  • 1. Data: 2005-04-10 11:28:31
    Temat: Ubezpieczenie budowy mieszkania w wypadku plajty developera.
    Od: "Alicja" <z...@p...onet.pl>

    Hej,

    Pytanie jak w temacie, czy ktorys z bankow w przypadku kredytu mieszkaniowego
    oferuje cos takiego? Aby w momencie plajty developera uzyskac odszkodowanie i
    splacenie kredytu. Moze ktores z towarzystw ubezpieczniowych? Google daje
    rezultaty jedynie ubezpieczenia budowy od kradziezy itp.

    Alicja

  • 2. Data: 2005-04-10 11:49:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 10 Apr 2005 13:28:31 +0200, "Alicja"
    <z...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >splacenie kredytu. Moze ktores z towarzystw ubezpieczniowych? Google daje

    to byłaby niezła bzdura. Jaki jest sens udzielać, powiedzmy, 25
    ubezpieczonych kredytów na budowę bloku jego przyszłym lokatorom (i za
    każdym razem badać wiarygodność developera) zamiast po prostu udzielić
    kredytu developerowi na budowę?

    Innymi słowy: jeśli masz obawy co do wiarygodności developera, to płać
    mu dopiero _za_ lokum a nie _na_ budowę lokum.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2005-04-10 11:53:48
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Apr 2005 13:28:31 +0200, Alicja
    <z...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > splacenie kredytu. Moze ktores z towarzystw ubezpieczniowych? Google daje
    > rezultaty jedynie ubezpieczenia budowy od kradziezy itp.

    Bank nie udzieli kredytu na niepewnego dewelopera. W koncu to mieszkanie
    jest zabezpieczeniem kredytu.
    Żadne towarzystwo ubezpieczeniowe nie ma takiego produktu dla osób
    indywidualnych.
    Jedną z metod zabezpieczenia sie jest tzw rachunek powierniczy. Wtedy to
    bank sprawdza i monitoruje dewelopera.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0514-2, 2005-04-08
    Przetestowano na: 2005-04-10 13:54:00

  • 4. Data: 2005-04-10 13:18:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    >
    > Innymi słowy: jeśli masz obawy co do wiarygodności developera, to płać
    > mu dopiero _za_ lokum a nie _na_ budowę lokum.

    To nie jest bzdura, bo takie ubezpieczenia istnieją wszędzie, tylko nie
    w Polsce.
    Narazie nikt czegoś takiego nie oferuje. Powody są chyba proste. Byłoby
    to strasznie drogie ubezpieczenie, bo ryzyka jest spore.
    Za dużo przekrętów na budowach się dziej.
    Natomiast mam wrażenie, że gdzieś już o czymś takim słyszałem, ale w tej
    chwili nie potrafię powiedzieć kto to oferował. Ale nie był to bank
    tylko firma ubezpieczeniowa.

  • 5. Data: 2005-04-10 14:13:10
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005 08:18:49 -0500, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >To nie jest bzdura, bo takie ubezpieczenia istnieją wszędzie, tylko nie
    >w Polsce.
    <ciach>
    >to strasznie drogie ubezpieczenie, bo ryzyka jest spore.

    to właśnie miałem na myśli używając określenia "bzdura".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2005-04-10 20:59:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zbigniew <z...@p...onet.pl> writes:

    > Jedn z metod zabezpieczenia sie jest tzw rachunek powierniczy. Wtedy
    > to bank sprawdza i monitoruje dewelopera.

    Bank sprawdza? Jakim cudem?
    Bank to po prostu nie wyplaci pieniedzy bez zgody drugiej strony.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2005-04-10 22:01:06
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Apr 2005 22:59:00 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisał:

    > Bank sprawdza? Jakim cudem?
    > Bank to po prostu nie wyplaci pieniedzy bez zgody drugiej strony.

    Ano takim, że w momencie zbierania papierów do wniosku kredytowego trzeba
    także dostarczyć papiery od dewelopera. Ponadto banki maja własne bazy tzw
    poważnych deweloperów. Inna sprawą jest zasada wypłacania kredytu w
    transzach. Dla sprawdzonych deweloperów bank wypłaca transze na podstawie
    harmonogramu i nawet nie sprawdza specjalnie postepów robót. Dla reszty
    transze są wypłacane za zrealizowane w miarę postępów robót i tylko za
    wykonane prace. Innym zabezpieczeniem jest oświadczenie dewelopera o
    bezobciązeniowym wydzieleniu KW dla budowanego lokalu zawierajace
    odpowiednie adnotacje urzędowe. W każdym razie tak postępują dobre banki.

    Pozdrowienia
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0514-3, 2005-04-10
    Przetestowano na: 2005-04-11 00:01:11

  • 8. Data: 2005-04-11 17:20:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zbigniew <z...@p...onet.pl> writes:

    > Ano takim, ?e w momencie zbierania papierów do wniosku kredytowego
    > trzeba tak?e dostarczyae papiery od dewelopera.

    Rachunek powierniczy? Wniosek kredytowy? To tylko mi sie tu cos nie
    zgadza?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-04-11 17:51:59
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 19:20:06 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisał:

    > Rachunek powierniczy? Wniosek kredytowy? To tylko mi sie tu cos nie
    > zgadza?

    Rachunek powierniczy to takie coś prowadzone przez bank, gdzie klienci
    (nabywcy) wpłacają pieniądze na nabywane lokale, a bank je wypłaca
    deweloperowi zgodnie z postepem robót i zasadniczo tylko za prace wykonane.
    A co Ci sie nie zgadza z wnioskiem kredytowym? Co prawda użyłem tu pewnego
    skrótu- składając wniosek trzeba także złożyć inne dokumenty, także od
    dewelopera (a tych wymaga bank)

    Pozdrowienia
    Zbyszek

    --