  • 1. Data: 2008-02-03 14:15:01
    Temat: Sposób przeliczania transakcji bezgotówkowych KK na złotówki
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Byla wczesniej dyskusja, ale nie udalo mi sie wydobyc z niej jasnej
    informacji o sposobie przeliczania wydatkow dokonanych w EUR i $ na
    zlotowki za pomoca KK.

    Wiem, ze citi zdziera, ale z drugiej strony to czy nie jest tak, ze to
    citi ma karte przeliczana wprost z dolarow na zlotowki?

    Interesuje mnie najlepsze mozliwe przeliczenie zakupow w USA na zlotowki.
    Mialem karte money.pl i tam zawsze ten kurs byl zawyzony o kilka groszy.
    Teraz mam KK citi i sadze, ze kurs powinien byc lepszy. Myle sie?

  • 2. Data: 2008-02-03 14:42:39
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    ygreko pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, ze citi zdziera, ale z drugiej strony to czy nie jest tak, ze to
    > citi ma karte przeliczana wprost z dolarow na zlotowki?

    Visy są rozliczane w USD, MasterCardy w EUR.

    --
    k.

  • 3. Data: 2008-02-03 15:28:09
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 03 Feb 2008 15:42:39 +0100, Kamil 'czemu' Bista wrote:

    > Visy są rozliczane w USD, MasterCardy w EUR.

    Nieprawda.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2008-02-03 16:00:52
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Marcin Mokrzycki pisze:

    > Nieprawda.

    W Citi? Bo o tym mowa, zgodnie z pierwszym postem w temacie.

    Jeśli to nie jest prawda to przepraszam, widocznie mnie wprowadzono w
    błąd jak składałem wniosek o KK w Citi.

    --
    k.

  • 5. Data: 2008-02-03 16:15:24
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 03 Feb 2008 17:00:52 +0100, Kamil 'czemu' Bista wrote:

    > W Citi? Bo o tym mowa, zgodnie z pierwszym postem w temacie.

    W pierwszej chwili pomyślałem, że piszesz ogólnie, stąd ten dosyć
    lakoniczny post. Natomiast jeśli chodzi konkretnie o Citi to na infolinii
    twierdzą, że wszystkie karty (Visy i MC) rozliczają w USD.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2008-02-03 16:23:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> wrote in message

    > W Citi? Bo o tym mowa, zgodnie z pierwszym postem w temacie.
    >
    > Jeśli to nie jest prawda to przepraszam, widocznie mnie wprowadzono w błąd
    > jak składałem wniosek o KK w Citi.

    Kiedys tak bylo. Co wiecej MC w strefie Europie byl przeliczany przez Euro,
    a poza nia przez USD (z drobnymi wyjatkami). Obecnie VISA jak i MC sa
    przeliczane przez USD.

    MK

  • 7. Data: 2008-02-03 17:38:34
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    MK wrote:

    > Obecnie VISA jak i MC
    > sa przeliczane przez USD.

    Chyba nie można w ten sposób uogólniać.
    Cytat ze strony o KK (Visa) polbanku:
    "Wszystkie transakcje zagraniczne są przeliczane z lokalnej waluty
    bezpośrednio na złotówki (bez dodatkowych przeliczeń na euro czy
    dolara), dzięki czemu za wszystkie zakupy za granicą płacisz mniej."

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 8. Data: 2008-02-03 18:17:49
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Ja_Nul^ pisze:

> [...]
    > bezpośrednio na złotówki (bez dodatkowych przeliczeń na euro czy
    > dolara), dzięki czemu za wszystkie zakupy za granicą płacisz mniej."

    Ale my mówimy o Citi ;)

    --
    k.

  • 9. Data: 2008-02-03 18:19:18
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Marcin Mokrzycki pisze:
    > W pierwszej chwili pomyślałem, że piszesz ogólnie, stąd ten dosyć
    > lakoniczny post. Natomiast jeśli chodzi konkretnie o Citi to na infolinii
    > twierdzą, że wszystkie karty (Visy i MC) rozliczają w USD.

    To w takim razie na dezinfolinii (oddział) mnie kilka dni temu zrobili w
    bambuko. Składałem wniosek o karte silver - na początku spytałem czym
    się różni u nich MC od Visy - dowiedziałem się, że walutą rozliczeniową.
    Z racji, że często jeżdze do eurolandu pomyślałem, że lepiej wezmę MC w
    EUR. A szkoda, bo jakbym wiedział, że obie są w USD to bym wziął
    partnerską Visę BP (bo MC nie ma).

    --
    k.

  • 10. Data: 2008-02-03 20:22:16
    Od: "ygreko" <...@...com>

> [...]

    Co mowia na infolinii to wiem :).
    Zapytanie odwolywalo sie raczej do wiedzy praktycznej...
    Miales moze sposobnosc kupowania w dolarach?

> [...]
    > Z racji, że często jeżdze do eurolandu pomyślałem, że lepiej wezmę MC w
    > EUR. A szkoda, bo jakbym wiedział, że obie są w USD to bym wziął

    No wlasnie zastanawiam sie czy nie zrobic sobie drugiej fajnej KK, bo mam
    vise citka i co z nia zrobic w Europie...?

    Druga sprawa to kurs - byla wczesniej na grupie mowa, ze citi w nocy ma
    mniej atrakcyjny kurs. A skad mam wiedziec, o ktorej godzinie rozlicza
    moja transakcje?