  • 1. Data: 2008-02-03 14:43:48
    Temat: ING z nowym interfejsem online i niedziałanie :)
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam!

    Nie wiem czy to do końca właściwa grupa ale mam nadziej że tak.

    Mam konto w ING. Od 3 lat korzystam z wersji online. Były z nią same
    kłopoty, głównie dotyczące miernej jakości kodu zarówno strony jak i
    mechanizmów autoryzacji w javie. O drobnostkachy typu "jedno hasło do
    przelewów do końca świata" nie ma co wspominać. Faktem jest że
    wielokrotnie doprowadzało mnie to do paski (szczególnie okienko
    wpisywania hasła pojawiające się dopiero po interwerwencji Alt-Tab[1] i
    inne upierdliwości). Ogólnie interfejs był chyba najmniej wygodny ze
    znanych mi, ale w końcu oddział mam pod nosem to wolałem w razie czego
    mieć gdzie iść.

    Ale dzisiaj zrobili coś co mnie dobiło. Mają nowy sytem obsługi online.
    Jest oczywiście jeszcze bardziej niewygodny (fagmenty chyba ajax oraz
    javascriptu skutecznie utrudniają pracę). Ale pal sześć, żeby tylko się
    dało przelew zrobić. No i tu zonk... nie da się. Klikam w przycisk i
    nic. 5 minut wypełniania karty przelewu szlag trafił. Dzwonie na
    helpdesk. I panienka od razu wskazała przyczynę: uzywam brzydkiej Javy
    6. Powinienem użyuwać pięknej Javy 5. I co najwazniejsze: KONIECZNIE
    wyłaczyć automatyczne aktualizacje. Dlaczego? "Bo java 6 nie obsługuje
    naszego apletu autoryzacji". Mi się wydaje raczej że to ich aplet
    autoryzacji nie obsługuje Javy 6. Ale dobra ..

    Moje pytanie:

    a) ktoś ma podobny problem z Java 6 + ING ?

    b) czy ktoś może mi powiedzieć czy w momencie uzyskania porady o
    wyłaczeniu aktualizacji i pojawieniu się dziury w Javie bank zwraca
    pieniądze skradzone z konta ?.

    PS. Dzisiajeszy dzień to chyba koniec korzystania przeze mnie z usług
    ING w wersji elektronicznej. Takiej fuszerki użytkowej dawno nie
    widziałem. O kodzie nie mogę sie wypowiadać, ale mam wrażenie że po
    drugiej stronie kabla stoi zespół developerów mających doświadczenie w
    robieniu stron PHP na studiach a nie wygodnych systemów bankowych.

    [1] Tak, sprawdzałem na wielu systemach, na większosci są kłopoty z tym
    okienkiem.

  • 2. Data: 2008-02-03 16:09:25
    Temat: Re: ING z nowym interfejsem online i niedziałanie :)
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moje pytanie:
    >
    > a) ktoś ma podobny problem z Java 6 + ING ?

    Kurcze, ja uzywam java 6u3 i wszystko dziala...

    > b) czy ktoś może mi powiedzieć czy w momencie uzyskania porady o
    > wyłaczeniu aktualizacji i pojawieniu się dziury w Javie bank zwraca
    > pieniądze skradzone z konta ?.

    Ja moge. Nie zwraca. Kanal internetowy nie jest obowiazkowy.

    > [1] Tak, sprawdzałem na wielu systemach, na większosci są kłopoty z tym
    > okienkiem.

    Ja dzialam na Vista 64-bit albo XP 32-bit. I tu i tu dziala poprawnie.

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-03 16:22:49
    Od: r...@g...com

    Najlepszym rozwiązaniem jest rezygnacja z autoryzacji przez przy
    pomocy apletu i przejście na kody SMS'owe. Problemy będą dużo
    mniejsze.

  • 4. Data: 2008-02-03 21:47:46
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > mechanizmów autoryzacji w javie. O drobnostkachy typu "jedno hasło do
    > przelewów do końca świata" nie ma co wspominać.

    Napisz lepiej "nie potrafię zmienić hasła do przelewów". Ale nie oskarżaj o
    swą niewiedzę ING.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 5. Data: 2008-02-03 22:05:50
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Le5zek wrote:
    > Napisz lepiej "nie potrafię zmienić hasła do przelewów". Ale nie
    > oskarżaj o swą niewiedzę ING.

    Nie oskarżam o nie wiedzę ING ale o zbytnie "łagodzenie" kryteriów
    zmiany hasła. Znacznie lepiej (dla bezpieczeństwa) jesli hasło jest
    zmieniane czesto niż kiedy chce użytkownik. Bo większość nie chce w ogóle.

  • 6. Data: 2008-02-03 22:09:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2008 22:47:46 +0100,
    osoba podpisana: Le5zek <l...@p...onet.pl>
    napisała:
    [..]

    > Napisz lepiej "nie potrafię zmienić hasła do przelewów". Ale nie oskarżaj o
    > swą niewiedzę ING.

    Czekaj, czekaj. przelewy podpisuje się kluczem, tak? Aby użyć klucza
    trzeba podać do niego hasło[1]. Gdy jeszcze się tym interesowałem[2], to
    jedyną metoda zmiany "hasła do klucza" było wygenerowanie nowego
    klucza[3][4].
    Coś sie zmieniło? Jest gdzieś info na ten temat?

    KJ
    [1] - proszę nie czepiac czy to się nazywa passphrase czy hasło.
    [2] - ok rok temu
    [3] - co prawda ten klucz wygląda na coś podobnego do GPG, więc można by
    próbować w tym kierunku. Ale nie sądzę, że zrobiłby to przeciętny klient
    ing.
    [4] - co było płatne, a nowy klucz trzeba odbierać w oddziale.

    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 7. Data: 2008-02-04 17:19:27
    Od: "Andrzej Rokita" <a_rokita @ wp. pl. delete. it>

    Potwierdzam, wywala błąd. Klucz przechowywany jest na dysku.
    Na tym samym komputerze konto z z kluczem przechowywanym w banku działa
    bez problemów.

    Andrzej