  • 11. Data: 2011-04-03 19:16:36
    Temat: Re: USD - kiedy kurs > 3,00 PLN?
    Od: "P" <z...@g...com>

    > bo CHF to poważna waluta: emituje ją państwo, które nie wydaje więcej
    > niż ma do dyspozycji. USA i PL mają inny "pomysł" na gospodarkę.

    A jesli chodzi o 'powage waluty' - to IMO CHF jest bardziej 'sztuczna'
    waluta niz PLN, nie wspominajac o USD - tak per saldo - co Szwajcaria
    produkuje, jaki wplyw ma jej produkcja, zasoby naturalne itd. na gospodarke
    swiatowa - w porownaniu z Polska czy USA.

    Ja wiem, ze nasza gospodarka nie jest silna, ale nawet patrzac na nia jako
    rynek zbytu - 40 mln ludzi, zasoby naturalne, powierzchnia itd...

    Nie rozumiem wogole tej teorii sily CHF bo tam jest mocny sektor bankowy /
    finansowy - czy silna gospodarka...Lichtenschtain czy inne Monako tez maja
    pewnie silne wskazniki gospodarcze - gospodarki relatywnie mniejsze niz
    Szwajcaria, ale tez podobnie 'sztuczne' kraje...

  • 12. Data: 2011-04-03 21:16:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2011 21:16:36 +0200, "P" <z...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >pewnie silne wskazniki gospodarcze - gospodarki relatywnie mniejsze niz
    >Szwajcaria, ale tez podobnie 'sztuczne' kraje...

    Zobacz pierwszy link w Google: gospodarka Szwajcarii
    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/130A51DF-D9E3-45E8
    -B3E0-219DA7523F21/52195/GospodarkaKonfederacjiSzwaj
    carskiej.pdf

    --
    Sławomir Szyszło

  • 13. Data: 2011-04-04 05:30:29
    Od: cezy <c...@g...pl>

    > Nie stój, nie czekaj! Co robić? Uciekaj! (z dolara oczywiście

    Nie słuchaj że dolar będzie po 2 zł Będzie po 3,50 zł tylko cierpliwości :)

  • 14. Data: 2011-04-04 07:23:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 3 Apr 2011 21:16:36 +0200, "P" <z...@g...com> wrote:

> [...]
    >produkuje, jaki wplyw ma jej produkcja, zasoby naturalne itd. na gospodarke
    >swiatowa - w porownaniu z Polska czy USA.

    a jaki nagły wzrost produkcji w USA stoi za tymi 600 miliardami
    "dodrukowanego" w ramach QE dolara? Czy skokowo przybyły im jakieś
    "moce", które powodowałyby, że te "powstałe z niczego" dolary mają
    identyczną wartość, jak te, które w obiegu już były?
    Tu nie chodzi o to, czy kraj coś produkuje, ale czy jego waluta jest
    psuta czy nie jest. Szwajcarska - nie jest, a amerykańska - jest.

    >Nie rozumiem wogole tej teorii sily CHF bo tam jest mocny sektor bankowy /
    >finansowy - czy silna gospodarka...Lichtenschtain czy inne Monako tez maja

    oni po prostu nie wydają więcej niż mają i dzięki temu nie muszą
    spłacać swych długów "dodrukowanym" pieniądzem.
    W tym IMHO tkwi jej siła. Podobnie zresztą, jak złota czy srebra czy
    innych metali szlachetnych - nie da się ich "dodrukować" decyzją banku
    (z tą uwagą, że niektóre metale zyskują także, bo mają znaczenie
    przemysłowe, np. srebro).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2011-04-04 07:25:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.04.2011 09:23), Jarek Andrzejewski wrote:
    > (z tą uwagą, że niektóre metale zyskują także, bo mają znaczenie
    > przemysłowe, np. srebro).

    Miejmy także na uwadze że metale mogą także to znaczenie przemysłowe
    stracić.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-04-04 08:00:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 04 Apr 2011 09:25:40 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Miejmy także na uwadze że metale mogą także to znaczenie przemysłowe
    >stracić.

    no tak, katalizatory do samochodów przestaną produkować, nie będzie
    się już wykorzystywało bakteriobójczych własności srebra i jego
    doskonałego przewodnictwa elektrycznego.
    To już prędzej PL swoje długi spłaci :-)

  • 17. Data: 2011-04-04 09:47:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.04.2011 10:00), Jarek Andrzejewski wrote:

    > no tak, katalizatory do samochodów przestaną produkować, nie będzie
    > się już wykorzystywało bakteriobójczych własności srebra i jego
    > doskonałego przewodnictwa elektrycznego.
    > To już prędzej PL swoje długi spłaci :-)

    Mogą w międzyczasie wymyślić inny metal który będzie np. tańszy,
    bardziej dostepny a miał te same właściwości.

    Poza tym, skoro ze względu na znaczenie przemysłowe metale mogą
    zyskiwać, to tak samo zawsze mogą tracić. Trzeba o tym po prostu pamiętać.

    p. m.

  • 18. Data: 2011-04-04 09:57:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 04 Apr 2011 11:47:51 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Mogą w międzyczasie wymyślić inny metal który będzie np. tańszy,
    >bardziej dostepny a miał te same właściwości.

    oczywiście :-) Sam chętnie bym parę wymyślił. To może być lepsze nawet
    niż granie w lotto.
    A serio: Ty naprawdę sądzisz, że da się "wymyślić" metal, który tak po
    prostu w parę lat zastąpi te miliony uncji wydobywanego srebra?

    >Poza tym, skoro ze względu na znaczenie przemysłowe metale mogą
    >zyskiwać, to tak samo zawsze mogą tracić. Trzeba o tym po prostu pamiętać.

    Srebro od 9 kwartałów nieprzerwanie rośnie. Rok w rok więcej się go
    zużywa w przemyśle niż wydobywa (reszta jest z odzysku).
    Srebro jest na złe czasy jako metal szlachety, monetarny i na dobre -
    gdy rosnąca gospodarka go potrzebuje.