  • 11. Data: 2004-04-04 20:43:41
    Temat: Re: Średnia płaca netto
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c4ppc5$71h$1@opal.icpnet.pl...

    > Aha, czyli to:
    > http://www.stat.gov.pl/serwis/mwynagr.htm
    > to jest mediana?
    >
    > A gdzie mozna znalezc jakas srednia arytmetyczna dla ktoregos roku dla
    > porownania?

    Najprosciej zadac pytanie u zrodla - czyli zapytac w GUS.
    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 12. Data: 2004-04-04 20:46:04
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    2...@c...fuw.edu.pl,
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>:

    > Jakos niewydajemisie.

    Mi, szczerze mówiąc, też nie, ale moze Jacek rzuci jakieś uzasadnienie.
    Arytmetyczna byłaby bardziej przydatna i łatwiejsza w liczeniu (proste
    powiązanie z danymi zbiorczymi). Natomiast mediana - bardziej
    psychologicznie prawdziwa i optymistyczna dla oglądaczy wiadomości :)

    --
    Robert

  • 13. Data: 2004-04-05 14:19:45
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Dziękuję, przeliczyłem

    Taki sposób liczenia nie jest moim zdaniem poprawny, trudno nazwać to
    średnią płacą netto. Wynika to z przedziałów podatkowych i progu ZUS.

    Weźmy dla prostego przykładu trzech pracowników o dochodach:

    Brutto Netto (średnia roczna)
    10000 6334
    2000 1372
    900 653

    Średnia brutto wychodzi 4300, średnia netto 2786, zaś dochód netto liczony
    od 4300 wychodzi 2846, więc - jest to kwestia akceptacji niedokładności.

    Dokładniej możnaby określić średnią netto mając dane z poszczególnych
    przedziałów zarobkowych, ale nie wiem czy takie dane są dostępne.

    Pozdrawiam,
    nebe

  • 14. Data: 2004-04-05 21:35:18
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    nebe <n...@p...onet.pl> wrote:
    > "Krasnal z Krakowa" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Taki sposób liczenia nie jest moim zdaniem poprawny, trudno nazwać to
    > średnią płacą netto. Wynika to z przedziałów podatkowych i progu ZUS.

    Słusznie.
    Pozostaje zatem zapytać o szczegóły w GUSie.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm