  • 1. Data: 2017-04-21 10:27:16
    Temat: Szybkosc przelewów pomiedzy bankami?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Była kiedyś stronka pokazująca (tabela/ macierz) jak szybko chodzą przelewy (krajowe)
    pomiędzy poszczególnymi bankami, z godzinami sesji?

  • 2. Data: 2017-04-21 10:27:32
    Temat: Re: Szybkosc przelewów pomiedzy bankami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-21 o 10:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Była kiedyś stronka pokazująca (tabela/ macierz) jak szybko chodzą przelewy
    (krajowe) pomiędzy poszczególnymi bankami, z godzinami sesji?

    kiedykasa.pl

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-04-21 10:30:05
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 21 Apr 2017 10:27:16 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Była kiedyś stronka pokazująca (tabela/ macierz) jak szybko chodzą przelewy
    (krajowe) pomiędzy poszczególnymi bankami, z godzinami sesji?

    https://www.google.pl/search?q=elixir+godziny+sesji+
    w+bankach

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2017-04-21 13:11:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dzięki.
    Widzę, że mój bank zlecenie z godz. 15 księguje dopiero następnego dnia o godz. 8
    Gorzej to chyba tylko w Ameryce ;-)
    Nie rozumiem, dlaczego banki nie mogą się rozliczać o powiedzmy 18:30.

    -----

  • 5. Data: 2017-04-21 13:33:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, coś tu nie tak i chyba ten Twój bank oszukuje.
    Bo albo to zlecenie z 15 idzie 3. sesją dnia D - co jest możliwe, bo wejście zamykane
    jest o 16, ale chyba żaden bank pozwala fizolom na zlecanie przelewów aż do 16, a
    mało który do 15 (zwykle jest to np. 14:45 - antyrekordzistą jest tu mBąk, który
    pozwala tylko do 13:25 - czyli pięć minut przed zamknięciem wejścia na 2 - DRUGĄ -
    sesję) - i wtedy zgodnie z prawem powinno być zaksięgowane w dniu D - choć może być
    to o 23:59 w dniu D - albo idzie 1. sesją dnia D+1 - ale wtedy może być zaksięgowane
    najwcześniej po 11 (no, na maxa to po 10:30) dnia D+1.
    Jeśli jest o 8, to poszło 3. sesją - i wniosek z tego taki, że bank źródłowy jest
    niezły, skoro pozwala na zlecanie przelewów na dzień bieżący jeszcze o 15 - zaś bank
    docelowy oszukuje, albo naciąga prawo, księgując 3. sesję późno wieczorem.

  • 6. Data: 2017-04-21 13:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Dzięki.
    >Widzę, że mój bank zlecenie z godz. 15 księguje dopiero następnego
    >dnia o godz. 8
    >Gorzej to chyba tylko w Ameryce ;-)

    A bank przychodzacy czy wychodzacy ?
    Zapewne wychodzacy ... no coz, po prawdzie to dopiero nastepnego dnia
    rano wyslal zlecenie do Elixiru, a dopiero gdzies ok 11-tej przyszlo
    sie z tego rozliczyc.

    >Nie rozumiem, dlaczego banki nie mogą się rozliczać o powiedzmy
    >18:30.

    Tez nie bardzo rozumiem ... moze chca miec proces ksiegowania pod
    kontrola, a nie tak, ze nikogo nie ma w pracy, a pieniadze przez noc
    znikly :-)

    Ale jeszcze mniej rozumiem banki, w ktorych na sesje zaczynajaca sie o
    16:00 trzeba zlozyc zlecenie do 13:25.
    A na od 9:30 do 5:55 ...

    J.

  • 7. Data: 2017-04-22 18:16:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Fri, 21 Apr 2017 13:41:40 +0200, J.F. wrote:

    > Ale jeszcze mniej rozumiem banki, w ktorych na sesje zaczynajaca sie o
    > 16:00 trzeba zlozyc zlecenie do 13:25.
    > A na od 9:30 do 5:55 ...

    To ma akurat bardzo proste uzasadnienie. Cena przelewu płacona KIR-owi
    jest zależna od godziny dostarczenia. Te wprowadzone do KIR najpóźniej są
    najdroższe.

  • 8. Data: 2017-04-22 18:34:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Apr 2017 16:16:01 GMT, jureq napisał(a):

    > To ma akurat bardzo proste uzasadnienie. Cena przelewu płacona KIR-owi
    > jest zależna od godziny dostarczenia. Te wprowadzone do KIR najpóźniej są
    > najdroższe.

    No tak, to by wszystko uzasadnialo :-)

    Ale ... czy to ma jakies uzasadnienie ? Przeciez ludze caly czas
    przelewy skladaja.
    Czy KIR chce uniknac wprowadzania na ostatnia chwile ?
    Czy moze sam sobie problemy zrobil, stawiajac bezsensowne wymagania w
    innym miejscu ?

    J.

  • 9. Data: 2017-04-24 21:12:59
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-04-22 o 18:16, jureq pisze:

    > To ma akurat bardzo proste uzasadnienie. Cena przelewu płacona KIR-owi
    > jest zależna od godziny dostarczenia. Te wprowadzone do KIR najpóźniej są
    > najdroższe.

    Jeszcze mozna wziac pod uwage, ze bank musi miec pelne pokrycie na
    przelewy wychodzace na koncie w KIR. Wiec im wczesniej zamykaja sesje w
    banku tym wiecej maja czasu na organizacje pieniedzy na przelewy.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 10. Data: 2017-04-25 08:20:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Mon, 24 Apr 2017 21:12:59 +0200, Marcin wrote:

    > Jeszcze mozna wziac pod uwage, ze bank musi miec pelne pokrycie na
    > przelewy wychodzace na koncie w KIR. Wiec im wczesniej zamykaja sesje w
    > banku tym wiecej maja czasu na organizacje pieniedzy na przelewy.

    Nie do końca tak. Musi mieć pokrycie na saldo przelewów wychodzących i
    przychodzących. I chyba żaden bank nie utrzymuje w NBP kwoty, która
    pokrywałaby wszystkie przelewy wychodzące. Oznacza to, że bank nigdy nie
    ma 100% pewności, że będzie miał pokrycie. Taka pewnośc kosztowała by
    zbyt drogo. Ale pewność na poziomie paru dziewiątek wystarczy.