  • 1. Data: 2019-08-16 19:32:53
    Temat: Czeki BLIK
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Może ktoś wie, czy takiego wynalazku można używać po prostu wszędzie tam,
    gdzie można płacić blikiem? Zamiast kodu blik wklepywać numer czeku. A
    jeśli tak, to czy jak jest czek np. 100 pln, to można nim zapłacić 45 i
    pozostanie nadal aktywny z 55 pln do wykorzystania?

  • 2. Data: 2019-08-16 20:10:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bankomaty przyjmują chyba wszystkie.
    Gorzej z płaceniem - w POSach nie sprawdzałem, ale np. automaty biletowe w
    warszawskuch autobusach nie przyjmują - można wpisać tylko 6 cyfr kodu :(

    OIDP są jednorazowe - czyli mają maksymalną wartość, do której danym czekiem można
    zapłacić - ale tylko raz.
    Zresztą max. trwałość to 3 dni, więc i tak wielorazowość na niewiele by się zdała
    (ew. na dużo małych płatności jedna po drugiej).

    Z ciekawostek - santander pozwala na tworzenie czeków w "komputerowym" ST, inne banki
    tylko w apkach.

  • 3. Data: 2019-08-17 16:08:41
    Temat: Re: Czeki BLIK
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 16 sie 2019 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Gorzej z płaceniem - w POSach nie sprawdzałem, ale np. automaty
    No to jest kluczowe. W Getinie jest opcja utworzenia czeku do wypłaty lub
    do płacenia. Gdzieś tym płacić chyba można.

> [...]
    > czekiem można zapłacić - ale tylko raz. Zresztą max. trwałość to 3
    > dni, więc i tak wielorazowość na niewiele by się zdała (ew. na dużo

    Ważność ok, niestety dostałem odpowiedź z banku, że czek jest jednorazowy
    - niewykorzystna część wraca na konto. Choć jak nie spróbuję, to nic na
    100%.
    Ciekawe czy kasjerka byłaby zaskoczona, gdybym bez portfela, komórki,
    wklepał kod z pamięci przy płaceniu.

    > Z ciekawostek - santander pozwala na tworzenie czeków w
    > "komputerowym" ST, inne banki tylko w apkach.
    Bardzo fajnie.

  • 4. Data: 2019-08-17 22:46:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Teoretycznie czeki powinny działać wszędzie tam, gdzie kody potwierdzane w apce.
    Praktycznie są problemy.
    POSy potestuj, ja spróbuję przy okazji w biedronku.
    Tylko nie zapomnij, że po 9-cyfrowym czeku trzeba jeszcze 4-cyfrowe "hasło do
    czeków".
    A czy to takie zaskakujące?
    Myślę, że bardziej było uczenie kasjerów w biedronku, jak się płaci "elektroniczną
    kartą prezentową" - za pierwszym razem się nie udało, bo nie umieli, więc zadzwoniłem
    na infolinię - i dowiedziałem się, że kasjer ma wpisać ten 13-cyfrowy kod i nacisnąć
    "PSU". I potem uczyłem ;>
    Te "karty" są fajniejsze, bo wielorazowe i ważne rok - i po każdej zapłacie drukuje
    się papierek z pozostałą ilością kasy.

  • 5. Data: 2019-08-20 10:45:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niestety test w biedronku nie niesie wielkiej nadziei - czek "nie wchodzi", tak samo
    jak w automacie biletowym - można wpisać tylko 6 cyfr, potem już tylko pikanie przy
    naciskaniu klawiszy.
    Mi się chyba nie chce już dalej testować, ale może inni operatorzy POSów pozwalają na
    czeki - w biedronku operatorem jest pekao (to z żubrem).

    Dla pewności sprawdziłem, czy czeki wciąż istnieją - w bankomacie santander bez
    problemu (i oczywiście bez potwierdzania w apce) wypłaciłem, na pierwszym ekranie
    podaje się 9-cyfrowy numer czeku, na następnym 4-cyfrowe hasło.

    Przy okazji ciekawostka z milka - ZTCP (bo robiłem to dawno i może coś pozmieniali) w
    inteligo i (chyba) w santander ma się jedno hasło do wszystkich czeków - a w milku do
    każdego czeku ustawia się osobne hasło.

    Inna ciekawostka blika w milku to to, że jako "źródło" do płacenia blikiem można
    ustawić nie tylko ROR, ale i kartę kredytową - również dla czeków.
    Pomijając sensowność - istniejącą chyba tylko dla telefonów bez NFC/HCE - ciekawe,
    jak będzie z wypłatami z bankomatów, prowizją i GP?

  • 6. Data: 2019-08-20 11:31:18
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Pomijając sensowność - istniejącą chyba tylko dla telefonów bez NFC/HCE - ciekawe,
    jak będzie z wypłatami z bankomatów, prowizją i GP?

    https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/
    296/latest

    3,99% min. 9,99 PLN

    --
    Pete

  • 7. Data: 2019-08-20 13:53:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 11:31:19 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    ciekawe, jak będzie z wypłatami z bankomatów, prowizją i GP?

    > https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/
    296/latest

    > 3,99% min. 9,99 PLN

    Rzeczywiście wyraźnie napisane, pola do domysłów nie ma.

    Przy okazji mi się przypomniało, że w milku wypłata z bankomatu czekiem kosztuje 5zł
    :( Echh, tak to jest, jak się robi za dużo testów. Ciekawe, kiedy pobiorą - póki co
    jeszcze nie pobrali - a może zapomnieli to zaimplementować? ;> Zresztą w ogóle
    cholera ich wie, skąd taki pomysł - w żadnym innym banku czegoś takiego nie
    widziałem.

  • 8. Data: 2019-08-20 13:59:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:53:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Ciekawe, kiedy pobiorą - póki co jeszcze nie pobrali
    Najwyżej reklamacje napiszesz
    Jak co tydzień zapewne
    Może długopis albo pena w drewnianym pudelku dostaniesz;)

  • 9. Data: 2019-08-20 14:12:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 13:59:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Najwyżej reklamacje napiszesz
    > Jak co tydzień zapewne
    > Może długopis albo pena w drewnianym pudelku dostaniesz;)

    Echh, a ten swoje ;)
    Reklamację napiszę, jak nie pobiorą, prawo czy regulamin jakie jest, takie jest, ale
    ma być przestrzegane ;P
    Ew. napisać też można na samą głupotę tego pomysłu - bo niby dlaczego czeki mają być
    gorsze? Przecież do ich tworzenia też trzeba mieć apkę. A jak są gorsze, to niech
    dadzą możliwość tworzenia w ST (w santander można - i nie mają też dodatkowych
    opłat).

  • 10. Data: 2019-08-20 14:21:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 14:12:44 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Echh, a ten swoje ;)
    > Reklamację napiszę,
    Przecież nic innego nie proponowałem;)