    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Thu, 1 Jun 2023 14:16:48 +0200

    W dniu 1 cze 2023 o 11:33, Trybun pisze:

    > ni mniej ni więcej - "transakcja nie będzie możliwa do przeprowadzenia".
    > A więc pytanie twoje powinno dotyczyć nie USA a statusu Polski i jej
    > obywateli w dzisiejszym świecie.

    Masy Polaków pracują w USA, ale masy Amerykanów niekoniecznie pracują
    w Polsce -- stąd owa asymetria traktowania. (ponoć stąd)

    >  A swoją drogą teorie o upadku Rosji na tyle aby ona była jakimś
    > podmiotem do podziału między Chiny czy USA, można włożyć między bajki,
    > zwłaszcza z naszego, polskiego punktu widzenia.

    Rosja (po jej ewentualnym upadku) nie byłaby do podziału pomiędzy:
    Brazylię, Chiny, Niemcy, Francję, Indie, Japonię, RPA, USA, Wielką
    Brytanię -- byłaby do przejęcia w całości przez Pekin, na co nie
    zgadzają się Amerykanie...

    -=-

    Ukraińcy chcą osłabienia Rosji -- Amerykanie chcą ukraińskiej krwi...
    Są to niezbyt zbieżne interesy. Wg Amerykanów można wypchnąć Rosjan
    z Ukrainy bez łamania rosyjskiej kręgielni -- wg Ukraińców takie
    rozwiązanie wymaga ukraińskiego mięsa armatniego...

    Powyższe to moja ocena sytuacji -- nie ma potrzeby zgadzania się
    z tą oceną.

    -=-

    Należało cenić mądre rady -- choćby generała Skrzypczaka, którzy
    przestrzegał ~pół roku temu, iż Rosja już nie będzie słabsza,
    więc kontrofensywę należy poprowadzić bezzwłocznie...

    -=-

    Rosjanie otrząsnęli się z pierwszych porażek i rosną w siłę! To oni
    (Rosjanie) nie Ukraińcy są zdeterminowani i chętni do walki! To oni
    nieustannie (choć ślamazarnie) posuwają się wgłąb ukraińskiej ziemi,
    to oni (kosztem sporych strat) zdobyli Soledar, Bachmut itd...
    Kreminna nawet nie myśli już o przejęciu przez Ukrainę a Tokmak
    jest zbyt dobrze ufortyfikowany...

    -=-

    Do prowadzenia wojny potrzebne jest panowanie w powietrzu, ale wojny
    raczej nie można wygrać ani trzydziestką F-16, ani setką, ani setką
    tysięcy źle prowadzonych... Podobnie z czołgami. Żadna cudowna broń
    nie pomoże samodzielnie -- potrzebna jest synchronizacja i kooperacja
    różnych części: armii, gospodarki, polityki...

    Szabla sięga dalej niż ręka, lecz bliżej niż lanca...
    Najdalej sięga rozum.

    Pistoletowy pocisk ma większą skuteczność (bo ma większą energię)
    niż rzucony ręką kamień, lecz mniejszą niż armatni pocisk...
    Najskuteczniejszy jest tu rozum....

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'