    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Date: Sun, 3 Apr 2011 20:00:01 +0200

    "P" <z...@g...com> wrote in message news:4d98af6b@news.home.net.pl...

    > Hmmm...padniecie PLN? Akurat jak dla mnie - super. Tylko nie wiem jakie
    > wskazniki mialyby to jakos wieszczyc, bo jak narazie to chyba wszystko
    > idzie (wskaznikowo!) OK, jak juz to pograzylyby EUR takie kraje jak
    > Portugalia/Grecja/Hiszpania/Irlandia?
    >
    > Co do USD - to nie jestem w stanie zrozumiec tych wahan do EUR, to nie
    > idzie racjonalnie...
    >
    > Jeslibys jednak chcial pokontynuowac dyskusje odnosnie padniecia PLN - to
    > chetnie, mysle, ze sie zmiesci w ramach tematycznych tego watku ;))

    Polska zmierza swoja indywidualna sciezka do niewyplacalnosci, a jak wtedy
    zachowa sie kurs to wiadomo. Polski nikt nie bedzie ratowal tak jak Grecji
    czy Irlandii, bo nie mamy EUR. wydatki sa sztywne, a wplywy beda malaly, bo
    prowadzona przez ostatnie lata polityka gospodarcza likwidacji przemyslu da
    o sobie znac. Zaden kraj nie moze na dluzsza mete zyc tylko z urzednikow i
    osob swiadczacych uslugi. watpie, zeby odwrocono te tendencje; wszystko
    toczy sie jak kula sniezna i nie sposob tego zatrzymac bez radykalnych
    zmian. Jeszcze do igrzysk 2012 tloczy sie sporo unijnych pieniedzy, ktore
    pokazuja wzrost PKB, w drugiej polowie 2012 te inwestycje i srodki wygasna i
    wtedy moze zaczac sie ten caly proces oslabienia PLN.
    oczywiscie kazdy moze napisac sobie wlasny scenariusz, ale pytales mnie o
    zdanie, wiec staralem sie je uzasadnic; mozesz miec inne spojrzenie na te
    sprawy, ale w koncu mamy demokacje i mozna miec rozne poglady.