  • 11. Data: 2017-04-25 11:11:39
    Temat: Re: Szybkosc przelewów pomiedzy bankami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On Mon, 24 Apr 2017 21:12:59 +0200, Marcin wrote:

    >Nie do końca tak. Musi mieć pokrycie na saldo przelewów wychodzących
    >przychodzących. I chyba żaden bank nie utrzymuje w NBP kwoty, która
    >pokrywałaby wszystkie przelewy wychodzące. Oznacza to, że bank nigdy
    >nie
    >ma 100% pewności, że będzie miał pokrycie. Taka pewnośc kosztowała by
    >zbyt drogo. Ale pewność na poziomie paru dziewiątek wystarczy.

    Jest rezerwa obowiazkowa w NBP, ale czy mozna ja naruszyc na potrzeby
    KIR, to nie wiem.

    A ta "organizacja pieniedzy" ... zdaza wplynac te zorganizowane, czy
    nie bardzo, bo wszak tez przez KIR wplywaja ?
    Ale owszem - jak sie do 13 podliczy za duzo przelewow wychodzacych, to
    jeszcze cos mozna zadzialac do 16:00 ... no i teraz jest tez
    ekspresowy przelew.

    J.

  • 12. Data: 2017-05-12 12:48:52
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W pale mi się nie mieści, że przelewu złożonego w nocy, nastepnego dnia po południu
    (godz. 12:45) jeszcze nie ma w banku docelowym, te bankowe ch... robią nas w trąbę
    gdzie tylko mogą.

    Szybciej od polskiej bankowej XIX-wiecznej "informatyki" jest podjechać do bankomatu
    i później do wpłatomatu lub okienka, tylko czasu i benzyny szkoda.

  • 13. Data: 2017-05-12 12:59:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, to poczytaj może, na co się zgodziłeś.
    Każdy ze znanych mi banków w PL ma w regulaminie zapis, że przelew zlecony w dniu D
    przed godziną graniczną mogą zrealizować w D albo w _D+1_ - a zlecony w dniu D po
    godzinie granicznej mogą zrealizować w D+1 albo w D+2.
    To, że zwykle robią to szybko, nie znaczy, że nie mogą później.
    I tak samo z bankiem docelowym - zobowiązani są do zaksięgowania przelewu do końca
    dnia, w którym przelew odebrali.
    Wpłatomatów też tak nie gloryfikuj - może zwykle jest tak, że szybko, a nawet od razu
    księgują (ale to raczej tylko wtedy, gdy wpłatomat jest naprawdę "wpłatomatem danego
    banku"), ale mogą dużo później...
    Ciekawe masz te tematy do narzekania - i wciąż nie wiem, gdzie tą kasę tak korzystnie
    trzymasz, że warto się tak męczyć.

  • 14. Data: 2017-05-12 13:08:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Hmmm, to poczytaj może, na co się zgodziłeś.

    Jakie to ma znaczenie? Przecież regulamin to zwykły dupochron.

    Idąc twoim nadformalnym tokiem rozumowania - w regulaminie nie ma zakazu
    narzekania, więc nie wiem, czemu nie pozwalasz mu narzekać. Może to robić.

    Też nie widzę powodu, aby w obecnych czasach przelewy szły jak za króla
    ćwieczka, jakby tam ktoś musiał w godzinach 8-16 jakieś papiery przekładać.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-05-12 13:11:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Używasz innych?

    -----

  • 16. Data: 2017-05-12 13:24:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Używasz innych?
    Prawie w ogóle nie używam wpłatomatów, a "niewłasnych" wręcz się boję - ale wpłatomat
    to jednak wpłatomat i np. euronet też się pod tą kategorię łapie.
    Z dawnych lat pamiętam, że wcale księgowanie nie było tak od razu, deklarowało się
    kwotę przy wpłacie - właściwie nie wiadomo, po co, bo wpłatę księgowali dopiero jak
    ręcznie przeliczyli.
    Ostatnio używałem wpłatomatu citka do spłaty KK - i tu już nie było deklarowania
    kwoty, maszynka pięknie rozpoznała banknoty i wyświetliła listę nominałów z liczbą
    banknotów każdego nominału - i "antyblokada" (czyli zwiększenie dostępnych środków)
    było od razu (bo księgują spłaty i tak dopiero w przetwarzaniu nocnym).
    Ale czy to jest reguła - nie wiem, a wolę być pesymistą, żeby się nie rozczarować.

  • 17. Data: 2017-05-12 13:31:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale narzekać wolno na regulamin, że paskudny i podstępny, a nie na to, że bank
    zgodnie z regulaminem postępuje. Tzn. to "wolno" oznacza, że w przeciwnym wypadku
    wypowiedź nie jest sensowna.
    Powody do przetrzymywania przez bank przelewów jak najdłużej są, szczególnie dla
    dużych sum. Oczywiście są też powody, aby przelewać jak najszybciej - i tu już
    polityka banku wchodzi, czy przedkładają interes swój czy klientów.
    Zaś regulamin jest częścią umowy i cieszyć się należy, że jest i jest przestrzegany -
    inaczej to byłoby samodzierżawie.
    W PL i tak mamy przelewy i szybkie i tanie i niezawodne. Ale system je obsługujący
    jest stary - z resztą każdy wdrożony tego typu system będzie przestarzały, i prędzej
    czy później się zapcha - za to dobrze działa.
    To tak jak z SORBNETem - jak się zwiększyła liczba przelewów i zaczął się blokować,
    to podnieśli ceny ;>

  • 18. Data: 2017-05-16 20:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >W pale mi się nie mieści, że przelewu złożonego w nocy,
    >nastepnego dnia po południu (godz. 12:45) jeszcze nie ma
    >w banku docelowym, te bankowe ch... robią nas w trąbę gdzie tylko
    >mogą.

    No, sesja zaczyna sie o 9:30 z zalozenia, przekazuja do bankow chyba
    od 11:00, banki troche potrzebuja na zaksiegowanie u siebie ... i tak
    mniej wiecej ok 12:45 mozna sie juz na koncie spodziewac.

    >Szybciej od polskiej bankowej XIX-wiecznej "informatyki" jest
    >podjechać do bankomatu i później do wpłatomatu lub okienka, tylko
    >czasu i benzyny szkoda.

    Przeciez sa i ekspresowe przelewy, wystarczy zaplacic :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-05-17 09:07:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Był dopiero o 15:00, to są bankowe ch... .

    -----

  • 20. Data: 2017-05-17 10:39:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak o 15 to mogło być tak, że z banku źródłowego wyszedł dopiero 2. sesją, a bank
    docelowy natychmiast zaksięgował. Ale raczej nie dojdziesz, który z nich szachruje -
    chyba że taki eksperyment - zlecasz jeden po drugim przelewy do różnych banków i
    patrzysz, o której się pojawią.