  • 11. Data: 2021-10-07 09:48:14
    Temat: Re: Spread w Nest Banku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 października 2021 o 08:22:10 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):
> [...]
    to u nich margines (nie wiem czy getout daje debetówki visa,
    > Dają, bo mam i jest przeliczana waluta po kursie Visa tylko - nie ma
    > narzutu GetIn, co bardzo sobie chwalę bo karta jest intensywnie używana
    > w strefie EUR i CZK :)

    I dobrze działa?
    Od getoutu trzymam się z daleka, choć na ideę się skusiłem - i warto było, jedyny
    bank, który mnie zaprosił na kolacyjkę (i to 3 razy ;)
    A dla umiejących liczyć pieniądze - i używających debetówek, w sumie czemu debetówka,
    skoro możesz mieć na równie dobrych warunkach kredytówkę visy? - polecam również aion
    z debetówkami i przeliczaniem walut po kursie średnim - po co tuczyć visę - tym
    bardziej, że cholerna złodziejka przy przeliczaniu na PLN bierze 2 razy więcej niż
    przy przeliczaniu na EUR?

    Do strefy EUR poleciłbym też N26 (dają 3 bezpłatne wypłaty z bankomatów na miesiąc,
    nie wiem, jak getout, aion zaś ma ograniczenie kwotowe) - ale właśnie skończyli
    program poleceń, więc nie będę ich polecał, łobuzów;P

  • 12. Data: 2021-10-07 11:39:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 07.10.2021 09:48, Dawid Rutkowski wrote:
    to u nich margines (nie wiem czy getout daje debetówki visa,
    > I dobrze działa?

    Rewelacyjnie z małym minusem - bankomaty są płatne.
    Za to do płatności spisuje się świetnie. Używam jej stale, bo spędzam
    większość każdego tygodnia na Słowacji i robię nią zakupy.
    Jeśli potrzebuję gotówki to wypłacam kartą kantoru Aliora.

> [...]
    visę - tym bardziej, że cholerna złodziejka przy przeliczaniu na PLN bierze 2 razy

    Ja z kolei trzymam się z dala od wynalazków fintechowych - nie skusiłem
    się na Revoluta, bo nie miał nic na plus w stosunku do GetIn lub kantoru
    Aliora. Miał za to podobnie jak Aion wymóg instalacji apki i w zasadzie
    była to karta przedpłacona.
    Do apki może kiedyś się przekonam - wolę jednak na razie przeglądarkę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2021-10-07 14:16:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 października 2021 o 11:39:47 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):

> [...]
    > była to karta przedpłacona.
    > Do apki może kiedyś się przekonam - wolę jednak na razie przeglądarkę :)

    Nie no, N26 czy aion to nie są żadne "fintechy" - banki pełną gębą, z licencją i
    gwarancją depozytów.
    Zgodzę się, że tragicznie buraczą z wymaganiem apki - w N26 to jeszcze się da bez
    apki zalogować w przeglądarce (da się wymusić autoryzację logowania SMSem zamiast
    potwierdzeniem push), w aion jakiś mocarz umysłowy wymyślił logowanie w przeglądarce
    jednorazowym kodem generowanym przez apkę.
    W rezultacie jeszcze z aion nie zrobiłem żadnego przelewu, ale czas zabrać stamtąd
    kasę wyciągniętą z kredytówek ;>

    Zasada w sumie jest taka - na tablecie czy telefonie o wiele lepsza jest apka - tylko
    właściwie kto ma aż taką pilną potrzebę przelewów, że nie może poczekać na
    usiądnięcie przy komputerze?
    Pomijając oczywiście fakt, że lepiej robić przelew z telefonu niż z komputera z
    windows pełnego wirusów ;>
    Ale debilizmem jest wymuszanie apki - i gdyby nie rewelacyjna oferta aion i N26 to
    bym ich oczywiście nie miał.

    Ale do płacenia kartą powyższe nijak się mają.
    Swoją kasę wolę trzymać w aion czy N26 niż w getoucie.
    A kredytówki też wolę nie - jeszcze mi namieszają w BIK i trzeba będzie sprzątać.

  • 14. Data: 2021-11-12 09:30:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Win 10 nie ma wirusów, to nie czasy 98 czy XP.
    No ale spytać, czy nie blądynka...

    -----

  • 15. Data: 2021-11-12 16:03:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 12 listopada 2021 o 09:31:09 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Win 10 nie ma wirusów, to nie czasy 98 czy XP.
    > No ale spytać, czy nie blądynka...

    Nono, to eset, avast i inne takje to fake'i?
    Oj, skończysz w betonowych butach za wygłaszanie takich rewelacji, szczególnie, jeśli
    to prawda.
    Ale że się dłuuugo nad tym namyślałeś, to masz szanse.
    Chyba że: "dziś w godzinach porannych z nieznanych przyczyn na skrzyżowaniu pękł
    milicjant" ;P