  • 11. Data: 2006-06-14 04:06:08
    Temat: Re: TPSA nalicza odsetki za opozniienia w PZ
    Od: Piotr <g...@g...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
> [...]
    > udogodnienie pozwalajace na zawsze terminowe oplacanie nalzeznosci... -
    > tymczasem Tepsa bezczelnie nalicza odsetki za zwloke, w przypadku, gdy
    > zaksiegowanie przelewu - wymuszanego na jej zadanie w wyniku PZ - nastepuje
    > po terminie platnosci.
    > Szlag mnie trafil, gdy zobaczylem na fakturze pozycje "nota odsetkowa" na 17
    > gr. Nie po to udzielam chamom zgody na obciazanie rachunku, by placic
    > odsetki za zwloke - oczywiscie na rachunku byly zawsze dostepne srodki i
    > nigdy nie nastapilo odwolanie platnosci!
    > Na Blulajnie przyjeli reklamacje... - czekam, co z tego wyniknie...

    A czy Tepsa widzi już odwołane PZ czy nadal nie ;-)

  • 12. Data: 2006-06-14 06:51:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A to ciekawe, może ktoś potwierdzić?

    Tez nie pamietam adresu tego kosciola, ale ZTCP chodzilo o podatki. Jesli w
    umowie miedzy stronami jest prawo do naliczenia odsetek to nalezy zapisac po
    stronie przychodow _nalezne_ odsetki. Naliczac sie nie musi ale podatek
    trzeba uiscic jakby sie naliczylo...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2006-06-14 07:50:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Slawek Kos napisał(a):
> [...]
    > stronie przychodow _nalezne_ odsetki. Naliczac sie nie musi ale podatek

    A ja z kolei słyszałem, że nienaliczanie odsetek może być uznane w
    niektórych przypadkach za działanie na szkodę firmy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2006-06-14 08:26:57
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Schliesky napisał(a):

    > Aster nie nalicza.

    > A to ciekawe, może ktoś potwierdzić?

    Nie musi.

    Interpretacja, że musi pojawiła się w związku z ustawą, która miała
    regulować opóźnienia w płaceniu (jak większość ustaw niczego nie załatwiła).

    Urzędnicy próbowali wyinterpretować z tej ustawy, że nienaliczone
    odsetki to przychód (np. tego, kto ich nie "musi" zapłacić) - a jak
    przychód, to podatek.

    Pzdr: Witek

  • 15. Data: 2006-06-14 09:03:25
    Od: "Edzi" <P...@i...fm>

    Użytkownik "Lawrens Hammond" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ... a oszczędzi sporej części
    > kosztów...

    ale po co mają oszczędzać? (tpsa)
    Poważnie pytam.

    --
    Edzi

  • 16. Data: 2006-06-14 09:10:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jun 2006 09:50:15 +0200, Liwiusz wrote:
    > A ja z kolei słyszałem, że nienaliczanie odsetek może być uznane w
    >niektórych przypadkach za działanie na szkodę firmy.

    W niektorych to pewnie naprawde bedzie dzialanie na szkode.
    Ale w wiekszosci .. lepiej stracic 1% czy klienta ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2006-06-14 09:24:00
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    dementuję, ma prawo, ale nie obowiązek...

    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2006-06-14 14:25:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    SDD napisał(a):

> [...]
    > nigdy nie nastapilo odwolanie platnosci!
    > Na Blulajnie przyjeli reklamacje... - czekam, co z tego wyniknie...

    U mnie identyczna sytuacja, tyle, że na 7 groszy. Reklamacja przyjęta,
    konsultant sprawdził i nadziwić się nie potrafił.

    Wspomnianej noty odsetkowej nadal nie otrzymałem...

  • 19. Data: 2006-06-14 16:38:32
    Od: Jarosław Badurek <j...@n...gazeta.pl>

    Dnia 14-06-2006 o 16:25:11 Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> napisał:

    > U mnie identyczna sytuacja, tyle, że na 7 groszy. Reklamacja przyjęta,
    > konsultant sprawdził i nadziwić się nie potrafił.
    >
    > Wspomnianej noty odsetkowej nadal nie otrzymałem...

    Mnie chcą skubnąc na 0,20 PLN :)
    Oczywiście reklamacja złożona.

    Na BlueLine konsultant podał mi, że notę, której też nie otrzymałem,
    wystawiono za nieterminową zapłatę faktur za październik 2004 i lipiec
    2005.
    Sprawdziłem z faktury z wyciągami i faktycznie tak było. Płatności
    nastąpiły z kilkudniowym opóźnieniem, tzn. faktura z terminem 30.10.2004
    (sobota!) została zapłacona 2.11.2004, a 30.07.2005 (sobota!) - 2.08.2005.
    Tak więc TPSA chciała zrealizować PZ w soboty i... nie wyszło, naliczyli
    więc odsetki, a przecież jak piszą na
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/terminowosc.html "Jedną z
    najważniejszych zalet Polecenia Zapłaty jest terminowość. Transakcję
    inicjuje wystawca rachunku/faktury dokładnie w dniu płatności, nie
    istnieje więc ryzyko opóźnienia i naliczenia odsetek karnych."

    Po sprawdzeniu innych faktur i płatności za nie znalazłem, że faktura z
    terminem płatności na 24.12.2005 została zrealizowana 23.12.2005. Chyba
    wystawię notę odsetkową ;)

    Jarosław Badurek
    http://www.badurek.republika.pl

  • 20. Data: 2006-06-14 20:10:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jarosław Badurek" <
> [...]
    > (sobota!) - 2.08.2005.
    > Tak więc TPSA chciała zrealizować PZ w soboty i... nie wyszło,

    reklamacja musi sie udac - widac ze TPSA ma jakis walek w
    oprogramowaniu,
    ktore wystawia transakcje PZ na sobote
    *** blad ***