  • 1. Data: 2019-08-18 16:38:59
    Temat: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupiłem coś w USD płacąc złotówkową debetówką (V.), wybrałem obciążenie karty w
    dolarach wyszło 420 zł.
    Sprzedawca się nie wywiązał dostałem zwrot wyszło 405 zł.
    No 15 zł w plecy :-(
    Jak są rozwiązywane podobne spory?
    Załóżmy przez chwilę, że kursy dnia były takie same lub bardzo podobne, rzecz w
    widełkach (opłacie za przewalutowanie bodajże 3,5% w
    konkretnym banku).
    Czy bank zawsze musi na nas zarobić?

  • 2. Data: 2019-08-18 17:17:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To po to się czyta p.b.b., żeby takie głupoty robić?
    Co to za bank i ile było tych $?
    I tak mało straciłeś, bo wygląda na to, że pobrali prowizję tylko przy płatności, a
    już od zwrotu nie.
    Obstawiam mBąk, debetówka visa z włączoną funkcją wielowalutową.

  • 3. Data: 2019-08-18 17:28:56
    Temat: Re: Strata na wymianie przy zwrocie na karte
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To po to się czyta p.b.b., żeby takie głupoty robić?
    napisz proszę ja to miał zrobić. Mnie czeka to samo. płaciłem kredytówką
    w złotówkach paypalowi, paypal przewalutował na dolary, czekam na
    rozwiązanie sporuToMasz

  • 4. Data: 2019-08-18 17:47:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To co innego.
    Umówiłeś się z paypalem, że kupisz od niego dolary, które pójdą do sprzedawcy, za
    złotówki, które paypal pobierze Ci z karty.
    Oczywiście po kursie, jaki proponował paypal.
    Nie widzę pola do sporu - chyba że było inaczej niż to rozumiem.
    Ale jak nie, to pytanie, jaki kurs proponował paypal, kiedy to było oraz ile rżnie
    bank, który Ci KK wydał, na transakcjach zagranicznych?

    Bo OP dał się właśnie orżnąć bankowi - wydawcy jego karty.

    Ale w sumie jedno i drugie to głupota, mniejsza lub większa.

    Są karty, i to darmowe, którymi zapłacisz za granicą - i nikt Cię nie orżnie. Jakie -
    nie chce mi się powtarzać tego, co wałkujemy tu od lat.

  • 5. Data: 2019-08-18 18:14:38
    Od: d...@g...com

    > I tak mało straciłeś, bo wygląda na to, że pobrali prowizję tylko przy płatności, a
    już od zwrotu nie.

    Może niewielka strata wynikała też z tego, że ostatnio kurs USD rósł. Jak transakcja
    kupna była miesiąc temu a zwrot niedawno, to w tym czasie dolar wzrół około 3-4%,
    więc zredukowało to trochę stratę.

  • 6. Data: 2019-08-18 18:15:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie też za pośrednictwem PP tyle że bez przewalutowania.
    Chyba pozostaje złożyć reklamację w banku.
    Dlaczego brał prowizje skoro płaciłem $105 i dostałem zwrot $105.
    Kluczowe że to zwrot z tytułu niedojścia do skutku umowy.
    Oczywiście kwota 15 zł nie rzuca na kolana.

    -----

  • 7. Data: 2019-08-18 18:48:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z liczbą dat powariowali, a kursu i tak nie podają (trzeba sprawdzić w archiwum
    kursów Visa - macie link do tabeli Visy, a nie tylko
    kalkulatora na konkretny dzień?).
    Ale strata się mniej więcej zgadza z 3,5% opłatą za przewalutowanie (liczyłem się z
    ta opłatą przy zakupie, ale jest "za nic" przy
    zwrocie).

    Data operacji 2019-07-01
    Data przetworzenia 2019-06-30
    Data waluty 2019-06-28
    Data dokonania operacji 2019-06-28
    Data wykonania operacji 28.06.2019 2:00
    Kwota operacji -415,19 PLN
    Oryginalna kwota operacji 106,99 USD

    Data operacji 2019-08-18
    Data przetworzenia 2019-08-17
    Data waluty 2019-08-16
    Data dokonania operacji 2019-08-16
    Data wykonania operacji 16.08.2019 2:00
    Zwrot płatności kartą
    Kwota operacji 402,66 PLN

  • 8. Data: 2019-08-18 19:42:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Skubnęli Cię na sporo więcej niż 3,5%.

    28 czerwca dolar był u visy po 3,75zł, więc 107$ daje 401,15zł, a to plus 3,5% daje
    415,19zł.
    16 sierpnia dolar po 3,95zł - więc za 107$ powinieneś dostać 422,40zł - a dostałeś
    prawie 5% mniej.
    Hmm, może visa zwróciła jednak dolary, a bank przeliczył po swoim kursie?
    Zajrzyj w regulamin - póki ukrywasz winowajcę (bank) - nikt nic więcej nie pomoże.

  • 9. Data: 2019-08-18 21:24:26
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 18, 2019 at 4:39:02 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Załóżmy przez chwilę, że kursy dnia były takie same lub bardzo podobne, rzecz w
    widełkach (opłacie za przewalutowanie bodajże 3,5% w

    Miałem kiedyś podobny problem na dużo większą kwotę i dużo większą różnicę. Złożyłem
    reklamacje i została uznana (Citi). Całkiem niedawno chyba w ub roku miałem podobny
    problem z kartami Kantor Alior, złożyłem reklamacje którą uznali i zwrócili różnicę,
    chociaż napisali, że to w drodze wyjątku za dobrą współpracę, gdyż normalnie wg
    regulaminu nie muszą.

    Pomyśleć że kiedyś skubałem mBank regularnie na zwrotach walutowych na kartę (tzw.
    wypłata na kartę - chargeback), otóż takie zwroty rozliczane były po.... kursach
    sprzedaży banku :)

  • 10. Data: 2019-08-19 17:36:05

    Sun, 18 Aug 2019 08:47:33 -0700 (PDT), w
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Są karty, i to darmowe, którymi zapłacisz za granicą - i nikt Cię nie orżnie. Jakie
    - nie chce mi się powtarzać tego, co wałkujemy tu od lat.

    W Getinie też zawsze dostaję mniej zwrotu niż zapłaciłem (płacę w USD).
    Tylko patrząc na daty zwrotu to wydaje mi się, że bank tak kombinuje ze
    zwrotami, aby trafić na dzień z tanią walutą.