  • 1. Data: 2011-03-07 21:44:21
    Temat: Dostępność historii rachunku
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktoś się orientuje czy jest jakieś prawo, które nakazuje żeby zapewnić
    Klientowi biur maklerskiego wgląd do historii rachunku za jakiś okres czasu
    np. 5 lat? Słyszałem o takim okresie przechowywania danych na potrzeby
    podatkowe, ale nie wiem czy to się przekłada na Klienta.

  • 2. Data: 2011-03-08 08:33:32
    Temat: Re: Dostępność historii rachunku
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Tak, jest nakaz trzymania danych wstecz kilka lat, ale podejrzewam że Tobie
    chodzi o ich udostępnienie, tak? No więc oczywiście, że masz prawo wglądu w
    historię i otrzymania potwierdzenia z DM. Tyle, że to zwykle parę złotych
    kosztuje ;)
    Niektóre DM oferują darmową historię przez rachunek internetowy, ale
    niektóre ograniczają czas wstecz.
    Pozdrawiam
    Dombrek

  • 3. Data: 2011-03-08 20:33:25
    Od: "finder24" <f...@g...pl>

    Czyli udostępnianie Klientowi danych np. z poziomu jakiejś aplikacji
    internetowej jest tylko wyjściem naprzód potrzebom Klienta i nie wynika z
    prawa? Równie dobrze żadna historia nie musiałaby być udostępniana za darmo?

  • 4. Data: 2011-03-08 21:40:59
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "finder24" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internetowej jest tylko wyjściem naprzód potrzebom Klienta i nie wynika z
    > prawa? Równie dobrze żadna historia nie musiałaby być udostępniana za

    Nie spotkałem się z regulacją przepisami tego zagadnienia, ale bardzo
    prawdopodobne, że DM nie ma takiego obowiązku. W większości DM jest historia
    z ostatniego roku, a czy coś więcej - zależy od DM.

    Dombrek