  • 1. Data: 2021-10-01 17:47:06
    Temat: Paysafecard jak wpłacić bez REJESTRACJI?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Synu kupił doładowanie i chce kupić gry czy coś tam w swoim świecie gier.
    Ale teraz Paysafecard wymaga rejestracji i danych od numeru buta ;-) do
    numeru telefonu.
    To już przegięcie. Jak to obejść albo odzyskać pieniądze z "papierka"?

  • 2. Data: 2021-10-01 18:01:01
    Temat: Re: Paysafecard jak wpłacić bez REJESTRACJI?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 17:47:09 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> [...]
    > numeru telefonu.
    > To już przegięcie. Jak to obejść albo odzyskać pieniądze z "papierka"?

    Zarejestruj na słupa. Nie macie tam jakichś meneli w Lublinie? Koszt - flaszka,
    pytanie tylko jak duża (małpki z dużym podatkiem niestety).

  • 3. Data: 2021-10-01 18:06:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Bardzo błyskotliwy jesteś jak na biznesmena/bankowca ;_)

    A co do paja. Jaki sens ma anonimowe kupowanie doładowania w kiosku
    skoro żeby zapłacić trzeba wpisać dane i potwierdzić?

    Skrile i inne też zdziadziały?

    Taki kolejny krok do wyeliminowania gotówki i totalnej inwigilacji? ;-)

  • 4. Data: 2021-10-01 22:30:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 października 2021 o 18:07:40 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Bardzo błyskotliwy jesteś jak na biznesmena/bankowca ;_)

    Jam tylko zwykły inżynierek.

    > A co do paja. Jaki sens ma anonimowe kupowanie doładowania w kiosku
    > skoro żeby zapłacić trzeba wpisać dane i potwierdzić?

    A jakie te dane trzeba wpisać i jak potwierdzić? Skan dowodu chcą?

    > Skrile i inne też zdziadziały?
    >
    > Taki kolejny krok do wyeliminowania gotówki i totalnej inwigilacji? ;-)

    Weź dzieciakowi załóż konto i przestańcie się bałwanić.
    Powyżej 13 lat można w każdym banku, poniżej w coraz więcej (skarbonka, francuz) -
    choć taki poniżej 13 chyba karty nie dostanie, choć w skarbonce były kiedyś takie
    żyrafki zbliżeniowe (echh, mała żyrafa z zoo w DC nazywa się "Lokatka", bo ją
    skarbonka "sponsoruje" - ciekawe, czy był to akurat rok imion na "L", czy dodatkowo
    mysieli sypnąć kasą).

  • 5. Data: 2021-10-02 11:41:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dawid Rutkowski.
    On 01.10.2021 22:30 you wrote:

> [...]
    > potwierdzi=C4=87? Skan dowodu chc= =C4=85?
    > ;-) We=C5=BA dzieciakowi za=C5=82=C3=B3=C5=BC konto i
    > przesta=C5=84cie si=C4=99= ba=C5=82wani=C4=87. Powy=C5=BCej 13 lat
    > mo=C5=BCna w ka=C5=BCdym banku, poni=C5=BCej w coraz wi= =C4=99cej
    > (skarbonka, francuz) - cho=C4=87 taki poni=C5=BCej 13 chyba karty=
    > nie dostanie, cho=C4=87 w skarbonce by=C5=82y kiedy=C5=9B takie
    > =C5=BCyraf= ki zbli=C5=BCeniowe (echh, ma=C5=82a =C5=BCyrafa z zoo w
    > DC nazywa si=C4=99= "Lokatka", bo j=C4=85 skarbonka "sponsoruje" -
    > ciekawe, czy by=C5=82 to ak= urat rok imion na "L", czy dodatkowo

    mBank daje kartę poniżej 13.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2021-10-02 13:54:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 2 października 2021 o 11:42:13 UTC+2 Pete napisał(a):

    > mBank daje kartę poniżej 13.

    Rzeczywiście, i to już chyba od prawie roku.
    Trzeba przetestować, darmowe.

    Co do konta sprawa jasna, właścicielem jest rodzic, dziecko nie ma nawet
    pełnomocnictwa, jedynie za zgodą rodzica może mieć podgląd salda i historii -
    ciekawe, czy to jest jakoś formalnie uregulowane czy zrobione na zasadzie, że nikt
    rodzicowi nie może zabronić tego dziecku pokazać ;>

    Ale z kartą ciekawostka - jak oni to zrobili, że dziecko jest użytkownikiem karty,
    nie mając pełnomocnictwa - choćby i szczególnego, no bo przecież nie mając zdolności
    do czynności prawnych chyba żadnym pełnomocnikiem być nie może?
    Więc na jakiej zasadzie wydają dziecku kartę do konta rodzica?

  • 7. Data: 2021-10-02 14:12:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Rzeczywiście, i to już chyba od prawie roku.
    > Trzeba przetestować, darmowe.
    >
    > Co do konta sprawa jasna, właścicielem jest rodzic, dziecko nie ma

    Dlaczego sprawa jasna?
    W takim Inteligo, z tego co rozumiem, to dziecko jest właścicielem
    środków na koncie. (Jak gupi przelew chcę zrobić to muszę zaptaszkować,
    że nie przekracza zwykłego zarzadu.)

> [...]
    > i historii - ciekawe, czy to jest jakoś formalnie uregulowane czy
    > zrobione na zasadzie, że nikt rodzicowi nie może zabronić tego dziecku

    Ale masz jakieś wsparcie? Najlepiej w regulaminie?

    KJ

  • 8. Data: 2021-10-02 15:13:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 2 października 2021 o 14:14:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Dlaczego sprawa jasna?

    Sprawa jasna wg tego, jak to zrobił mBąk.
    Konto jest rodzica, koniec i kropka (choć żeby je otworzyć, musisz udowodnić
    posiadanie dziecka - ale że można legitymacją szkolną, to zakrawa to na lekką kpinę).

    Bo to nie jest "konto dziecka", tylko "rachunek do którego wydajemy karty debetowe
    dla dzieci w wieku 0-13 lat"
    A te karty "obsługujemy dla dzieci w wieku 0-13 lat, maksymalnie do końca miesiąca
    kalendarzowego, który nastąpił po miesiącu, w którym dziecko skończyło 13 lat."

    Potem kartę dla dziecka zastrzegają, a to "eKonto junior" przekształcają w zwykłe
    "eKonto osobiste".

    Co do własności środków nie ma zastrzeżeń, więc w domyśle rodzica (hmm, a czy
    kradzione pieniądze należą do złodzieja?).

    > W takim Inteligo, z tego co rozumiem, to dziecko jest właścicielem
    > środków na koncie. (Jak gupi przelew chcę zrobić to muszę zaptaszkować,
    > że nie przekracza zwykłego zarzadu.)

    Taa, o tym zwykłym zarządzie gdzieś mi się o oczy obiło, może w santanderze (ale tam
    nie dają klajniakom kart, więc ich olałem).
    Do ustalenia - mówimy o dziecku poniżej 13 lat czy 13-17 ("To przecież dziecko..."
    "Dziecko?! Z takim biustem?!")?

    Inna sprawa - wiem, że pytam o skarbonkę, ale czy oni nie mają komputerów, żeby
    zliczyć, czy w danym miesiącu nie przekroczyło się już "zwykłego zarządu"?
    To przecież jest dokładnie określone w stosunku bodajże do średniej płacy, a nie inne
    dla każdego (np. wg stopnia bogactwa).

    > Ale masz jakieś wsparcie? Najlepiej w regulaminie?

    No, może to dziwne, ale przed postowaniem przeczytałem ten regulamin - ma raptem 6
    stron i jest dość przejrzysty (nawet bez dopisku "jak na mBąk" ;)
    Jest specjalna, inna, apka dla dzieci - i trzeba ją "połączyć" ze "zwykłą" apką
    rodzica, żeby działała.

    Tylko nie ma tam nic, co by mi wyjaśniło możliwość wydania dziecku karty.
    W inteligo dają karty dla dzieci poniżej 13 lat?

  • 9. Data: 2021-10-02 18:03:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    posiadanie dziecka - ale że można legitymacją szkolną, to zakrawa to na lekką kpinę).

    Tak, już doczytałem.

    [...]
> [...]
    tam nie dają klajniakom kart, więc ich olałem).
    > Do ustalenia - mówimy o dziecku poniżej 13 lat czy 13-17 ("To przecież dziecko..."
    Dziecko. <<13 lat.

> [...]
    > To przecież jest dokładnie określone w stosunku bodajże do średniej płacy, a nie
    inne dla każdego (np. wg stopnia bogactwa).

    Nie wiem. Na pewno robiłem przelewy większe. Mam wrażenie, ze to
    tzw. dupokrytka dla banku.

    [...]
    > Tylko nie ma tam nic, co by mi wyjaśniło możliwość wydania dziecku karty.
    Tak,, to jest ciekawe.

    > W inteligo dają karty dla dzieci poniżej 13 lat?
    Nie wiem. NIe chciało mi sie sprawdzać.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 10. Data: 2021-10-02 19:04:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-01-października-2021 o 22:30, Dawid Rutkowski pisze:
    > Weź dzieciakowi załóż konto i przestańcie się bałwanić.

    Po co?

    Pytam się co się stało z tymi doładowaniami?
    Zdarzało się że służyły jako prezent.

    Chcą weryfikacji numeru telefonu i meila i podaniu adresu

    Takie dane KOSZTUJĄ