eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTensorze! WIBOR 6M najniższy w historii!!!! Widzisz i nie piszesz na pbb!? › Re: Tensorze! WIBOR 6M najniższy w historii!!!! Widzisz i nie piszesz na pbb!?
    From: "trainer" <t...@p...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tensorze! WIBOR 6M najniższy w historii!!!! Widzisz i nie piszesz na
    pbb!?
    Date: Sat, 25 Jun 2005 00:17:43 +0200

    Jacek Maliszewski EFIX Polska wrote:

    > Nie wiem co bedzie po drodze. Moze nawet 2,90 w czasie wyborow. Tego nie
    > wykluczam. ale kierunek docelowy w ciagu 3 lat jest 2,0 lub nawet nizej.
    >
    > Prorokiem nie jestem. Ale pewne zaleznosci potrafie odczytac :)

    pozwole sobie na maly komentarzyk, chociaz znam Cie "ze słyszenia" i bardzo
    szanuje za znajomosc rynku walut i sukcesy w przewidywaniu kursow
    co prawda troche mi podpadles pare miesiecy temu za wychwalanie jakie to
    bajonskie korzysci sa zwiazane z szybkim przyjeciem euro, ale rozumiem tez
    ze nie chodzilo o korzysci calej gospodarki tylko twoje osobiste jako
    "spekulanta". ciekawe co masz do dodania o E w PL dzisiaj :)

    zapewne stosujesz jakis rodzaj analizy matematycznej, ktora ujmując w
    skrocie mówi o tym, że kontynuacja trendu jest bardziej prawdopodobna niż
    przełamanie (trzeba tez miec przy tym oczy otwarte na biezace wydarzenia
    ofc)
    [BTW chetnie bym poczytal cos o narzedziach i metodach - gdybys mógł wskazać
    jakies materiały] ??

    jakie widzę wady takich metod? - analiza techniczna moze szybko dac inne
    sygnaly - jak cala statystyka i wnioskowanie o calosci na podstawie proby,
    podaje wynik tylko z pewnym prawdopodobienstwem - za 5 tygodni mozesz zaczac
    twierdzic coa zupelnie przeciwnego (i to tylko na podstawie kursów walut -
    nie wspomne o przyczynach fundamentalnych bo jakas niespodzianka moze
    zmienic twoje zdanie w ciagu 2 dni)

    zatem to co piszesz o kursie CHF powinienes opatrzyć komentarzem np. takim
    -"moja analiza trendów wykazuje, że z 90% prawdopodobienstwem kurs CHF/PLN
    za 2 lata będzie się miescil w przedziale 1.70 - 2.10"
    [BTW to przykład - nie wierzę, że taki wąski przedział ufnosci jestes w
    stanie wyznaczyc za 2 lata na poziomie istotnosci 10%]
    a jak wyskoczy z tych ramek to zawsze mozna powiedziec ze to te 10% braku
    pewnosci albo ze po drodze wystapily zdarzenia ktore zmienily trend

    a do czego zmierzam? - że po pierwsze wszyscy czytelnicy Malina (respect!)
    na własne ryzyko podejmujecie decyzje i nie ufajcie bez zastrzezen, że CHF
    będzie kosztował 2 zł za 2 lata (bedziemy szperac na groops.google za pare
    lat :))
    a po drugie to jezeli probujesz w ten sposob wplywac na rynek - to jeszcze
    nie czas bo czytelnicy pbb nie mają tyle kasy zeby cos zmienic na nim
    a po trzecie - jezeli ktos mialby wiedze o jak to nazwales "zaleznosciach"
    ktore wystapia za kilka lat -
    to juz dzisiaj przewalały by sie biliony na konto tego biznesu (przeciez są
    ludzie którzy mają do dyspozycji 100 razy więcej matematyków niż ty i milion
    razy więcej dolarów - dlaczego nie robią teraz tego interesu życia? - może
    ten wzrost na 2,90 we wrzesniu to jest wyraz wzrostu zapotrzebowania na
    pożyczki we frankach? ;)P

    pozdrawiam
    trainer