  • 1. Data: 2011-04-03 15:47:30
    Temat: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Od: "P" <z...@g...com>

    Czesc...wiem, ze temat dosc prowokujacy :) - ale jak myslicie, czy jest
    szansa, ze w niedalekiej przyszlosci USD bedzie znow po ponad 3,00 PLN?

    Dziwi mnie, ze np. takie byly ostatnio wahania kursow CHF, a nie odbilo sie
    to zbytnio na USD/PLN. Dziwi mnie, ze jakies totalne zawirowania zwiazane z
    Japonia/Libia itd. - nie wplynely zbytnio na kursy walut, a jakies glupie
    sprawki z jesieni 2010 - wplynely i to znacznie...

    To oczywiste, ze nikt nie jest w stanie nic przewidziec (oprocz analitykow
    haha!) - ale moze macie jakies sugestie?

    Pozdrawiam>P.

  • 2. Data: 2011-04-03 16:45:31
    Temat: Re: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "P" <z...@g...com> wrote in message
> [...]
    >
    > To oczywiste, ze nikt nie jest w stanie nic przewidziec (oprocz analitykow
    > haha!) - ale moze macie jakies sugestie?

    Obstawialbym padniecie PLN, ale najszybciej ok. polowy 2012 (to dyskusja na
    inny temat i nie bede jej ciagnac), wtedy zobaczysz kurs blizej 4zl niz 3
    zl. Na odwracanie EUR/USD trzeba bedzie jeszcze troche poczekac, bo na razie
    obstawiaja szybsza podwyzke dla EUR. Ameryka jest mniej przewidywalna niz
    powiedzmy taka polska RPP i tam potrafia sie zebrac nagle i podwyzszyc stopy
    i to wicej niz oczekuje rynek.

  • 3. Data: 2011-04-03 17:33:21
    Od: "P" <z...@g...com>

> [...]
    > przewidywalna niz powiedzmy taka polska RPP i tam potrafia sie zebrac
    > nagle i podwyzszyc stopy i to wicej niz oczekuje rynek.

    Hmmm...padniecie PLN? Akurat jak dla mnie - super. Tylko nie wiem jakie
    wskazniki mialyby to jakos wieszczyc, bo jak narazie to chyba wszystko idzie
    (wskaznikowo!) OK, jak juz to pograzylyby EUR takie kraje jak
    Portugalia/Grecja/Hiszpania/Irlandia?

    Co do USD - to nie jestem w stanie zrozumiec tych wahan do EUR, to nie idzie
    racjonalnie...

    Jeslibys jednak chcial pokontynuowac dyskusje odnosnie padniecia PLN - to
    chetnie, mysle, ze sie zmiesci w ramach tematycznych tego watku ;))

    Pozdro>P>

  • 4. Data: 2011-04-03 18:00:01
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "P" <z...@g...com> wrote in message news:4d98af6b@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Jeslibys jednak chcial pokontynuowac dyskusje odnosnie padniecia PLN - to
    > chetnie, mysle, ze sie zmiesci w ramach tematycznych tego watku ;))

    Polska zmierza swoja indywidualna sciezka do niewyplacalnosci, a jak wtedy
    zachowa sie kurs to wiadomo. Polski nikt nie bedzie ratowal tak jak Grecji
    czy Irlandii, bo nie mamy EUR. wydatki sa sztywne, a wplywy beda malaly, bo
    prowadzona przez ostatnie lata polityka gospodarcza likwidacji przemyslu da
    o sobie znac. Zaden kraj nie moze na dluzsza mete zyc tylko z urzednikow i
    osob swiadczacych uslugi. watpie, zeby odwrocono te tendencje; wszystko
    toczy sie jak kula sniezna i nie sposob tego zatrzymac bez radykalnych
    zmian. Jeszcze do igrzysk 2012 tloczy sie sporo unijnych pieniedzy, ktore
    pokazuja wzrost PKB, w drugiej polowie 2012 te inwestycje i srodki wygasna i
    wtedy moze zaczac sie ten caly proces oslabienia PLN.
    oczywiscie kazdy moze napisac sobie wlasny scenariusz, ale pytales mnie o
    zdanie, wiec staralem sie je uzasadnic; mozesz miec inne spojrzenie na te
    sprawy, ale w koncu mamy demokacje i mozna miec rozne poglady.

  • 5. Data: 2011-04-03 18:24:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/3/2011 10:47 AM, P wrote:
    > ale moze macie jakies sugestie?

    nikt nie przewidywal konfliktu w libii na taką skalę i nie zdążyli
    przygotowac złotówki, zeby na tym zarobić.

  • 6. Data: 2011-04-03 18:56:23
    Od: "P" <z...@g...com>

    > nikt nie przewidywal konfliktu w libii na taką skalę i nie zdążyli
    > przygotowac złotówki, zeby na tym zarobić.

    To juz spiskowa teoria ;) Ja nawet nie mowie o samej Libii, ale przeciez
    caly swiat afryki polnocnej (arabskiej) i inne muzulmanskie panstwa - wre,
    upadaja rzady itd. To sie jakos tam na cenach ropy odbija...

    A waluty - jakby nie reaguja...nie rozumiem tych zaleznosci - czasami
    wystarczy, ze jakas tam agencja Moody's czy inny jakis tam bank amerykanski,
    obnizy jakis rating np. kraju takiego jak Portugalia z np. AA+ na AA czy cos
    w tym guscie - i sypie sie PLN/USD, PLN/EUR, EUR/USD itd. - i to sypie
    znaczaco i kilkanascie % itd....

    A np. takie zdarzenia jak faktyczne zalamanie gospodarki Japonii (na dlugie
    lata pewno), jakies wpomopowywanie miliardow jenow w ta gospodarke by banki
    nie padly itd (a przeciez Japonia ma wiekszy wplyw na gospodarke swiatowa
    anizeli np. Portugalia) - zawirowania w swiecie arabskim itd. - nic nie
    zmieniaja...

    Wiem, ze nie ma sztywnych regul - ale zeby az to byl taki random zupelny??
    ;)

  • 7. Data: 2011-04-03 19:00:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/3/2011 1:56 PM, P wrote:
    > To juz spiskowa teoria

    na ktorej się dobrze zarabia.

  • 8. Data: 2011-04-03 19:00:18
    Od: "P" <z...@g...com>

> [...]
    > zdanie, wiec staralem sie je uzasadnic; mozesz miec inne spojrzenie na te
    > sprawy, ale w koncu mamy demokacje i mozna miec rozne poglady.

    Z tym brakiem przemyslu to bym polemizowal - ja mysle, ze wlasnie kasa sie
    pojawia z roznych prywatyzacji itd. - poza tym zachod, Chiny, Indie itd. -
    tez u nas inwestuja. Inna rzecz oczywiscie, gdzie ida te zyski...

    Jednak rozumowac tak, ze u nas to sie nic nie dzieje i jedynie inwestycje na
    Euro2012 powoduja jakis wzrost gospodarczy - to ryzykowne, bo chocby np.
    budownictwo jest rynkiem wewnetrznym i to sporo sie na tym rynku dzieje
    (inna rzecz, ze chyba wiekszosc transakcji jest kredytowych i zyski
    wyplywaja z PL)...

    ...do tego dochodzi zadluzenie gospodarstw domowych - rosnace - co w sumie
    potencjalnie napedza koniunkture - bo ci ludzie beda nie tylko wiecej
    pracowac, ale tez i oddawac te pieniadze z nadwyzka - bankom - te znow to
    jakos tam reinwestuja itd....

    ...no nie wiem - myslalem, ze za tymi prognozami wzrostu kursu USD do PLN
    twoimi - jest jakies ciekawe zrodlo wiedzy, ktorego ja nie mam - ale tak z
    wlasnych obserwacji to tez i sam nie wiem - moze wzrosnac, moze spac...to
    szokujace dla mnie - ze tyle sledze te notowania i nigdy nic nie rozumiem -
    np. dlaczego najwiekszy dol tych kursow, na przestrzeni 12 lat byl akurat w
    2008 roku - jak polska gospodarka byla wtedy gorsza/lepsza niz obecnie -
    kompletnie tego nie rozumiem...

  • 9. Data: 2011-04-03 19:01:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 3 Apr 2011 17:47:30 +0200, "P" <z...@g...com> wrote:

    >Czesc...wiem, ze temat dosc prowokujacy :) - ale jak myslicie, czy jest
    >szansa, ze w niedalekiej przyszlosci USD bedzie znow po ponad 3,00 PLN?

    prędzej 2 zł.
    No, chyba, że drukarnia euro będzie pracować wydajniej niż drukarnia
    usd.

    >Dziwi mnie, ze np. takie byly ostatnio wahania kursow CHF, a nie odbilo sie

    bo CHF to poważna waluta: emituje ją państwo, które nie wydaje więcej
    niż ma do dyspozycji. USA i PL mają inny "pomysł" na gospodarkę.

    >To oczywiste, ze nikt nie jest w stanie nic przewidziec (oprocz analitykow
    >haha!) - ale moze macie jakies sugestie?

    Nie stój, nie czekaj! Co robić? Uciekaj! (z dolara oczywiście :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-04-03 19:10:35
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Nie stój, nie czekaj! Co robić? Uciekaj! (z dolara oczywiście :-)

    Sam nie wiem czy to dobry pomysl - zobacz na fluktuacje kursu USD/PLN w
    ostatnich np. 5 latach, zawsze sie okazywalo, ze po spadku byl mega wzrost i
    na odwrot....