  • 1. Data: 2011-03-08 09:34:13
    Temat: Te kraje będą rozwijać się najszybciej ?
    Od: "XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Niespodzianka - na pierwszym miejscu poniższego zestawienia mamy Nigerię z
    imponującą średnią wzrostu PKB r/r + 8,5%

    p.s.W Polsce mieliśmy średnią dynamikę PKB + 6,5% tylko przez kilka kwartałów
    a tutaj mamy prognozy na 40 lat !!!

    http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/43159-10+kra
    j+oacute+w+kt+oacute+rych+gospodarki+beda+rozwijac+s
    ie+najszybciej+w+najblizszych+dekadach

  • 2. Data: 2011-03-08 09:46:05
    Temat: Re: Te kraje będą rozwijać się najszybciej ?
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a tutaj mamy prognozy na 40 lat !!!
    >

    > http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/43159-10+kra
    j+oacute+w+kt+oacute+rych+gospodarki+beda+rozwijac+s

    Zgadzam się, że szybszy wzrost jest tam, gdzie zamiast miski ryżu mają teraz
    dwie, niż tam gdzie zamiast samochodu mają teraz półtora.

  • 3. Data: 2011-03-08 09:58:05
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 09:34:13 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > a tutaj mamy prognozy na 40 lat !!!
    >

    > http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/43159-10+kra
    j+oacute+w+kt+oacute+rych+gospodarki+beda+rozwijac+s

    Nie dziwota, że o najszybszy rozwój są podejrzewane kraje znajdujące się
    "na dnie" (akurat nie dotyczy to Nigerii, która na dnie bynajmniej nie
    jest).
    Są jednak ekonomiści, którzy zaprzeczają temu, że w Afryce powtórzy się to
    co stało się w Chinach. Szczerze życzyłbym sobie, żeby nie mieli racji, ale
    nie znam się więc nie będę polemizował.
    Dla nas morał z tego artykułu jest taki, że Afryka została odkryta więc
    trzeba się śpieszyć ;)

    Przy okazji chcę zwrócić uwagę na fakt, że to nie demokratyczne USA ani tym
    bardziej Europa wyciągają Afrykę z zapaści, w której była jeszcze 10 lat
    temu, ale źli i niedobrzy chińczycy. To taki znak czasu: biedni już nie
    chcą być biedniejsi. Doprowadzi to tylko do tego, że UE i USA ze swą
    krótkowzroczną polityką za 40 lat podzielą los Wlk. Brytanii i staną się
    punktami na mapie (no może plamami;).

  • 4. Data: 2011-03-08 10:01:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > imponującą średnią wzrostu PKB r/r + 8,5%
    >
    > p.s.W Polsce mieliśmy średnią dynamikę PKB + 6,5% tylko przez kilka

    Hasło na wybory: Polska drugą Nigerią!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2011-03-08 10:10:18
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

[...]
    Dlaczego by się miało nie powtórzyć ?
    Potencjał Nigerii czy Egiptu jest duży i jest kwestią czasu kiedy nastąpi
    mocne przyspieszenie.

    p.s. Wczoraj dowiedziałem się z pewnego źródła, że odwieszenie notowań Noble
    Africa może nastąpić w ciągu tygodnia. Oficjalnie fundusz jest zawieszony do 1
    kwietnia ale Noble Funds złożył stosowny wniosek do KNF o wcześniejsze
    odwieszenie notowań.

  • 6. Data: 2011-03-08 10:12:37
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Spece z Citibanku nie potrafia przewidywac na rok do przodu (kryzys
    bankowy), a tu prosze, pisza co bedzie za 40 lat. W sumie wygodnie stawia
    sie takie prognozy, bo kto bedzie sobie zawracal dupe w 2051 roku
    sprawdzaniem prognoz sprzed 40 lat. Saxobank stawia pod koniec kazdego roku
    prognozy na kolejny rok i w 90 procentach sa one chybione.

    Dieter

  • 7. Data: 2011-03-08 10:13:56
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie znam się więc nie będę polemizował.
    > Dla nas morał z tego artykułu jest taki, że Afryka została odkryta więc

    Chiny tworzyły potencjał od tysięcy lat, samodzielnie.
    Smok rósł w się.

    Kraje afrykańskie nic już nie mają szansy stworzyć samodzielnie, oglądamy
    next kolonizację (co nie przeczy rozwojowi tych części globu).

    Naganiasz na ten fund czy o co chodzi?

  • 8. Data: 2011-03-08 10:14:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Użytkownik "XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Hasło na wybory: Polska drugą Nigerią!

    :)))))))))

  • 9. Data: 2011-03-08 10:18:05
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    a już tak bardziej na poważnie, to nawet jeśli afryka daje taka stopę
    zwrotu, to sytuacja i ryzyko utraty kapitału są tak wysokie że nalezy mocno
    krytycznie podejść do tego typu inwestycji

  • 10. Data: 2011-03-08 10:37:05
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    Spece z Citibanku nie potrafia przewidywac na rok do przodu (kryzys bankowy),
    a tu prosze, pisza co bedzie za 40 lat.

    No proszę, Dieter pojawił na forum po wielu miesiącach nieobecności :-)
    To tak jednorazowo czy na dłużej ?
    To może przy okazji jakieś Twoje prognozy dla giełdy na najbliższe miesiące /
    kwartały ?

    A propos wklejonych prognoz to oczywiście nikt nie traktuje prognozy
    analityków z City Banku jako wyroczni.
    Do 2050r. na świecie może bardzo wiele się wydarzyć.