  • 1. Data: 2019-08-19 10:05:20
    Temat: Idea zawrotna
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Tylko 2,2% Coraz gorzej...

    Arek

  • 2. Data: 2019-08-19 10:23:43
    Temat: Re: Idea zawrotna
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 19/08/2019 10:05, Arek wrote:
    > Tylko 2,2% Coraz gorzej...
    >
    > Arek

    Kolega mi tu właśnie napisał, że Idea na się z Getin łączyć to ja bym
    raczej się od nich czym prędzej wyprowadzał.

    Xenocide

  • 3. Data: 2019-08-19 10:31:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "xbartx" <x...@b...net> napisał w wiadomości

    > Kolega mi tu właśnie napisał, że Idea na się z Getin łączyć to ja bym
    > raczej się od nich czym prędzej wyprowadzał.

    O tych planach czytałem. Tzn. równanie w dół, jak w większości
    przejęć/połaczeń.
    Mnie nie zawróciła...

    Arek

  • 4. Data: 2019-08-19 11:01:22
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 10:23, xbartx pisze:

    > Kolega mi tu właśnie napisał, że Idea na się z Getin łączyć to ja bym
    > raczej się od nich czym prędzej wyprowadzał.

    Były takie plany, ale KNF zablokował.

    Źródło:
    https://www.money.pl/gospodarka/polaczenie-idea-bank
    u-z-getin-noble-bankiem-nie-ma-zgody-knf-63870217023
    05921a.html

  • 5. Data: 2019-08-19 11:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Były takie plany, ale KNF zablokował.
    >Źródło:
    >https://www.money.pl/gospodarka/polaczenie-idea-ban
    ku-z-getin-noble-bankiem-nie-ma-zgody-knf-6387021702
    305921a.html

    I ciekawe co teraz bedzie - odbuduja kapital i KNF wyda zgode, czy ich
    PiS przejmie ... ale to po wyborach :-)

    Bo inwestora chyba nie znajda ... kiepski interes.
    W zasadzie to mozna by jeszcze udzialowcow/akcjonariuszy zaszantazowac
    nowa emisją, ale czy Czarnecki ma tyle gotówki ?
    No chyba, ze mu wlasny bankt udzieli kredytu na zakup akcji :-)

    Tak czy inaczej - o banku raczej dobrze swiadczy, ze nie potrzebuje
    pieniedzy za wszelka cene, tylko za 2.2%.
    Ciekawe jak dlugo wystarczy takiej polityki ... no ale nie ma gdzie
    uciec ...

    No i jak tak spadnie, to ciekawe co dalej ... ludzie uciekna w
    obligacje korporacyjne ?
    Tym razem banki nie popelnia bledu, tylko zaczna ostrzegac przed
    ryzykiem ?

    J.

  • 6. Data: 2019-08-19 11:31:05
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 11:17, J.F. pisze:
    > I ciekawe co teraz bedzie - odbuduja kapital i KNF wyda zgode, czy ich
    > PiS przejmie ... ale to po wyborach :-)

    Myślę, że próbują się podnieść sami.

    > Bo inwestora chyba nie znajda ... kiepski interes.

    Tak, niedawno okazało się, iż Getin nie znalazł inwestora.

    > Tak czy inaczej - o banku raczej dobrze swiadczy, ze nie potrzebuje
    > pieniedzy za wszelka cene, tylko za 2.2%.

    Niekoniecznie. Równają do reszty w nadziei, że klienci to zaakceptują.

    > No i jak tak spadnie, to ciekawe co dalej ... ludzie uciekna w obligacje
    > korporacyjne ?

    Nie sądzę. Są zbyt ryzykowne.

    > Tym razem banki nie popelnia bledu, tylko zaczna ostrzegac przed ryzykiem ?

    Mało prawdopodobne.

  • 7. Data: 2019-08-19 12:17:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Myślę, że próbują się podnieść sami.

    Na pewno, tyle ze Idea jest obecnie grubo ponizej wymogów
    kapitałowych.
    I KNF powinien to ... przymusowo zrestrukturyzowac".

    >Tak, niedawno okazało się, iż Getin nie znalazł inwestora.

    >Niekoniecznie. Równają do reszty w nadziei, że klienci to
    >zaakceptują.

    To nie jest tylko kwestia rownania, ale salda w kasie.
    Musi sie zgadzac. I widac jest odpowiednie mimo rownania.

    >Nie sądzę. Są zbyt ryzykowne.

    No to co zrobisz ? Bedziesz trzymac na 0% ? na -0.5% ?
    Fundusz jakis ? Czy amerykanskie obligacje ? :-)

    >Mało prawdopodobne.

    Na wycofanie depozytow nie moga sobie pozwolic, procentow duzych nie
    chca, lub nie beda mogly dac ... trzeba bedzie klienta na cos namowic
    :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-08-19 12:46:40
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 12:17, J.F. pisze:
    > Na pewno, tyle ze Idea jest obecnie grubo ponizej wymogów kapitałowych.
    > I KNF powinien to ... przymusowo zrestrukturyzowac".

    Odnoszę wrażenie, iż postępują bardzo ostrożnie, ale jednak wiosłują do
    brzegu.

    > No to co zrobisz ? Bedziesz trzymac na 0% ?  na -0.5% ?

    Część pewnie tak, część w innych inwestycjach. Na przykład popularne
    jest teraz inwestowanie w nieruchomości.

    > Fundusz jakis ? Czy amerykanskie obligacje  ? :-)

    Pytasz prywatnie o mnie? Dla mnie: waluty. Możliwości jest jednak wiele:
    nieruchomości, TFI, złoto, akcje, CFD, ziemia... itd. Po prostu ludzie
    będą sobie szukać tematu, w którym czują się pewni, bezpieczni.

    > Na wycofanie depozytow nie moga sobie pozwolic, procentow duzych nie
    > chca, lub nie beda mogly dac ... trzeba bedzie klienta na cos namowic :-)

    Ależ skąd. Śmiało depozyty mogą iść w dół. mBank właśnie znowu podniósł
    prowizje - masz przykład zarabiania nawet przy zerowym saldzie klienta.
    Kto tam tu pisał, że mBank ma 4,4 mln klientów. Podniesienie prowizji o
    1 zł to 50 mln rocznie dodatkowego dochodu.

  • 9. Data: 2019-08-19 13:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Odnoszę wrażenie, iż postępują bardzo ostrożnie, ale jednak wiosłują
    >do brzegu.

    Idea czy KNF ?

    Idea do niedawna miala "niewielki niedobor kapitałów wlasnych", ktory
    KNF mogl tolerowac.

    A teraz ma wielki niedobor, ktorego KNF juz nie powinien tolerowac.
    No ale z uwagi na dobro rynku i sytuacje polityczna moze jeszcze
    bedzie tolerowac ... ale po 13 pazdziernika sytuacja sie zmieni :-)

    >Część pewnie tak, część w innych inwestycjach. Na przykład popularne
    >jest teraz inwestowanie w nieruchomości.

    I tu bank moze zarobic, jak zaproponuje/ulatwi :-)

    >Pytasz prywatnie o mnie? Dla mnie: waluty.

    No coz, jesli chodzi o procenty, to waluty maja sytuacje podobną -
    niskie, moze nawet ujemne.
    Moze zarobisz na spekulacji ... a moze stracisz, i to wiecej niz w
    banku na 0% :-)

> [...]
    >saldzie klienta. Kto tam tu pisał, że mBank ma 4,4 mln klientów.
    >Podniesienie prowizji o 1 zł to 50 mln rocznie dodatkowego dochodu.

    Jakich prowizji ?
    1zl/mc moge nie zniesc i zamknac konto :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-08-19 14:38:00
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 13:59, J.F. pisze:

    > Idea czy KNF ?

    KNF.

    > A teraz ma wielki niedobor, ktorego KNF juz nie powinien tolerowac.

    Pamiętaj, iż sytuacja Czarnecki-KNF jest specyficzna, a media już piszą
    o pozwie na miliard euro. Tu trzeba ostrożnych i przemyślanych ruchów.

    > No ale z uwagi na dobro rynku i sytuacje polityczna moze jeszcze bedzie
    > tolerowac ... ale po 13 pazdziernika sytuacja sie zmieni :-)

    Nie wiązałbym tego z wyborami. Z polityką - tak.

    > I tu bank moze zarobic, jak zaproponuje/ulatwi :-)

    Będzie obsługiwał te transakcje. Ktoś wpłaci, ktoś przeleje, ktoś trzyma
    jednak wielkie kwoty itd.

    > No coz, jesli chodzi o procenty, to waluty maja sytuacje podobną -
    > niskie, moze nawet ujemne.

    W PL jest to rzeczywiście dziwne. Stopy mamy niższe niż w USA, ale
    oprocentowanie lokat wyższe.
    Niemniej - był czas, gdzie KO USD w PKO BP dawało więcej niż w PLN.
    Podobnie w CA.

    > Moze zarobisz na spekulacji ... a moze stracisz, i to wiecej niz w banku
    > na 0% :-)

    Każda inwestycja wiąże się z ryzykiem.

    > Jakich prowizji ?

    a jakichś tam... opłat za konto, kartę, wypłaty z bankomatu etc.

    > 1zl/mc moge nie zniesc i zamknac konto :-)

    Niewielu to zrobi. Choćby z uwagi na to, że nie będzie im się chciało
    zmieniać numeru konta u pracodawcy, czy tam przyzwyczajeń.