    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: USA nie zbankrutują
    Date: Fri, 2 Jun 2023 12:45:34 +0200

    On Thu, 1 Jun 2023 18:16:44 +0200, Trybun wrote:

    > Jaka asymetria??  Zafundowali nam nowego tatusia któremu musimy się
    > rygorystycznie spowiadać i wszystko w tym temacie. "Oświadczenia" kim on
    > kuźwa jest  aby wymagać na mnie składania jakichkolwiek oświadczeń
    > obcemu państwu?

    ale o ile wiem, to nie ma asymetrii.

    USA, w trosce o wlasne podatki, umiejetnie postraszyło inne banki i
    kraje, i teraz prawie wszyscy muszą sie spowiadac ... nie, nie usa,
    swojemu bankowi. Jak sie zaznaczy, ze sie jest "osobą amerykanską"
    to bank sie spowiada za nas.
    A jak sie nie zaznaczy, to bodajze bank sie spowiada za klienta w
    uzasadnionych przypadkach, czy na żądanie.

    Ale ... USA zadbało o pozory i umowa jest symetryczna.
    I nasz rzad dostaje informacje z amerykankskich banków o
    "osobach poslkich". Wiec się to naszemu rządowi bardzo podoba.

    Amerykanie chcą osłabienia Rosji. Więc są to bardzo zbieżne interesy.

    Ale przeciez nie muszą być mięsem armatnim - mogą sie grzecznie
    poddać, albo ustalic nowe granice ... i jak myslisz - czy to im
    odpowiada ?

    J.