  • 11. Data: 2011-03-08 10:41:17
    Temat: Re: Te kraje będą rozwijać się najszybciej ?
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Mar 8, 10:34 am, "XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Niespodzianka - na pierwszym miejscu poni szego zestawienia mamy Nigeri z
    > imponuj c redni wzrostu PKB r/r + 8,5%
    >
    > p.s.W Polsce mieli my redni dynamik PKB + 6,5% tylko przez kilka kwarta w
    > a tutaj mamy prognozy na 40 lat !!!
    >
    > http://www.globtrex.com/Wiadomosci/show/43159-10+kra
    j+oacute+w+kt+oac...

    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    wyprodukowali bzdurny raport. Już dawno znana jest grupa Next Eleven.

  • 12. Data: 2011-03-08 11:24:36
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Na zawsze tu wrocilem, zeby denerwowac XXL.

    Jesli chodzi o prognozy, to dzisiaj uplywa 17 rocznica ustanowienia przez
    WIG szczytu pierwszej superhossy z lat 1992-1994. Do tego dodajmy jeszcze
    to:

    "Na koniec lutego 2011 roku, zaangażowanie otwartych funduszy emerytalnych w
    akcje wyniosło średnio 36,7% i było najwyższe od szczytu WIG-u z początku
    lipca 2007 roku. Wówczas fundusze emerytalne inwestowały w walory z GPW
    średnio 38,0% swoich środków."

    Okolice 8 marca czesto pokazuja zwroty rynkowe.

    Dieter

    Użytkownik " XXL" napisał w wiadomości grup

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    Spece z Citibanku nie potrafia przewidywac na rok do przodu (kryzys
    bankowy),
    a tu prosze, pisza co bedzie za 40 lat.

    No proszę, Dieter pojawił na forum po wielu miesiącach nieobecności :-)
    To tak jednorazowo czy na dłużej ?
    To może przy okazji jakieś Twoje prognozy dla giełdy na najbliższe miesiące
    /
    kwartały ?

    A propos wklejonych prognoz to oczywiście nikt nie traktuje prognozy
    analityków z City Banku jako wyroczni.
    Do 2050r. na świecie może bardzo wiele się wydarzyć.

  • 13. Data: 2011-03-08 11:26:44
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    Kraje afrykańskie nic już nie mają szansy stworzyć samodzielnie, oglądamy
    next kolonizację (co nie przeczy rozwojowi tych części globu).
    A czy Polska samodzielnie tworzyła zręby kapitalizmu skoro w 1989r. była
    praktycznie bankrutem bez rodzimego kapitału i kapitalistów ?
    Piszesz tak jakbyś nie wiedział, że świat od pewnego czasu stał się globalną
    wioską.
    Po Chinach i Indiach nadchodzi czas na Afrykę (Nigeria, Egipt, Maroko).

  • 14. Data: 2011-03-08 11:32:57
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    Na zawsze tu wrocilem, zeby denerwowac XXL.
    Jesli chodzi o prognozy, to dzisiaj uplywa 17 rocznica ustanowienia przez
    WIG szczytu pierwszej superhossy z lat 1992-1994.

    Nie denerwujesz mnie i powiem Ci więcej, że wysoko oceniam wiele z Twoich
    prognoz, które tu zamieściłeś.
    Piszę zupełnie serio.
    Nie zgadzaliśmy się w niektórych sprawach pozagiełdowych, ale to tylko
    dodawało kolorytu polemikom na forum.

    Jeśli chodzi o przywołana przez Ciebie superhossę z lat 1992-1994 to
    potraktujmy to porównanie z ogromnym przymrużeniem oka.
    GPW w tamtych latach i realiach była zupełnie nieporównywalna z obecną sytuacją.

  • 15. Data: 2011-03-08 11:38:22
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > next kolonizację (co nie przeczy rozwojowi tych części globu).
    > A czy Polska samodzielnie tworzyła zręby kapitalizmu skoro w 1989r. była

    nie, kluczowe kwestie znalazły się w rękach obego kapitału
    nie mieliśmy swojego i taki jest końcowy efekt

  • 16. Data: 2011-03-08 11:38:59
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 10:10:18 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > root <r...@v...pl> napisał(a):
    >
    > Są jednak ekonomiści, którzy zaprzeczają temu, że w Afryce powtórzy się to
    > co stało się w Chinach. Szczerze życzyłbym sobie, żeby nie mieli racji, ale
    > nie znam się więc nie będę polemizował.
    > Dla nas morał z tego artykułu jest taki, że Afryka została odkryta więc
    > trzeba się śpieszyć ;)
    > Dlaczego by się miało nie powtórzyć ?
    > Potencjał Nigerii czy Egiptu jest duży i jest kwestią czasu kiedy nastąpi
    > mocne przyspieszenie.

    W skali kilku krajów niewykluczone ale w skali całego kontynentu, powtórka
    z Chin jest już niemożliwa. Podaje się tu jako przyczynę ograniczoną
    wielkość zasobów świata jako całości. Jest tu sporo racji: żeby utrzymać
    status quo krajów bogatych (USA i innych) a jednocześnie podtrzymać
    ekspansję Chin i Indii, dla Afryki może już po prostu nie starczyć
    surowców. Ale nie wiem, nie ja to wymyśliłem, takie są opinie niektórych
    mądrych profesorów ekonomii. Może się okazać że ten brak surowców to taki
    sam pic jak wyczerpywanie się zasobów ropy, której o ile pamietam już nie
    miało być od lat 80tych.

    > p.s. Wczoraj dowiedziałem się z pewnego źródła, że odwieszenie notowań Noble
    > Africa może nastąpić w ciągu tygodnia. Oficjalnie fundusz jest zawieszony do 1
    > kwietnia ale Noble Funds złożył stosowny wniosek do KNF o wcześniejsze
    > odwieszenie notowań.

    Podejrzewam ze fund nie wytrzyma wypłat, które nastąpią po odwieszeniu.
    Szkoda bo rzeczywiście praktycznie nie ma w Polsce wielkich możliwości
    inwestowania w Afryce. Oprócz Noble znam tylko jeden z grupy WIOF i to by
    było tyle.

  • 17. Data: 2011-03-08 11:42:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > potraktujmy to porównanie z ogromnym przymrużeniem oka.
    > GPW w tamtych latach i realiach była zupełnie nieporównywalna z obecną

    Ale reszta świata była porównywalna, a PZ te same

  • 18. Data: 2011-03-08 11:43:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    przypomnij pliz to co pytałem niedawno

  • 19. Data: 2011-03-08 11:49:48
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 12:38:22 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > nie, kluczowe kwestie znalazły się w rękach obego kapitału
    > nie mieliśmy swojego i taki jest końcowy efekt

    Obcy kapitał jest przereklamowany ;). Za 40 lat Polski może w ogóle już nie
    być na mapie.

  • 20. Data: 2011-03-08 11:56:38
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    kluczowe kwestie znalazły się w rękach obcego kapitału
    nie mieliśmy swojego i taki jest końcowy efekt

    A skąd Polska miała mieć swój rodzimy kapitał po 45 latach komuny ?
    W jaki sposób mieliśmy zacząć szybko wprowadzać w życie prorynkowe reformy bez
    obcego kapitału ?

    p.s. Czy mógłbyś wyjaśnić co znaczy, że "taki jest efekt końcowy" ?
    Czy masz na myśli obecną sytuację ?