  • 1. Data: 2006-06-20 08:05:59
    Temat: 'Trudny' kredyt hipoteczny
    Od: a...@p...gazeta.pl

    Witam,

    wiem ze było milion razy na grupie, ale czy istnieje JAKAKOLWIEK
    mozliwosc zaciagniecia kredytu hipotecznego (nawet na warunkach
    wysrubowanych - tzn podwyzszone oprocentowanie) w JAKIMKOLWIEK banku, w
    przypadku kiedy figuruje sie na MIG-BR, a zobowiazanie nie zostalo
    jeszcze splacone (aczkolwiek jest splacane caly czas)?

    Pozdrawiam,
    ctx

  • 2. Data: 2006-06-20 12:44:29
    Temat: Re: 'Trudny' kredyt hipoteczny
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    >Użytkownik <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >przypadku kiedy figuruje sie na MIG-BR, a zobowiazanie nie zostalo
    >jeszcze splacone (aczkolwiek jest splacane caly czas)?

    Nie ma takiej możliwości. Jak nawet to spłacisz to i tak będziesz w tej
    bazie "wisiał" (5 lat zdaje się?).

  • 3. Data: 2006-06-20 13:52:53
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    Glenn napisał(a):
    ps.com...

    > Nie ma takiej możliwości. Jak nawet to spłacisz to i tak będziesz w tej
    > bazie "wisiał" (5 lat zdaje się?).

    Po splaceniu klient istnieje w rejestrze 2 lata (chyba ze ma szczescie
    i uda mu sie wymusic na banku wczesniejsze wykreslenie).
    Nie jestem do konca przekonany jednak ze nie istnieje taka mozliwosc
    (jesli zgodze sie na wyzszy procent, oraz przedloze rozsadny powod
    powstania zaleglosci)...
    Moze jest jakas szansa?

  • 4. Data: 2006-06-20 14:08:21
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "ctx" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    >Nie jestem do konca przekonany jednak ze nie istnieje taka mozliwosc
    >(jesli zgodze sie na wyzszy procent, oraz przedloze rozsadny powod
    >powstania zaleglosci)...
    >Moze jest jakas szansa?

    Prawdę mówiąc to wątpię. MIG-BR to nie są parodniowe opóźnienia w spłacie,
    które można wyjaśnić. Przy okazji - jesteś pewny tych 2 lat?

  • 5. Data: 2006-06-20 14:44:01
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    Tak. Wiem.
    Natomiast sytuacja wygladala tak, że mój poprzedni pracodawca
    zalegał z pensjami, a ja nie mogłem wyrwac sie do rodzinnego miasta
    (gdzie byl kredyt) - w celu ugody z bankiem, no i mnie wpisali...
    Pozniej zmienilem prace, i zawarlem ugode, ktorej warunki spelniam...
    A wpis zostal...

    Raczej jestem pewny tych 2 lat (tak mi powiedzieli w owym banku).

    Czy gdybym splacil do konca ten dlug, to bedzie mialo jakis wplyw?

  • 6. Data: 2006-06-20 16:45:53
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

[...]

    1. Dom bank najprawdopodobniej udzieli ci w tej sytacji kredytu
    hipotecznego, ale na wyjątkowo zbójeckich warunkach (CHF 10-12%, PLN jeszcze
    więcej)
    2. Jeśli bedziesz mial zaświadczenie od swojego banku, ze regularnie
    spłacasz i opiszesz sytuację dodatkowym pismem to masz pewne, nieduże szanse
    w PTFBAnk na w miarę przyzwoitych warunkach. IMO warto spróbować.
    3. Z tymi 2 latami to prawda połowiczna, napisane jest DO 2 lat, ale jeśli
    odpowiednio naciśniesz odpowiednią osobę (kierownika, dyrektora) w tym banku
    to są w stanie zrobić to nastęnego dnia po spłacie zadłużenia. Ja poszedłem
    do kierownika i postawiłem go przed prostym wyborem: albo spłacam mu
    zadłużenie jednorazowo i bank wtedy opuszcza trochę na odsetkach i
    natychmiast wypisują z MIG BR, albo układ ratalny i buja się ze spłatą
    jeszcze kilka lat. Wybrał to pierwsze.
    Powodzenia!

  • 8. Data: 2006-06-21 06:58:08
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    Taddy napisał(a):
> [...]
    > zadłużenie jednorazowo i bank wtedy opuszcza trochę na odsetkach i
    > natychmiast wypisują z MIG BR, albo układ ratalny i buja się ze spłatą

    No wlasnie - a gdybym splacil calosc zadluzenia, cudem uzyskal
    wykreslenie z MIG, i uzyskal zaswiadczenie, ze splacilem calosc i nie
    bylo z tym problemu, to czy inne banki spojrza na mnie bardziej
    przychylnym okiem?
    Czy bede musial czekac rok, dwa, trzy, zeby dlug byl sprawa
    przeszlosci?

    Pozdrawiam,
    ctx

  • 9. Data: 2006-06-21 07:30:58
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

[...]

    1. Aktualizaja danych trwa ok miesiąca, tzn. to ze spłaciłeś i bank wysłał
    wniosek do MIG BR o wykreślenie, to nie znaczy ze w tym samym dniu cię
    wykreślą, trwa to kilka dni. Poza tym inne banki pobierają dane z MIG BR nie
    codziennie, ale co jakiś czas (chyba raz na 2 tygodnie), więc w skrajnym
    wypadku moze minąć nawet miesiąc zanim inne banki nie będą cie widzieć w MIG
    BR.
    2. Pozostaje jeszcze BIK, w którym będzie widoczne ile, komu, jak długo i
    kiedy spłaciłeś całość przez 7 lat w wypadku płatności przeterminowanych.
    Czas aktualizacji podobny jak w MIG BR.

    Ryzyko jest spore, np. BPH blokuje kazdy kredyt w wypadku wpisu do MIG BR,
    ale wystarcza już pół roku karencji po spłacie przeterminowanych zaległości
    i nie biorą tego w ogóle pod uwagę, PTF i Fortis bodajże rok.
    Nawet jeśli spłacisz całość to i tak będzie widoczne ile, komu, jak długo
    zalegałeś.

  • 10. Data: 2006-06-21 08:07:34
    Od: "ctx" <a...@p...gazeta.pl>

    Taddy napisał(a):
> [...]
    > i nie biorą tego w ogóle pod uwagę, PTF i Fortis bodajże rok.
    > Nawet jeśli spłacisz całość to i tak będzie widoczne ile, komu, jak długo

    Oczywiscie wiem o BIK, ale np. czy informacja przechowywana tam wplywa
    na sama decyzje przyznania kredytu, czy raczej na warunki kredytu
    (oprocentowanie...)?
    Wiem ze przez kilka lat bede mial problemy, natomiast czy bycie w BIK
    przekresla szanse na kredyt hipoteczny?
    A czy zaswiadczenie ze splacilem bedzie pomocne? Jak to jest wlasnie w
    bankach typu DomBank i GE?

    Jak mowilem jestem gotowy na wysokie oprocentowanie...
    A np. czy to ze teraz splacam inny kredyt rzetelnie ma wplyw?

    Generalnie termin miesiaca jest do zaakceptowania. Nie podpisalem
    jeszcze umowy przedwstepnej, wiec nie pali mi sie.

    Chodzi mi o prawdopodobienstwo decyzji pozytywnej w przynajmniej jednym
    bank.