  • 1. Data: 2009-01-23 08:24:01
    Temat: Kredyt hipoteczny na dowolny cel - w którym banku?
    Od: " karlos" <w...@W...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich!
    Potrzebuję zaciągnąć kredyt hipoteczny w wysokości 100tys. zł na rozbudowę
    domu.
    Sprawa jest specyficzna i nie mogę wziąć typowego kredyty hipotecznego, do
    którego potrzebne są papiery takie jak zezwolenie na budowę itp.
    Jedynym wyjściem jest kredyt hipoteczny na tzw. dowolny cel.
    W związku z tym mam pytanie:
    w którym banku najlepiej byłoby zaciągnąć taki kredyt, który umożliwi mi
    sfinansowanie takiej rozbudowy?
    Z tego co pamiętam np. mBank udziela takiego kredytu, ale bez możliwości
    wykorzystania na cele mieszkaniowe/budowlane.
    W PKO BP wstępnie mi powiedziano, że taki kredyt mógłbym zaciągnąć (100tys.
    zł w PLN na 20 lat), ale muszę jeszcze dopytać, żeby nie zrobić się w balona.
    Będę wdzięczny za informację.
    pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2009-01-23 10:42:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " karlos" glbur1$52n$...@i...gazeta.pl

    > Potrzebuję zaciągnąć kredyt hipoteczny w wysokości 100tys. zł na rozbudowę domu.

    Pawlak (Waldemar -- PSL) proponuje sfinansowanie kredytobiorców hipotecznych.
    Może warto teraz brać taki kredyt na cokolwiek? :) Państwo spłaci!!!!!

    Problem jeden -- biedny Polak nie weźmie takiego kredytu, bo mu brak zdolności
    kredytowych ;) a bogatemu państwo spłaci. :)

    Jest to sprawiedliwość polska. Po co budować gospodarkę, skoro można zabrać
    biednym (podatkami) i oddać bogatym w dofinansowaniu? Na dodatek bogaci nie
    płacą podatków, bo potrafią ,,odpisywać''. :)

    Pawlak ,,zapomina'' o tym, że Polska to nie USH. że tutaj komornik zabierze
    w razie czego wszystko ,,szanownemu klientowi'', więc bank nie zbankrutuje,
    a ceny nieruchomości w Polsce nie spadną zbyt nisko, bo i tak są stosunkowo
    niskie, z poza tym -- brak nam mieszkań czy domów. :)

    > Sprawa jest specyficzna i nie mogę wziąć typowego kredyty hipotecznego, do
    > którego potrzebne są papiery takie jak zezwolenie na budowę itp.
    > Jedynym wyjściem jest kredyt hipoteczny na tzw. dowolny cel.

    No właśnie. Nawet mieszkanie (kolejnym pokoleniom) nie pozostanie po takim
    dofinansowaniu. :) Pawlak nazywa to mniejszym złem -- wg niego lepiej teraz
    dofinansować kredytobiorców, niż później padające banki. ;)

    Jak rozumiem -- rodzina :) Pawlaka zaciągnęła to i owo we franciszkach. ;)
    Być może Pawlakowi/-owe uważali/-ły, że krechę spłacą najmujący te mieszkania. :)
    A najmujący muszą dużo płacić za najmowanie, bo nie mogą kupić, gdyż nie mogą
    dostać kredytu, a nie mogą dostać kredytu, bo nie mają ,,zdolności kredytowych''. :)

    > W związku z tym mam pytanie:
    > w którym banku najlepiej byłoby zaciągnąć taki kredyt, który umożliwi mi
    > sfinansowanie takiej rozbudowy?

    W dowolnym, skoro i tak państwo spłaci Twój kredyt z podatków. :)

> [...]
    > zł w PLN na 20 lat), ale muszę jeszcze dopytać, żeby nie zrobić się w balona.

    W przeszłości polskie państwo (pieniędzmi podatników -- wspólnych) spłacało nieraz
    mieszkania Polaków, ale wcześniej lokatorzy tych mieszkań spłacali je kilkakrotnie.
    Tak było spłacone jedno z moich dwóch mieszkań. Było spłacane wielokrotnie --
    systematycznymi
    spłatami książeczkowymi, pojedynczymi wpłatami w złotówkach, pojedynczymi wpłatami w
    dolarach...

    Tyle tylko, że w przeszłości państwo dofinansowywało każdego (głownie biednych,
    bo bogaci budowali duże domy -- nie starczały im blokowiskowe M3, M4 itd.,
    a dofinansowywano głownie mieszkania i małe domy), na dodatek z pieniędzy
    naprawdę wspólnych, bo niemal wszystko było tu państwowe. Teraz Pawlak proponuje
    dofinansowanie tylko bogatych Polaków. :) Na dodatek głównie z pieniędzy biednych
    Polaków.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-01-23 13:34:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > którego potrzebne są papiery takie jak zezwolenie na budowę itp.
    > Jedynym wyjściem jest kredyt hipoteczny na tzw. dowolny cel.

    albo na dowolny albo nie, ale sytuacja o jakiej piszesz pasuje do
    pożyczki hipotecznej, bierzesz ją pod zastaw hipoteki, a kasę możesz
    wydać na cokolwiek ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-01-24 09:27:11
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:
    > albo na dowolny albo nie, ale sytuacja o jakiej piszesz pasuje do
    > pożyczki hipotecznej, bierzesz ją pod zastaw hipoteki, a kasę możesz
    > wydać na cokolwiek ;-)
    W BRE wymagają oświadczenia na co będzie wykorzystane. Przy czym
    czepiają się, żeby nie było na działalność gospodarczą...

    Dowiedz się w BGŻ lub ING - tam powinno być najtaniej...