  • 1. Data: 2017-04-21 17:05:20
    Temat: Nie-Tajemnica bankowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/nie-tylko-bank-widzi-co-robimy-na-koncie/ar-
    BBA6HHl

    "Wstawianie skryptów zbierających dane statystyczne czy
    pośredniczących w sprzedaży danych może prowadzić do wykradania
    danych - ostrzega GIODO

    Otóż klient ten zauważył, że dane dotyczące kwoty operacji
    wykonywanych przez niego na rachunku bankowym przekazywane są z
    systemu bankowego do firmy, z którą bank zawarł umowę na świadczenie
    usług analitycznych i doradczych związanych z badaniem rynku
    świadczonych usług. Firma miała analizować w tym celu oglądalność
    strony internetowej banku, a tymczasem, jak zauważył klient,
    uzyskiwała również dostęp do szczegółów wykonywanych przez nich
    operacji finansowych"

    A cos podobnego mi dalszy znajomy mowil ... nie bardzo dowierzalem
    wtedy.

    W dobie tych zaawansowanych stron bankowych troche dziwne mi sie
    wydaje ... ale moze i skrypty sa jeszcze bardziej zaawansowane :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-04-22 08:32:26
    Temat: Re: Nie-Tajemnica bankowa
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 17:05:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > W dobie tych zaawansowanych stron bankowych troche dziwne mi sie
    > wydaje ... ale moze i skrypty sa jeszcze bardziej zaawansowane :-)

    Ogolnie takie przekazywanie danych aby powiązanie byly nie rozplatywalne jest niezbyt
    proste.

    Kiedys lolek wziął baze z nazwiskami, adresami i operacjami i dane w kazdym polu
    "osobowym" przykryl jakims przypadkowym ciagiem znakow.
    Ale nazw towarów kupowanych juz nie.
    I niestety relacje osoba-adres-zakup, daty operacji i kwoty pozwalały w niektórych
    przypadkach całkiem dobre wnioski wyciagać.

    Zahaszowanie nazw operacji niweczyło by cały sens przekazania danych.

    Szczegółów nie pamiętam ale w całej zabawie chodziło o relacje między danymi. mimo ze
    randomizowane to jednak dało się wyciagać pewne trafne wnioski.

  • 3. Data: 2017-04-22 09:43:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Apr 2017 17:05:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > "Wstawianie skryptów zbierających dane statystyczne czy
    > pośredniczących w sprzedaży danych może prowadzić do wykradania

    A co owe GIODO na nowe rozporządzenia unijne dot. umożliwienia
    dostępu firm 3 do rachunku w celu zdalnej płatności, analizy
    statystycznej itp.?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-04-22 18:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2017 23:32:26 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    > I niestety relacje osoba-adres-zakup, daty operacji i kwoty pozwalały w niektórych
    przypadkach całkiem dobre wnioski wyciagać.

    Moze o te wnioski chodzi.

    Tylko jesli rozumiem - miano analizowac ogladalnosc strony banku.
    To skad kwoty ?

    Hm, zawarty na stronie skrypt chyba moze przejrzec zawartosc
    pokazywanego dokumentu HTML i gdzies wyslac, ale zeby az tak
    analizowac ?

    J.

  • 5. Data: 2017-04-22 21:34:28
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    J.F. wrote:
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/nie-tylko-bank-widzi-co-robimy-na-koncie/ar-
    BBA6HHl

    wystarczylo jakies rot13 i juz klient moglby tego nie zauwazyc :)

  • 6. Data: 2017-04-23 08:33:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-21 o 17:05, J.F. pisze:
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/nie-tylko-bank-widzi-co-robimy-na-koncie/ar-
    BBA6HHl

    https://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-klienci-mbanku-
    wasze-saldo-bylo-udostepniane-zewnetrznej-firmie

    --
    Pete