    From: Trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Thu, 1 Jun 2023 18:16:44 +0200

    > Masy Polaków pracują w USA, ale masy Amerykanów niekoniecznie pracują
    > w Polsce -- stąd owa asymetria traktowania. (ponoć stąd)

    Jaka asymetria??  Zafundowali nam nowego tatusia któremu musimy się
    rygorystycznie spowiadać i wszystko w tym temacie. "Oświadczenia" kim on
    kuźwa jest  aby wymagać na mnie składania jakichkolwiek oświadczeń
    obcemu państwu?

    > Rosja (po jej ewentualnym upadku) nie byłaby do podziału pomiędzy:
    > Brazylię, Chiny, Niemcy, Francję, Indie, Japonię, RPA, USA, Wielką
    > Brytanię -- byłaby do przejęcia w całości przez Pekin, na co nie
    > zgadzają się Amerykanie...
    >
    > -=-

    Chodziło mi tylko o sam kontekst upadku Rosji w opinii niektórych
    Polaków, chodzi o tych co to demonstracyjnie parzą na kacapów z góry..

    > Ukraińcy chcą osłabienia Rosji -- Amerykanie chcą ukraińskiej krwi...
    > Są to niezbyt zbieżne interesy. Wg Amerykanów można wypchnąć Rosjan
    > z Ukrainy bez łamania rosyjskiej kręgielni -- wg Ukraińców takie
    > rozwiązanie wymaga ukraińskiego mięsa armatniego...
    >
    > Powyższe to moja ocena sytuacji -- nie ma potrzeby zgadzania się
    > z tą oceną.

    Sprawa nie taka prosta z tymi Ukraińcami. Nie jestem nawet pewny czy
    wszyscy ci kijowscy  takiego nieosłabiania Rosji chcą.

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Do prowadzenia wojny potrzebne jest panowanie w powietrzu, ale wojny
    > raczej nie można wygrać ani trzydziestką F-16, ani setką, ani setką
    > tysięcy źle prowadzonych... Podobnie z czołgami. Żadna cudowna broń
    > nie pomoże samodzielnie -- potrzebna jest synchronizacja i kooperacja
    > różnych części: armii, gospodarki, polityki...
    >
    > Szabla sięga dalej niż ręka, lecz bliżej niż lanca...
    > Najdalej sięga rozum.
    >
    > Pistoletowy pocisk ma większą skuteczność (bo ma większą energię)
    > niż rzucony ręką kamień, lecz mniejszą niż armatni pocisk...

    Chyba będę musiał zmienić okulary, bo przez obecne jakoś nie widzę tych
    ruskich porażek. Co prawda dali dupy pozwalając zbombardować Moskwę, ale
    w sumie co to zmienia?   Podobnie nie widzę ich w historycznej
    "przegranej" Wojnie Zimowej z  Finlandią. Z całym należnym szacunkiem
    ale gen Skrzypczakowi wygrana wojna kojarzy się chyba tylko z szturmem i
    zdobyciem stolicy przeciwnika.
    Nie sposób z tym ostatnim zdaniem zgodzić się w całości. Mają wodzowie
    coś do siebie to niech staną "na ubitej ziemi" bez wciągania w swoje
    awantury innych.