  • 1. Data: 2017-04-18 23:56:55
    Temat: Konto dla spółdzielni
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Kilku znajomych założyło spółdzielnię i potrzebują założyć dla niej
    konto. Przeglądałem ofertę kilku banków ale nie wiem do końca czego
    szukać - tak jak dla działalności gospodarczej? NIP, KRS, REGON jest i
    VAT mają płacić no ale są spółdzielnią.
    Z ofert jakie przeglądnąłem to ciekawie wygląda DB, NestBank i Idea Bank
    tylko nie wiem czy na wszystkie te oferty łapie się spółdzielnia. Może
    ktoś rozjaśnić temat? Z góry dzięki.

    Xenocide

  • 2. Data: 2017-04-19 00:09:52
    Temat: Re: Konto dla spółdzielni
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > Z ofert jakie przeglądnąłem to ciekawie wygląda DB, NestBank i Idea Bank
    > tylko nie wiem czy na wszystkie te oferty łapie się spółdzielnia. Może

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%B3%C5%82dzielnia
    Spółdzielnia - podmiot gospodarczy posiadający osobowość prawną, prowadzący
    przedsiębiorstwo, ustanowiony na zasadach prawa spółdzielczego, odmiennego
    nieco od prawa spółek handlowych.

    Szukaj rachunku dla osób prawnych. To, że mają płacić VAT niewiele mówi -
    każdy płaci VAT, ale nie każdy go odlicza. Zresztą, dla banku to bez
    znaczenia. Jeżeli potrzebujesz dodatkowo porady przy wyborze rachunku, to
    poza formą działałności określ jakieś warunki.

  • 3. Data: 2017-04-19 10:51:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 23:56, xbartx pisze:

> [...]
    > Z ofert jakie przeglądnąłem to ciekawie wygląda DB, NestBank i Idea Bank
    > tylko nie wiem czy na wszystkie te oferty łapie się spółdzielnia. Może

    Kiedyś spotkałem informację, że prawo nie wymaga specjalnego rachunku
    dla działalności gospodarczej.
    To banki wprowadzają ograniczenia i w umowach dla rachunków dla osób
    prywatnych wpisują zastrzeżenia, że rachunek nie może być używany do
    działalności gospodarczej.
    Jeżeli to prawda to tylko w banku można się dowiedzieć, czy konkretny
    rachunek może być użyty tak jak się planuje.

    Szczegółów nie pomnę ale kiedyś były jaja z ZUSem. ZUS wymagał aby nie
    płacić z konta firmowego tylko z prywatnego, a bank wpłaty na ZUS
    uznawał za związane z działalnością gospodarczą.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-04-19 11:13:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-19 o 10:51, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > płacić z konta firmowego tylko z prywatnego, a bank wpłaty na ZUS
    > uznawał za związane z działalnością gospodarczą.

    Zupełnie nie wiesz o czym piszesz. Masz na myśli to, że osoba fizyczna
    nie musi zakładać drugiego konta do działalności.

    Nie oznacza to, że osoba prawna może używać rachunków przeznaczonych dla
    osób fizycznych (bo takiej umowy w ogóle z bankiem nie zawrze).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-04-19 12:09:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 11:13, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Nie oznacza to, że osoba prawna może używać rachunków przeznaczonych dla
    > osób fizycznych (bo takiej umowy w ogóle z bankiem nie zawrze).

    Stwierdzenie "bo takiej umowy w ogóle z bankiem nie zawrze" sugeruje, że
    może przyczyną jest to, że bank nie zechce zawrzeć takiej umowy, a nie
    jakiś ustawowy zakaz, co mogłoby potwierdzać to co napisałem.
    Ale generalnie masz rację, że raczej nie wiem o czym piszę :)
    P.G.

  • 6. Data: 2017-04-19 13:05:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-04-19, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Szczegółów nie pomnę ale kiedyś były jaja z ZUSem. ZUS wymagał aby nie
    > płacić z konta firmowego tylko z prywatnego, a bank wpłaty na ZUS
    > uznawał za związane z działalnością gospodarczą.

    Warto pamiętać, że z rachunków z DG nie odprowadzamy belki, tylko normalny
    podatek od zysków. Używanie rachunku osobistego oznacza, że de facto sami
    się dobrowolnie opodatkujemy 2x. Teraz to może mniej istotne, ale kto wie
    co przyszłość przyniesie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2017-04-19 20:57:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nie jakiś ustawowy zakaz, co mogłoby potwierdzać to co napisałem.
    >Ale generalnie masz rację, że raczej nie wiem o czym piszę :)

    Tak czy inaczej, przyjdzie ktos do banku zalozyc konto dla
    "spoldzielni", to go zaraz bank przeegzaminuje i bedzie doskonale
    wiedzial, ze to osoba prawna a nie konto dla osoby prywatnej.

    I stosowne rachunki moze zaproponowac.

    No chyba, zeby tak na bezczelnego przez internet ?
    Imie: Społdzielnia, nazwisko: Mleczarska :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-04-19 22:08:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 13:05, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > się dobrowolnie opodatkujemy 2x. Teraz to może mniej istotne, ale kto wie

    Nie pamiętam już od kiedy wszystkie moje rachunki firmowe
    miały oprocentowanie 0% - a w żubrze było 0,0001 %
    generowało to (przy moim saldzie) jakieś 5 groszy rocznie
    do opodatkowania. Olałem, nawet mi się szukać na wyciągu
    tego nie chciało.

  • 9. Data: 2017-04-20 07:44:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Za mało danych.
    Np. jak będzie dużo wpłat gotówkowych (spółdzielnia mieszkaniowa), to zapewne gdzie
    indziej, niż dla spółdzielni pracy.
    Parę miesięcy temu był wątek "gdzie bezpłatny rachunek dla spółki", poszukaj.
    A tak w ogóle to istnieją banki spółdzielcze ;-)

    -----

  • 10. Data: 2017-04-20 08:59:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-04-19, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > generowało to (przy moim saldzie) jakieś 5 groszy rocznie
    > do opodatkowania. Olałem, nawet mi się szukać na wyciągu

    No firmowe mają zero. Ale osobiste okazjonalnie będą miały
    w końcu > 0 (zwłaszcza jak podniosą stopy). I co wtedy?
    Zmiana konta? I informowanie wszystkich kontrahentów? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com