  • From: "P" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Date: Sun, 3 Apr 2011 21:00:18 +0200

    > zmian. Jeszcze do igrzysk 2012 tloczy sie sporo unijnych pieniedzy, ktore
    > pokazuja wzrost PKB, w drugiej polowie 2012 te inwestycje i srodki wygasna
    > i wtedy moze zaczac sie ten caly proces oslabienia PLN.
    > oczywiscie kazdy moze napisac sobie wlasny scenariusz, ale pytales mnie o
    > zdanie, wiec staralem sie je uzasadnic; mozesz miec inne spojrzenie na te
    > sprawy, ale w koncu mamy demokacje i mozna miec rozne poglady.

    Z tym brakiem przemyslu to bym polemizowal - ja mysle, ze wlasnie kasa sie
    pojawia z roznych prywatyzacji itd. - poza tym zachod, Chiny, Indie itd. -
    tez u nas inwestuja. Inna rzecz oczywiscie, gdzie ida te zyski...

    Jednak rozumowac tak, ze u nas to sie nic nie dzieje i jedynie inwestycje na
    Euro2012 powoduja jakis wzrost gospodarczy - to ryzykowne, bo chocby np.
    budownictwo jest rynkiem wewnetrznym i to sporo sie na tym rynku dzieje
    (inna rzecz, ze chyba wiekszosc transakcji jest kredytowych i zyski
    wyplywaja z PL)...

    ...do tego dochodzi zadluzenie gospodarstw domowych - rosnace - co w sumie
    potencjalnie napedza koniunkture - bo ci ludzie beda nie tylko wiecej
    pracowac, ale tez i oddawac te pieniadze z nadwyzka - bankom - te znow to
    jakos tam reinwestuja itd....

    ...no nie wiem - myslalem, ze za tymi prognozami wzrostu kursu USD do PLN
    twoimi - jest jakies ciekawe zrodlo wiedzy, ktorego ja nie mam - ale tak z
    wlasnych obserwacji to tez i sam nie wiem - moze wzrosnac, moze spac...to
    szokujace dla mnie - ze tyle sledze te notowania i nigdy nic nie rozumiem -
    np. dlaczego najwiekszy dol tych kursow, na przestrzeni 12 lat byl akurat w
    2008 roku - jak polska gospodarka byla wtedy gorsza/lepsza niz obecnie -
    kompletnie tego nie rozumiem...