  • 1. Data: 2003-02-01 19:06:50
    Temat: Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w mB
    Od: f...@g...pl

    Jestem ciekawy czy ktos zainwestowal juz w fundusze poprzez mBank?
    Bardzo mi sie podoba ten produkt. Zaskoczyl mnie fakt oferowania innych niz
    Skarbiec (grupa BRE) funduszy.
    Zastanawiam sie jakie korzysci bedzie mial bank ze sprzedazy funduszy bez
    prowizji. Pozwolic na odplyw srodkow (niektorzy klienci na pewno sie skusza) i
    nic z tego nie miec?
    Z niedociagniec to brakuje mi dokladnego okreslenia jak liczona jest stopa
    zwrotu (z podatkiem czy bez) uzywana do porownian w serwisie.

    pozdrawiam
    fin3

  • 2. Data: 2003-02-01 20:28:20
    Temat: Re: Supermarket Funduszy Inwestycyjnych w mB
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl>
    > Zastanawiam sie jakie korzysci bedzie mial bank ze sprzedazy funduszy bez
    > prowizji. Pozwolic na odplyw srodkow (niektorzy klienci na pewno sie
    skusza) i
    > nic z tego nie miec?

    AFAIK fundusze odpalają bankowi dolę z opłaty za zarządzanie ;-)

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-02-01 20:47:46
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Zastanawiam sie jakie korzysci bedzie mial bank ze sprzedazy funduszy bez
    > prowizji. Pozwolic na odplyw srodkow (niektorzy klienci na pewno sie skusza) i
    > nic z tego nie miec?

    a kto powiedzial ze nic z tego nie miec?
    1. Fundusze moze cos odsypia
    2. nowi klienci ktorzy przyjda ze wzgledu na Supermarket
    3. podniesienie atrakcyjnosci oferty - nie kazdy musi skorzystac z FI,
    ale zawsze jest to jakas przewaga nad konkurencja.
    4. Ci co maja pojsc w fundusze i tak pojda...
    i zamiast calkiem wyniesc sie z mB beda mieli nadal konto i to
    pewnie aktywne...
    5. bawiac sie funduszami czasem wykonuje sie jakies operace, czyli
    pieniadze okresowo gdzies musza znalesc swoje miejsce poza funduszami
    - wiec tu beda znajdowaly miejsce w mB :-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-02-01 22:32:43
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) f...@g...pl napisal(a) 1 Feb 2003 20:06:50 +0100:
    >Zastanawiam sie jakie korzysci bedzie mial bank ze sprzedazy funduszy bez
    >prowizji. Pozwolic na odplyw srodkow (niektorzy klienci na pewno sie skusza) i
    >nic z tego nie miec?

    mBank sciagnie mnostwo klientow (z innych bankow ale
    rowniez z funduszy inwestycyjnych).
    Poniewaz obecnie tylko SEB opanowal "trudna" technike
    inwestowania przez Internet, mnostwo klientow funduszy
    inwestycyjnych wycofa swoje srodki z tych funduszy,
    zalozy eKonto i ... pozostanie juz w mBanku, by
    moc normalnie inwestowac przy pomocy myszki, a nie
    przy pomocy kolejki w marmurze (ja skladajac zlecenie
    konwersji jednostek - czolowego funduszu inwestycyjnego,
    w czolowym polskim banku - w marmurze stalem godzine, i to pod
    warunkiem ze bylem jedynym klientem biura maklerskiego).

    Po prostu mBank ma produkt jakich nie maja inne banki.
    Jest pierwszy - i na tym skorzysta.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 5. Data: 2003-02-01 23:31:24
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003 22:32:43 +0000 (UTC), w...@g...pl (WOJSAL)
    wrote:
    >mBank sciagnie mnostwo klientow (z innych bankow ale
    >rowniez z funduszy inwestycyjnych).
    >Poniewaz obecnie tylko SEB opanowal "trudna" technike
    >inwestowania przez Internet, [...]

    DWS, GTFi i jeszcze pare innych funduszy ma dostep przez inet.
    Ale jak dla mnie podstawowa zaleta funduszy w mBanku to wszytko w
    jednym miejscu, mozliwosc latwego zapanowania nad inwestycjami
    podzielonymi miedzy wiele funduszy.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2003-02-02 09:35:22
    Od: k...@p...onet.pl

    Ja sie tez skusilem na supermarket. I.... I coz - czekam juz ponad dwa tygodnie
    na uaktywnienie konta. Fakt - doslali mi przedwczoraj Oswiadczenie do podisu,
    ale zanim dojdzie do nich (odeslalaem natychmiast), zanim aktywuja linie, zanim
    zloze piersze zlecenie i zanim jednostki pojawia sie na moich koncie (podobno
    to troche trwa - przynajmniej kilka dni), to uplynie troche czasu.

    Dwa wynikaja z tego wnioski:
    - m-bank nie przygotowal sie troche organizacyjnie do tego (pani w m-linii
    powiedziala zgodnie z formulka przekazana chyba przez marketing: "nie
    spodziewalismy sie takiego zainteresowania, prosze czekac na oswiadczenie -
    powinno przyjsc w ciagu najblizszych 7 dni roboczych"). A powinni sobie zdawac
    sprawe, ze maja ponad 300 tysiecy klientow, dla ktorych odsetki od kapitalu sie
    licza i na taka oferte moga sie rzucic,
    - rynek funduszy inwestycyjnych jeszcze chyba raczkuje. Jezeli mowi sie tu, ze
    trzeb stac w kolejce godzine po to zeby konwertowac jednostki, to faktycznie
    jestesmy jeszcze w czasach bardzo-wczesno-kapitalistycznych.

    Pozdrawiam,
    Karciarz01

  • 7. Data: 2003-02-02 10:30:12
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <4...@n...onet.pl>,
    k...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > zloze piersze zlecenie i zanim jednostki pojawia sie na moich koncie (podobno
    > to troche trwa - przynajmniej kilka dni), to uplynie troche czasu.

    A co powiesz o osobach ktore rowniez 19 stycznia zglosili aktywacje,
    a nawet nie widzieli jescze
    na oczy dokumentow??? Takich jest bardzo duzo i ja jestem min przykladem.
    Co do pospiechu hmm jest to rzecz wzgledna, gdyz coz moze sie okazac ze dzieki
    temu opoznieniu
    wiecej zyskasz! Zauwaz ze teraz duzo osob narzeka ze sie wycofuje z oblikacji
    w najblizszy
    poniedzialek bo np GTFI przynosi ciagle straty.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-02-02 13:15:22
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

    A czy jest jakas oplata za prowadzenie tego konta funduszowego :-)?
    Bo mysle zeby zalozyc ale nie chcem caly czas inwestowac...

  • 9. Data: 2003-02-02 13:28:01
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <g...@4...com>, SunWoj wrote:
    > A czy jest jakas oplata za prowadzenie tego konta funduszowego :-)?
    > Bo mysle zeby zalozyc ale nie chcem caly czas inwestowac...

    nie ma oplat

  • 10. Data: 2003-02-02 16:28:11
    Od: " dezet" <d...@N...gazeta.pl>

    Maciej <m...@N...poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    oblikacji
    > w najblizszy
    > poniedzialek bo np GTFI przynosi ciagle straty.

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=565
    30&t=56449