  • 1. Data: 2002-08-16 06:04:16
    Temat: Starszy pan traci fortunę gubiąc karty płatnicze
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    http://www.se.com.pl/iso/dzisiaj/Regiony/KatNews/kat
    news_1.shtml

    Mnie zastanowiło, że bank żeruje na naiwnym inwalidzie i każe mu płacić za
    długi narobione nie na jego nazwisko.
    Czy to jest zgodne z prawem?
    Niby pokwitował odbiór karty, ale wg mnie karta jest nieważna, skoro jako
    właściciel widnieje inne nazwisko i całość winy spoczywa na banku, ale może
    się mylę.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2002-08-16 09:41:00
    Od: Przemysław Bernat <P...@p...com>

    Zbigniew Papiński wrote:
> [...]
    news_1.shtml

    > Mnie zastanowiło, że bank żeruje na naiwnym inwalidzie i każe mu płacić za

    Jest zgodne z prawem. Ten pan jakby był mądry to nie nosiłby przy sobie
    więcej niż 10 zł. Zgubił karte, to ma pecha.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2002-08-16 11:19:09
    Od: "micom.edu.pl" <m...@w...pl>

    > Czy to jest zgodne z prawem?
    > Niby pokwitował odbiór karty, ale wg mnie karta jest nieważna, skoro jako
    > właściciel widnieje inne nazwisko i całość winy spoczywa na banku, ale
    może

    A dlaczego nie skorzystac z ofert;
    - zdjecie na karcie
    - ubezpieczenie karty w iwekszosci bankow nie kosztuje to wicej niz kilka
    zlotych miesiecznie a biora odpowiedzialnosc nawet 48 godz wstecz od
    zgloszenia.
    PODSTAWA TO NIE TRZYMAC SIE STARYCH MONOPOLISTOW
    Pawel

  • 4. Data: 2002-08-16 14:48:24
    Od: "Canapca" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <P...@p...com> napisał w wiadomości
    Zbigniew Papiński wrote:
> [...]
    Jest zgodne z prawem. Ten pan jakby był mądry to nie nosiłby przy sobie
    więcej niż 10 zł. Zgubił karte, to ma pecha.

    Nie jest - klient nie moze placic za bledy banku. Tym bardziej ze zastrzegl
    swoja karte - a to co bank wyprawia i jakie ma u siebie bledy to juz tylko i
    wylacznie problem banku i on za to ponosi odpowiedzialnosc.

    Maciek

  • 5. Data: 2002-08-16 14:54:49
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Niby pokwitował odbiór karty, ale wg mnie karta jest nieważna, skoro jako
    > właściciel widnieje inne nazwisko i całość winy spoczywa na banku, ale

    Najbardziej bulwersuje, że:
    "Zastrzeżenie tej karty nie mogło zadziałać w systemie,
    bo klient zgłosił telefonicznie kradzież karty na swoje prawidłowo brzmiące
    nazwisko
    ... "
    ("- Poinformowałem bank o tym, że karta została mi ukradziona, ale złodzieje
    i tak przez dwa tygodnie hulali na moje konto - mówi pechowiec")

    za to obciążenia załatwiają od ręki :-((

    BAH

  • 6. Data: 2002-08-16 15:00:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > może

    Obawiam się, że cała informacja prasowa jest wyssana z palca. Nie trzyma
    się kupy - z jednej strony inwalida - z drugiej podróżnik i to
    niefrasobliwy, spore limity etc. Miałem okazję zapoznać się z warsztatem
    tworzenia takich informacji prasowych - najpierw wymyśla się info, potem
    fikcyjne osoby, zleca się fotografowi zdjęcia - podobnie jak z
    aktorem, co jako doktor reklamuje pigułki.

    Pzdr; Dogbert

  • 7. Data: 2002-08-16 15:19:55
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > fikcyjne osoby, zleca się fotografowi zdjęcia - podobnie jak z
    > aktorem, co jako doktor reklamuje pigułki.

    Czyli oddział PKO w Cieszynie to fikcja :-))

    W razie procesu powiedzą, że nie ma takiego banku. :-)

    BAH
    PS. zmiana nazwisk, to nic dziwnego.
    Ofiara też nie powinna pozować do zdjęcia
    by dawać ogłoszenie dla kieszonkowców:
    "Lubię spać - można mnie okraść."

  • 8. Data: 2002-08-16 15:25:48
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Czyli oddział PKO w Cieszynie to fikcja :-))

    :) W ostatnim Press'ie jest wlasnie opowiastka researcherki z Reader's
    Digest. (s. 33)
    Polecam w kontekscie tego tekstu.

  • 9. Data: 2002-08-16 16:07:28
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Czyli oddział PKO w Cieszynie to fikcja :-))
    >
    > W razie procesu powiedzą, że nie ma takiego banku. :-)

    A o co miałby być ten proces? Kłamstwo, jeżeli nie powoduje szkody, jest
    dopuszczalne przez prawo i nie podlega karze. Jeżeli napiszę lub
    publicznie oświadczę, że dyrektor banku posiada dom na Marsie i że sam
    go widziałem - z pewnością jest to kłamstwo, natomiast trudno jest
    oskarżyć mnie o cokolwiek - jeżeli nawet, to mogę powiedzieć, że w
    chwili składania oświadczenia byłem o tym głęboko przekonany, a osoba,
    od której uzyskałem informację wydawała się wiarygodna, natomiast w
    świetle przedstawionych dowodów utraciłem dotychczasową pewność co do
    stanu posiadania osoby, którą szanuję i darzę zaufaniem.
    "Doktor", co reklamule pigułki w telewizorze łże jak szczenna suka, bo
    jego wiedza medyczna zapewne kończy się na etapie zakupu i aplikacji
    aspiryny - a czy ktoś się z nim sądzi? Podobnie z producentami piwa: na
    butelce napisano, że piwo zrobiono z... i warzone jest wg tradycyjnej
    receptury. Mam nadzieję, że w to nie wierzysz.

    Pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2002-08-16 16:19:36
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    > A o co miałby być ten proces?

    Jak to o co ? :-))

    O szarganie "dobrego imienia banku" (jeśli ktoś tak jeszcze myślał :-)) )
    poprzez pomówienie, ze mają kiepski system zastrzegania kart.

    BAH