  • 1. Data: 2009-01-23 12:41:03
    Temat: Sygma eksperyment
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Zrobiłem następującą rzecz: zastrzegłem KK wydaną przez Sygmę (Real MC) i na
    infolinii i zrezygnowałem z zamówienia nowej (innych produktów tej szacownej
    instytucji nie posiadam). Ważność starego plastiku kończyła się 28 lutego
    2010. Nie chce mi się iść rozwiązywać umowy. Na karcie wszystkie
    ubezpieczenie były wyłączone. Czy ktoś uważa, że "coś" mi grozi ze strony
    Sygmy w przyszłości? Jakieś fajne pomysły, co? :-) W końcu to jeden z
    najbardziej hardkorowych banków w PL.

    marekz

  • 2. Data: 2009-01-23 13:09:17
    Temat: Re: Sygma eksperyment
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Jan 23, 1:41 pm, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > 2010. Nie chce mi się iść rozwiązywać umowy. Na karcie wszystkie

    Hmmm, mało to mamy tu takich postów "bank naliczył mi X, bo Y lat temu
    nie chciało mi się do nich przejść i miałem to w d*.*"?

    Oczywiście szanujemy ich autorów :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2009-01-23 13:14:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > Hmmm, mało to mamy tu takich postów "bank naliczył mi X, bo Y lat temu
    > nie chciało mi się do nich przejść i miałem to w d*.*"?

    "Nie mogę wziąć kredytu, bo w biku mam głupią zaległość na 10 PLN" :)

    KJ

  • 4. Data: 2009-01-23 13:23:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Hmmm, mało to mamy tu takich postów "bank naliczył mi X, bo Y lat temu
    > nie chciało mi się do nich przejść i miałem to w d*.*"?
    >
    > Oczywiście szanujemy ich autorów :-)

    Chodziło mi raczej o konkrety, a nie o ogólne poczucie zagrożenia...

    Umowa dotyczy karty i limitu kredytowego do karty, z którego można korzystać
    tylko przy użyciu karty. Karta nie istnieje. Umowa nie dotyczy rachunku
    karty. Limit teoretycznie nadal jest mi udostępniony, w każdej chwili mogę
    chyba zamówić nową kartę. Nie istnieją w Sygmie opłaty za samo udostępnienie
    limitu, opłata jest za użytkowanie karty. Gdyby kiedyś w przyszłości miały
    zostać wprowadzone, musiałbym o tym zostać powiadomiony. Chodzi mi o
    wymyślenie jakichś ciekawych scenariuszy zdarzeń, w jakich Sygma może
    skutecznie naliczyć jakąś opłatę (pobrać jej i tak nie będzie w stanie).

    marekz

  • 5. Data: 2009-01-23 13:32:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Chodzi mi o wymyślenie jakichś ciekawych scenariuszy
    > zdarzeń, w jakich Sygma może skutecznie naliczyć jakąś opłatę (pobrać
    > jej i tak nie będzie w stanie).
    >
    > marekz

    Zrobiłem tak samo, zastrzegłem a następnie wysłałem pismo z
    potwierdzeniem zastrzeżenia oraz info, że nie chcę duplikatu i mają
    rachunek karty zamknąć.

    Miesiąc później zadzwoniłem, aby zapytać czy pismo dotarło i czy karta
    została zamknięta. Otrzymałem potwierdzenie (tel. - zapisałem kiedy i z
    kim rozmawiałem)..

    Temat uważam za zamknięty, oczywiście jak będę brał za jakiś czas wydruk
    z BIK to sprawdzę czy przypadkiem ta karta (i jej limit) tam " nie wiszą"...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-01-23 13:38:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > Chodzi mi o wymyślenie jakichś ciekawych scenariuszy zdarzeń, w jakich
    > Sygma może skutecznie naliczyć jakąś opłatę (pobrać jej i tak nie będzie w

    W pelni sie zgadzam z ta interpretacja. Jesli karta zostanie zastrzezona i
    uzytkownik nie wystapi o wydanie nastepnej lub zlozy deklaracje, ze
    nastepnej nie chce, limit powinien zostac automatycznie zamkniety. i tak sie
    w wiekszosci bankow dzieje. W Citi uzytkownik moze wystapic o wydanie karty
    w ciegu 3 m-cy od zamkniecia/zastrzezenia, w BZ WBK w ciagu 30 dni. W innych
    nie wiem...

    MK

  • 7. Data: 2009-01-23 13:59:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Miesiąc później zadzwoniłem, aby zapytać czy pismo dotarło i czy karta
    > została zamknięta. Otrzymałem potwierdzenie (tel. - zapisałem kiedy i z
    > kim rozmawiałem)..

    Ja zamierzam nie podejmować żadnych działań oprócz tych dokonanych
    (zastrzeżenia karty i nie zamówienia nowej). Ciekawe czy za 13 miesięcy
    przyślą mi nowy plastik. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2009-01-23 14:37:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 14:38:09 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > i uzytkownik nie wystapi o wydanie nastepnej lub zlozy deklaracje, ze
    > nastepnej nie chce, limit powinien zostac automatycznie zamkniety. i tak

    Co to znaczy "limit powinien zostać zamknięty"? Jeśli umowa została
    zawarta na piśmie, to i piśmiennie powinna zostać rozwiązana przecież.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-01-23 14:49:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Co to znaczy "limit powinien zostać zamknięty"? Jeśli umowa została
    > zawarta na piśmie, to i piśmiennie powinna zostać rozwiązana przecież.

    1. Umowa o karte, a karty nie ma.
    2. Umowa jest na czas okreslony.

    W umowie o KK z Mille mam zapis "Umowa zawierana jest na okres rowny
    okresowi waznosci karty i jest przedluzana na kolejne okresy [...], pod
    warunkiem wznowienia lub wydania nowej karty."

    MK

  • 10. Data: 2009-01-23 14:53:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 15:49:03 +0100, MK napisał(a):

    > 1. Umowa o karte, a karty nie ma.

    Sam brak plastiku -- bo klient nie poprosił o kolejny -- nic nie zmienia
    jeśli chodzi o samo zobowiązanie.

> [...]
    > okresowi waznosci karty i jest przedluzana na kolejne okresy [...], pod
    > warunkiem wznowienia lub wydania nowej karty."

    W przypadkach umów na czas określony jest to prostsze, chociaż takie
    dziwne zasady przedłużenia działania umowy -- "wydania nowej karty" można
    różnie interpretować (bo klient nie chciał, bo banek nie chciał) -- mi
    się średnio podobają.

    Jeśli umowa jest na czas nieokreślony to brak zamówienia nowego plastiku
    nic nie zmienia.