  • 1. Data: 2004-04-03 20:58:49
    Temat: Kredyt na zakup samochodu
    Od: Jasiu <n...@p...pl>

    Witam!
    Mam zamiar zaciągnąc kredyt na zakup samochodu używany rocznik do 5 lat.
    Nigdy nie brałem kredytu na samochód jak to wygląda bank dopisany w
    dowodzie rej. jako współwłaściciel??
    Co po słacie trzeba od nowa rejestrować samochód ??
    Czyli podczas zakupu trzeba to zgłosić??
    Czy mogę równiez bez udziału komisu czy dealera otrzymać taki kredyt,
    jak to wygląda najpierw umowa przedwstępna??
    Przepraszam może głupie pytania ale za bardzo nie wiem jak to zrobić.
    A do tego jeszcze jedno pytanie w jakiej walucie radzicie taki kredyt
    wziąć??
    --
    Pozdrowienia
    Jasiu

  • 2. Data: 2004-04-04 05:21:12
    Temat: Re: Kredyt na zakup samochodu
    Od: "sebgab" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przepraszam może głupie pytania ale za bardzo nie wiem jak to zrobić.
    > A do tego jeszcze jedno pytanie w jakiej walucie radzicie taki kredyt

    Witaj,

    Właśnie jestem na etapie kupowania samochodu na kredyt. Warunki kredytu w
    dużej mierze zależą od samochodu jaki chcesz kupić i samego banku, który
    kredyt oferuje. Zwykle są to kredyty bezgotówkowe - czyli podpisujesz umowę
    z dealerem/komisem- oni wystawiają ci fakturę - zanosisz do banku i oni
    (jeśli kredyt zostanie Ci przyznany) przelewają kwotę kredytu na konto
    osoby/firmy, od której kupujesz samochód. Oczywiście na kredyt samochodowy
    możesz również kupić samochód od dowolnej osoby indywidualnej - wiąże się to
    jedynie ze sprawdzeniem przez bank czy samochód, który chcesz kupić nie jest
    obarczony jakimiś zobowiązaniami finansowymi. Ale UWAGA! Bank nie ponosi
    odpowiedzialności za pochodzenie samochodu - jeśli kupisz kradziony samochód
    to zostanie Ci samochód odebrany a kredyt i tak będziesz musiał spłacać -
    niepewne samochody, pod kątem wad prawnych, można znaleźć nawet w komisach -
    najlepiej kupować w komisach przy dealerze i najlepiej z certyfikatem.
    O wiele lepszajest sytuacja kiedy kupujesz nowy samochód - co prawda droższy
    (samochód) ale tańszy kredyt - oprocentowanie zwykle jest mniejsze - a jeśli
    samochód jest w promocji w danym banku to bardzo się opłaca. Weżmy coś
    takiego. Kredyt na samochód używany w PLN to ok. 13,5% (realnego oproc.) a
    na taki sam samochód we frankach szwajcerskich (CHF) to ok. 9% (realnego
    oprocen) - warto we frankach ale wiadomo - to jest ryzyko - jeśli kurs
    skoczy w górę to caly kredyt wraz z nim! Natomiast biorąc nowy samochód, na
    który jest promocja w danym banku można dostać kredyt w PLN już
    oprocentowany realnie 9,1% - wtedy mamy pewność, że raty nie ulegną zmianie!
    Taki korzystny kredyt oferuje PTF (Polskie Towarzystwo Finansowe) i jak
    dotąd nie znalazłem lepszej oferty - oferują jeszcze parę innych
    udogodnień - np. zmianę samochodu w trakcie spłacania kredytu. Generalnie
    bank wymaga wpisu do dowodu rejestracyjnego, że na czas spłaty kredytu jest
    "współwłaścicielem" i oczywiście bank wymaga wykupienia ubezpieczenia AC -
    co na używany samochód, jeśli nie masz zniżek, to wydatek ok. 1800 PLN.
    jeśli będziesz mieć jakieś pytania to chętnie podzielę się doświadczeniami.

    pozdrawiam

    sebgab

  • 3. Data: 2004-04-04 06:40:51
    Od: Jasiu <n...@p...pl>

    Był spokojny 2004-04-04 07:21,nic nie zapowiadało,że* sebgab* napisze:

    > jeśli będziesz mieć jakieś pytania to chętnie podzielę się doświadczeniami.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > sebgab

    Naprawde bardzo ci dziekuje za obszerne wytłumaczenie problemu.
    Napewno ( o ile można) zgłosze sie jescze z zapytaniem:)
    Jeszcze raz dziekuje bardzo i goraco pozdrawiam
    --
    Pozdrowienia
    Jasiu

  • 4. Data: 2004-04-04 13:02:06
    Od: "sebgab" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Napewno ( o ile można) zgłosze sie jescze z zapytaniem:)
    > Jeszcze raz dziekuje bardzo i goraco pozdrawiam

    Nie ma sprawy. Trzeba sobie pomagać... w tych czasach zwłaszcza!

    pozdrawiam

    sebgab