  • 11. Data: 2023-06-03 23:26:29
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 cze 2023 o 10:07, Trybun pisze:

    > Od lat nie widzę w świecie bardziej pokojowo
    > nastawionego kraju na świecie niż Rosja.

    Wśród Rosji -- być może jedyny... ;)

    > Wszystko co robi służy obronie własnej przed
    > autentycznymi agresorami współczesnego świata.

    Trudno zgadnąć -- psychiatra potrzebny, okulista czy egzorcysta... ;)

    -=-

    Rosja to stan umysłu -- dwa plus trzy rzadko tam daje pięć. ;)
    Od samego swego początku Moskwa jest postrzegana jako agresor.
    Założyciel Moskwy nosi przydomek Dołgoruki.

    -=-

    W Polsce możesz pisać otwartym tekstem niemal co chcesz -- nie
    możesz (przykładowo) obrażać prezydenta RP... W Rosji samo
    nazwanie rzeczy po imieniu (użycie słowa 'wojna') może słono
    kosztować nieuważnego mówcę...

    Swoje znać, nie rzucać w oczy się bezpiece!
    Sąsiad - owszem, wypić można,
    Lecz to sąsiad, brat - to brat.
    Jak świat światem do ostrożnych
    Zwykł należeć i uśmiechać się ten świat!

    Kto to mówi i kto tak myśli? -- kto tak rysuje Rosję?

    Epitafium dla Włodzimierza Wysockiego -- autorstwa Jacka Kaczmarskiego

    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/epit
    afium-dla-wlodzimierza-wysockiego/

    To słowa czerpane z wypowiedzi Wysockiego -- odważnego
    rosyjskiego: barda, piosenkarza, artysty, poety itd...

    To moja droga z piekła do piekła,
    Z wolna zapada nade mną mrok,
    Więc biesów szpaler szlak mi oświetla,
    Bo w siódmy krąg kieruję krok!

    Więc stoję! Więc stoję! Więc stoję!
    A przed nimi leży w teczce życie moje!
    Nie czytają, nie pytają -
    Milczą, siedzą - kaszle ktoś,
    A za oknem werble grają -
    Znów parada, święto albo jeszcze coś...

    Znów parada, święto albo jeszcze coś -- aż do obłędu...
    Tak Rosję opisywał Kaczmarskiemu Wysocki?... Dobrze ją znał...
    Zwiedzał ją, spotykał się z różnymi ludźmi, śpiewał, opowiadał
    innym o Rosji, niósł ludziom wieści z Rosji, żeby pojęli, czym
    jest owa Rosja...

    To dzięki jego piosenkom dowiedziałem się o Magadanie...
    Magadan -- miasto zbudowane na polskich kościach.

    Lecz wszyscy carowie razem wzięci są niczym w zestawieniu
    z Leninem -- ten zaś jest niczym w zestawieniu ze Stalinem?
    Stalin był Gruzinem -- jak (z wychowania) Putin?...

    O zamkniętym mieście -- Władywostoku... Może w ogóle o zamkniętych
    miastach w Rosji... Aż ciarki mnie czasami przechodzą, gdy pomyślę
    o Władywostoku i tamtych latach...

    -=-

    Aby było jasne -- nie twierdzę, że Zachód jest święty.
    [nie zachwalam aby Zachodu jak Rosjanin Moskwę zachwala?]

    -=-

    Jakoś: Bałtowie, Finowie, Polacy, a nawet Rusini -- nie
    chcą żyć w Rosji...

    -=-

    [Hamerykanie przegrali wojnę w Wietnamie (broniąc zachodniego
    Chrystusa) więc przehandlowali spuściznę Czang Kaj-szeka...
    teraz, by cofnąć czas -- ślą Ukraińców na wojnę?...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 12. Data: 2023-06-05 13:48:56
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Wśród Rosji -- być może jedyny... ;)

    Co to znaczy? Jeżeli masz jakieś przykłady na ruską agresje niezwiązaną
    z samoobrona konieczną to chętnie się z nią zapoznam. Powiem więcej,
    Rosja nie zrobiła niczego czego ja bym nie zrobił będąc na miejscu
    Putina  wobec narastającej agresji zachodu.

> [...]
    > Od samego swego początku Moskwa jest postrzegana jako agresor.
    > Założyciel Moskwy nosi przydomek Dołgoruki.

    Proponuję przestać cytować debilne zwroty, a jeżeli je masz to przedstaw
    zarzuty oparte na faktach a nie na cytowaniu jakiegoś debila który o
    Rosji i Rosjanach wie to co usłyszał w TVPinfo.

> [...]
    >     Jak świat światem do ostrożnych
    >     Zwykł należeć i uśmiechać się ten świat!
    >
    > Kto to mówi i kto tak myśli? -- kto tak rysuje Rosję?

    Problem w tym że o polskim prezydencie nie można mówić prawdy, bo ona
    sama w sobie może być poczytywana jako coś obraźliwego.Tzw demokracja
    daje nam wybór - dobrze albo wcale. Druga sprawa - prawo nie pozwala
    obrażać przywódców obcych krajów, a co się dzieje w Polsce wszyscy mają
    możliwość oceny.

> [...]
    >
    > Aby było jasne -- nie twierdzę, że Zachód jest święty.
    > [nie zachwalam aby Zachodu jak Rosjanin Moskwę zachwala?]

    Święty, to na dzień dzisiejszy najgorsza forma zła na ziemi. Nikt tak
    nie grabi, nie próbuje zdominować innych krajów czy narodów jak ten
    zachód. I co najgorsze tą swoją bandyterka próbują obciążać innych.

    > -=-
    >
    > Jakoś: Bałtowie, Finowie, Polacy, a nawet Rusini -- nie
    > chcą żyć w Rosji...

    Być może, ale kto o tym decyduje. Były w tych krajach referenda co
    wybierają np suwerenność, bandyci czy Rosja?

    > -=-
    >
    > [Hamerykanie przegrali wojnę w Wietnamie (broniąc zachodniego
    > Chrystusa) więc przehandlowali spuściznę Czang Kaj-szeka...
    > teraz, by cofnąć czas -- ślą Ukraińców na wojnę?...]

    Amerykanie maja swoje interesy, i to można nawet zrozumieć, jednak czy
    Polska ma jakiekolwiek korzyści z wspierania tych ich interesów to niech
    sobie każdy odpowie sam.

  • 13. Data: 2023-06-05 13:50:19
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.06.2023 o 10:10, Kamil Jońca pisze:
    > Trybun <M...@j...cb> writes:
    >
    > [..]
    >>
    > Ok. Nie mam więcej pytań.
    > KJ

    Doskonale rozumiem.

  • 14. Data: 2023-06-05 20:07:30
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 05.06.2023 o 13:48, Trybun pisze:

    > Amerykanie maja swoje interesy, i to można nawet zrozumieć, jednak czy
    > Polska ma jakiekolwiek korzyści z wspierania tych ich interesów to niech
    > sobie każdy odpowie sam.

    Nie odpowiadam sobie ani w te ani we wte.
    Trybun, zawsze miałam w firefoxie flagę Twojego kraju w Twoich postach.
    Była to Rosja.

    Mogę ponownie zainstalowac to rozszerzenie, ale narazie nie chcę instalować.

    --
    animka

  • 15. Data: 2023-06-06 18:27:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2023 o 13:48, Trybun pisze:

    > Co to znaczy? Jeżeli masz jakieś przykłady na ruską agresje
    > niezwiązaną

    Dzisiejsze wysadzenie tamy...

    > z samoobrona konieczną to chętnie się z nią zapoznam. Powiem więcej,
    > Rosja nie zrobiła niczego czego ja bym nie zrobił będąc na miejscu
    > Putina wobec narastającej agresji zachodu.

    Też byś przegrał. Moskwa mogła wygrać -- miała wiele do wygrania, ale
    wybrała bardzo złą drogę. Gorbaczow otrzymał pokojowego Nobla, Putin
    miał kiedyś nominację -- otrzymałby, gdyby szedł drogą Gorbaczowa...

    > Rosji i Rosjanach wie to co usłyszał w TVPinfo.

    Rzadko oglądam TV w ogóle -- TVPinfo niemal nigdy...

    > daje nam wybór - dobrze albo wcale

    Tedy skorzystam z tego wyboru. ;)

    > Być może, ale kto o tym decyduje. Były w tych krajach
    > referenda co wybierają np suwerenność, bandyci czy Rosja?

    Węgrzy ,,referendowali'' w połowie lat pięćdziesiątych chociażby;
    Czechosłowacja pod koniec siedemdziesiątych; Polacy co jakiś czas
    wychodzili na ulice, by poczuć uderzenia milicyjnych pałek... Raz
    za razem ktoś ginął na granicy niemiecko-niemieckiej... Trybun ;)
    referenduje wybieraniem Motoroli...

    > Amerykanie maja swoje interesy, i to można nawet zrozumieć, jednak
    > czy Polska ma jakiekolwiek korzyści z wspierania tych ich interesów
    > to niech sobie każdy odpowie sam.

    Umierająca Rzeczpospolita odnalazła sobie miejsce za oceanem?...

    -=-

    Amerykańskie interesy uratowały Rosję po (i podczas) IIWW...
    Wówczas postrzeganie Polski było trochę podobnie do postrzegania
    Ukrainy tuż po rozpadzie ZSRR?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 16. Data: 2023-06-07 16:29:31
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.06.2023 o 20:07, Animka pisze:

> [...]
    > Była to Rosja.
    >
    > Mogę ponownie zainstalowac to rozszerzenie, ale narazie nie chcę

    Pewnie i tak jak dla mnie sytuacja jest oczywista to i co tu odpowiadać.
    Co Ty mi tu insynuujesz? Nie jestem Rosjaninem nigdy nie podpisywałem
    się ruska flagą, a nawet nie darzę Rosji jakąś szczególna sympatią.

  • 17. Data: 2023-06-07 16:32:45
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Dzisiejsze wysadzenie tamy...

    Zdecydowanie nie zagłosuję na Ciebie gdy będziesz kandydował na
    prokuratora.

    > Też byś przegrał. Moskwa mogła wygrać -- miała wiele do wygrania, ale
    > wybrała bardzo złą drogę. Gorbaczow otrzymał pokojowego Nobla, Putin
    > miał kiedyś nominację -- otrzymałby, gdyby szedł drogą Gorbaczowa...

    Czyżby? Ja to nie naiwniaczek Putin abym pozwolił sobie na bezkarne
    paskudzenie sobie na wycieraczkę przez tyle lat. Gorbi dał im palec a
    oni cap łapę trzymają  i ciągle im mało.
      To Rosja kumulowała sankcje na USA i ich satelitów mimo że ci
    uprawiali ewidentnie dywersje na każdym szczeblu. Np perfidnie
    nakładając sankcje za "ingerencje w amerykańskie wybory", tymczasem to
    nie Rosja a USA i pozostali hodowali Nawalnych i jemu podobnych
    "opozycjonistów" tylko po to aby destabilizować sytuację i siać
    niepokoje.. Ty naprawdę nie widzisz tych wszystkich faktów i
    oczywistości czy tylko nie chcesz ich widzieć?

    > Rzadko oglądam TV w ogóle -- TVPinfo niemal nigdy...

    Widać to "nieomal" Ci wystarcza.

> [...]
    > wychodzili na ulice, by poczuć uderzenia milicyjnych pałek... Raz
    > za razem ktoś ginął na granicy niemiecko-niemieckiej... Trybun ;)

    No i co się zmieniło od węgierskich czasów? Gdzie możliwość wyboru dla
    Polaka - chce do bandytów czy nie?

> [...]
    >
    > Amerykańskie interesy uratowały Rosję po (i podczas) IIWW...
    > Wówczas postrzeganie Polski było trochę podobnie do postrzegania

    Nie wiem o czym Ty w ogóle gadasz, pokaż mi jakikolwiek kraj który
    kiedykolwiek  "uratowały" USA i na czym ten ratunek polegał.

  • 18. Data: 2023-06-07 19:10:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 cze 2023 o 16:32, Trybun pisze:

    > Zdecydowanie nie zagłosuję na Ciebie gdy będziesz
    > kandydował na prokuratora.

    Nie kandyduję i nie zamierzam...

    > niepokoje.. Ty naprawdę nie widzisz tych wszystkich faktów i
    > oczywistości czy tylko nie chcesz ich widzieć?

    3/4 tysiąca lat Moskwa prowadzi politykę Dołgorukiego...

    > No i co się zmieniło od węgierskich czasów? Gdzie możliwość wyboru dla
    > Polaka - chce do bandytów czy nie?

    Polacy prześcigają się w swej antyrosyjskości czy rusofobiach...
    (nie widzę politycznej partii, która by nie oskarżała innych o rusofilię)

    > Nie wiem o czym Ty w ogóle gadasz,

    Nie słyszałeś o drugiej wojnie światowej? -- wywołanej
    w znacznym stopniu przez Moskwę?

    > pokaż mi jakikolwiek kraj który kiedykolwiek "uratowały" USA

    Polska...

    > i na czym ten ratunek polegał.

    Ochrona przed Moskwą.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 19. Data: 2023-06-07 19:15:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 cze 2023 o 16:29, Trybun pisze:

    > Pewnie i tak jak dla mnie sytuacja jest oczywista to i co tu
    > odpowiadać. Co Ty mi tu insynuujesz? Nie jestem Rosjaninem
    > nigdy nie podpisywałem się ruska flagą, a nawet nie darzę
    > Rosji jakąś szczególna sympatią.

    Może na dyskusyjnych grupach jest kilku Trybunów -- lub
    cierpisz na ,,zwielokrotnienie jaźni''... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 20. Data: 2023-06-07 21:47:47
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 07.06.2023 o 16:29, Trybun pisze:

    > Pewnie i tak jak dla mnie sytuacja jest oczywista to i co tu odpowiadać.
    > Co Ty mi tu insynuujesz? Nie jestem Rosjaninem nigdy nie podpisywałem
    > się ruska flagą, a nawet nie darzę Rosji jakąś szczególna sympatią.

    Nie wnikam w szczególy, ale w Twoich postach wyraźnie wszystko rzuca
    się w oczy.

    --
    animka