  • 11. Data: 2008-01-28 22:41:40
    Temat: Re: Splata raty wypada w dzien wolny od pracy
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "krzysztofsf" 9...@b...goog
    legroups.com

    : W grudniu dostalem rachunek za gaz z terminem platnosci 01-01-2008 :)))

    Pół roku temu ,,gazaownia'' przysłała mi w jednej kopercie trzy różne
    stany mego zadłużenia. Wg jednego -- byliśmy kwita i nikt nikomu nie
    zalegał, na drugim była nadpłata (niecałe trzy złote) a trzecie żądało
    ode mnie zaległych pieniędzy...

    Gdy przystąpiłem ;) do sprawdzania wpłat (a wpłacałem z różnych banków)
    okazało się, że owa ,,gazownia'' zmieniła numer swojego rachunku bankowego
    kilka razy w ciągu jednego roku...

    W końcu uznałem, że najlepszym rozwiązaniem jest rezygnacja z gazu. :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 12. Data: 2008-01-28 22:54:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Sty, 22:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    > okazało się, że owa ,,gazownia'' zmieniła numer swojego rachunku bankowego

    W gazowni trzeba wystapic o przyznanie niezmiennego rachunku ,
    argumentujac, ze bedzie sie oplacac samemu z konta internetowego -
    przysylaja pisemniepotwierdzenie i numer i juz caly czas fakturowanie
    idzie na ten jeden rachunek.

    Tez trwalo, zanim sie spostrzeglem, ze sa comiesieczne zmiany czesci
    rachunku, ale podawalem i nr faktury i nr klienta - to widocznie
    przeksiegowywali recznie i nie mialem niezgodnosci.
    Staly numer zamowilem w zwiazku z karta Citi - inaczej comiesiac
    musialbym modyfikowac odbiorce w Citiphone.

  • 14. Data: 2008-01-29 01:06:13
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "krzysztofsf" a...@s...goo
    glegroups.com

    : W gazowni trzeba wystapic o przyznanie niezmiennego rachunku ,
    : argumentujac, ze bedzie sie oplacac samemu z konta internetowego -

    Ja im wyargumentuję rezygnacją z gazu. :)

    Jajecznicę usmażę na elektrycznej płytce a energetyka i tak
    od dawna już ledwo zipie i ponoć ostatnie podwyżki idść mają
    na budowanie nowej infrastruktury. :)

[...]

    W moim przypadku było inaczej -- zmieniał się chyba i bank, nie
    tylko fragment numeru konta. :) Teraz mi przysłali nowe papierki
    i widzę, że numer jest na nich taki, jak na poprzednich. :)

    Piekarnik mam elektryczny, wodę gotuję w elektrycznym czajniku,
    obiadów nie robię, więc po co mi ten cały gaz? :) Elektryczność
    nie będzie tak dużo kosztowała jak ten gaz. :) A problemów nie
    będzie wcale. :) Jeden problem -- płytka elektryczna kosztuje
    od 1000 do 2000 złotych. :) No i nie mam tu ,,siły'', ale to
    już mniejszy problem. :)

    Tyle tylko, że gazu ludzie boją się, więc lubią przeglądać instalację.
    A smrodu z cudzych mieszkań :) już nie boją się, więc aby mieć przegląd
    niesprawnych :) od zawsze kominów, trzeba mieć i gaz...

    Na początku miało być inaczej... Miałem mieszać niemal (albo i mal)
    w ekskluzywnej dzielnicy... Ale wyszło jak wyszło i niemal mieszkam
    w slamsach. :) Wszystko można popsuć -- wystarcz tylko odrobina ;)
    głupoty administratorów, i innych zarządców, którym brakuje oleju w głowie. :)
    (którzy uważają, że kominem ciągnie do góry, bo na mniejszej wysokości jest
    wyższe ciśnienie niż na wyższej)

    Pewnie takich samych magistrów, doktorów i profesorów będzie kształcić ksiądz
    ojciec wielebny dyrektor Tadeusz Rydzyk ;) w swojej szkole kultury. Zapłacisz
    -- i otrzymasz tytuł, a że pozostaniesz głąbem, to już problem ludzkości. :)

    Ale przynajmniej wiem, że tragedią Polski nie był NKWD/KGB, Sowieci,
    Stalinizm itd., ale czysta :) głupota polska, :) bo tych intruzów od
    dawna w naszym kraju nie ma, a jednak głupota triumfuje. :)

    -=-

    BTW gazowni -- gdy podłączałem się do rury publicznej, szczelność w mieszkaniu
    sprawdzono zdalnie. :) Sprawdzono, ;) opisano to sprawdzenie, :) i skasowano za
    to zdalne ,,sprawdzenie'' 50 złotych. :) Słyszałem ;) o telemetrii, ale nie
    o czymś takim. :)

    A BTW telemetrii -- od kilku lat (może i od ponad dziesięciu) są gotowe
    rozwiązania przemysłowe do telemetrii, ale głąby :) nie potrafią ich
    wykorzystać. :) Na dodatek ta cała telemetria to polski wynalazek. :)
    Co z tego, że znajdzie się kilku mądrych Polaków, skoro toną w głupocie
    innych? :) Może nawet głąby nie tyle nie potrafią, co nie chcą, bo wolą
    zbierać za ogrzewanie i wodę, aby przekazywać te pieniądze dalej (czyli
    wolą obracać cudzymi pieniędzmi) niż pozwolić na to, aby wodociągi czy
    EMPECe pobierały bezpośrednio od poszczególnych ludzi...

    O tym, że obracanie cudzymi pieniędzmi opłaca się, nie trzeba przekonywać
    bankierów, :) Można nakraść do woli, :) gdy się zbiera za ogrzewanie (choć
    w blokach są ciepłomierze i stosowne grzewcze instalacje jednorurowe) i za
    wodę (wszędzie są wodomierze ma klatkach i stosowne instalacje) i przekazuje
    dalej... Łatwiej ukryć szmal, gdy jest go bardzo dużo, :) niż wówczas, gdy
    jest go tylko tyle, ile powinno być -- czyli tyle, ile wystarcza na opłacanie
    wspólnych celów :) osiedla...

    --
    ____

  • 13. Data: 2008-01-29 01:06:13
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

  • 15. Data: 2008-01-29 07:23:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pete pisze:

    > A teraz wytęż wzrok i znajdź jeden szczegół którym różnią sie 2 obrazki.
    "Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na
    dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego."

    Czy coś się zmieniło?
    KJ

  • 16. Data: 2008-01-29 07:44:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:

    > "Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na
    > dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego."
    >
    > Czy coś się zmieniło?
    > KJ

    Art 115 KC nadal obowiązuje, ale zawiera jedno bardzo istotne słowo:
    *ustawowo*.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2008-01-29 08:04:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pete pisze:
    [...]

    > Art 115 KC nadal obowiązuje, ale zawiera jedno bardzo istotne słowo:
    > *ustawowo*.

    Oczywiście. Co nawet było wspomniane w tym wątku.

    KJ

  • 18. Data: 2008-01-29 08:23:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
    > Pete pisze:
    > [...]
    >>

    > Oczywiście. Co nawet było wspomniane w tym wątku.

    Sam o tym pisałem. Chciałem tylko co poniektórym podpierającym się tym
    artykułem zwrócić uwagę, że nie zawsze można go zastosować.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2008-01-29 08:47:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pete pisze:
    [...]

    > Sam o tym pisałem. Chciałem tylko co poniektórym podpierającym się tym
    > artykułem zwrócić uwagę, że nie zawsze można go zastosować.

    Podeprzeć się można zawsze. Co najwyżej należy uświadomić, że dzień
    "wolny" dla tego artykułu oznacza niedziele + parę świąt, ale już np.
    soboty nie.

    KJ

  • 20. Data: 2008-01-29 10:10:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Podeprzeć się można zawsze. Co najwyżej należy uświadomić, że dzień
    > "wolny" dla tego artykułu oznacza niedziele + parę świąt, ale już np.
    > soboty nie.

    Jak już jesteśmy przy tym, to warto zauważyć, że nie ma nigdzie
    odgórnie powiedziane, że to soboty mają być wolne. Jest tylko zapis,
    że tydzień pracy ma (średnio) 5 dni.

    A to, że większość ludzi ma wolną akurat sobotę, to tylko taki
    zwyczaj.

    MJ