kilkadziesiat (a raczej prawie kilkaset) tysiecy.

    Pozdrawiam
    Michal M