  • 21. Data: 2002-08-19 15:51:34
    Temat: Re: Starszy pan traci fortunę gubi?c karty płatnicze
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002 09:28:16 +0200, "Janek" <j...@w...pl> wrote:

    >Ma człowiek pecha!

    Nie nie wiem. Jakos to wszystko malo prawdopodobne. Mam wrazenie, ze
    albo dzienikarz cos pokrecil (o ile wogole nie wyssal wszystkiego z
    palca) albo pan nie jest do konca uczciwy

    >Starszy pan traci fortunę gubiąc karty płatnicze
    >Mieszkaniec Katowic, Roman Chowaniec był trzykrotnie okradany przez
    >kieszonkowców z kart płatniczych. Na zapłacenie cudzych rachunków wydał już
    >15 tysięcy złotych. Musi wydać jeszcze 6 tysięcy.

    I za kadym razem ponownie wyrabial karte (i to jeszcze pewnie VC kto
    wie z jakim limitem). Jakos watpie, czy temu panu ta karta byla na
    prawde potrzebna

    >15 tysięcy zapłacił po drugiej kradzieży karty. Poinformował PKO o zgubie,
    >ale złodzieje dokonali zakupów nim jeszcze zablokowano kartę.
    >To nie koniec jego finansowych kłopotów. PKO w Cieszynie, gdzie otrzymał
    >kolejną kartę domaga się od niego zapłacenia ponad 6 tysięcy złotych. To
    >tylko połowa kwoty, na jaką został "oskubany" przez złodziei podczas
    >ostatniej, trzeciej kradzieży. Połowę strat i winy bank wziął na siebie.

    [...]
    >- Poinformowałem bank o tym, że karta została mi ukradziona, ale złodzieje i
    >tak przez dwa tygodnie hulali na moje konto - mówi pechowiec.
    >- Nasz błąd, że wydaliśmy kartę z błędnym nazwiskiem, dlatego połowę winy za
    >konsekwencje kradzieży wzięliśmy na siebie. Jednak ten pan popełnił błąd, że
    >karty nie podpisał - tłumaczy dyrektor oddziału PKO w Cieszynie, Piotr
    >Nadler.

    Bardzo dziwne. Zwykle banki albo ida w zaparte albo uznaja roszczenia
    klient.a Pierwszy raz slysze o takim czesciowym przyznaniu sie do winy
    i uznaniu polowy roszczen. IMO idiotyczna taktyka.

    Generalnie to wszysko sie kupy nie trzyma.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 22. Data: 2002-08-19 16:04:44
    Temat: Re: Starszy pan traci fortunę gubiąc karty płatnicze
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Janek" <j...@w...pl> writes:

    > Poszkodowany jest bogatym VIPem jeśli na jego VisaGOLD PKO BP można kupić za
    > 15 tys. (bo na żadną inną visę PKO tyle na dzień wziąć się nie da)

    Na kazdej VC mozna bez autoryzacji przekroczyc dowolny limit. I nie tylko
    w nieautoryzowanych zelazkach, dokladnie tak samo w elektronicznych
    terminalach (nawet latwiej).

    > Nie da się przez 2 tygodnie używać zastrzeżonej.

    Fakt.

    > Zastrzeżenie oprócz
    > telefonu musi być pisemne.

    Zalezy od banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2002-08-19 16:05:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Janek" <j...@w...pl> writes:

    > Ale limit jest karty jest sprawdzany.

    Tylko powyzej okreslonej kwoty. Przy malych zakupach niekoniecznie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 24. Data: 2002-08-19 16:07:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Cekawe. Niby bez sensu tlumaczenie banku, ale pytanie czy klient
    > zastrzegajac karte podal numer. Bo jesli tak to bledne nazwisko w
    > niczym przeszkodzic nie powinno.

    Tak czy owak, jesli klient zastrzegl karte w swoim banku, to go nie
    powinno obchodzic nic wiecej, bo bank wie jakie klient ma karty
    i w razie watpliwosci moze to wyjasnic - zas odpowiedzialny za transakcje
    jest od momentu zastrzezenia (mam nadzieje).

    > W koncu maja czas - czy tam jeszcze obowiazuje odpowiedzialnosc banku
    > dopiero po 48 h ?

    No chyba ze cos takiego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 25. Data: 2002-08-19 16:46:09
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie to wszysko sie kupy nie trzyma.

    Też tak myślę. Paru dyskutantów tego wątku też.
    Może ktoś z czytelników grupy ma dostęp do kogoś w oddziale PKO BP Cieszyn,
    aby sprawdzić i nas ponformowac, czy opisana sytuacja jest prawdziwa.

  • 26. Data: 2002-08-19 17:01:36
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Cieszyn,
    > aby sprawdzić i nas ponformowac, czy opisana sytuacja jest prawdziwa.

    Ja mam dostęp, ale nie wiem który to oddział (bo są dwa albo trzy). No o co
    mam ich zapytać? "Wie pani, on zmarł [odpukać, to ino żart] i ja jestem jego
    bratem i on prosił mnie, tzn jak jeszcze żył, żeby się o to spytać. Bo on
    zawsze mnie o wszystkim informował. I zgubił swój dowód i ja muszę się tego
    dowiedzieć!!!" Tak?

  • 27. Data: 2002-08-19 17:07:36
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002 19:01:36 +0200, "corner" <c...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >zawsze mnie o wszystkim informował. I zgubił swój dowód i ja muszę się tego

    Mozna by sprawdzic, czy osoba wymieniona w artykule rzeczywiscie jest
    (lub byla :-)) dyrektorem tamtejszego oddzialu i spytac go czy
    rzeczywiscie udzielal takiej wypowiedzi.

  • 28. Data: 2002-08-19 17:12:14
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bratem i on prosił mnie, tzn jak jeszcze żył, żeby się o to spytać. Bo on
    > zawsze mnie o wszystkim informował. I zgubił swój dowód i ja muszę się

    Bez przesady.
    Taka informacja z gazety rozeszła się po wszystkich pracownikach "pocztą
    pantoflową".
    Każdy szeregowy pracownik wie czy gazeta pisała prawdę czy bajkę.
    A ja oczekuję odpowiedzi typu: "gazeta zmyśliła sytuację" albo "zbliżony
    przypadek miał miejsce"

    Pisząc "dostęp" miałem na myśli pewną zażyłość z pracownikiem banku, a nie
    "manie" tego oddziału po drodze.
    Ktoś "z ulicy" w okienku prawdy się nie dowie.

  • 29. Data: 2002-08-19 17:19:34
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Ja mam dostęp, ale nie wiem który to oddział (bo są dwa albo trzy). No o
    co

    Ten w którym dyrektorem był lub jest Piotr Nadler .

    Być może jest to postać literacka.

  • 30. Data: 2002-08-19 18:06:42
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    > Ten w którym dyrektorem był lub jest Piotr Nadler .
    >
    > Być może jest to postać literacka.

    Spytam się kiedyś przy okazji czy był lub jest. No zobaczymy co mi
    powiedzą... ;-)