eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSad Okregowy - Odfrankowienie sprzeczne z unijnymi przepisami › Re: Sad Okregowy - Odfrankowienie sprzeczne z unijnymi przepisami
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sad Okregowy - Odfrankowienie sprzeczne z unijnymi przepisami
    Date: Wed, 15 Apr 2020 13:35:24 +0200

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-15 o 11:26, J.F. pisze:

    >Błąd. Jeżeli mieszkanie było teoretycznie warte 400 przed wirusem, to
    >komornik i tak sprzedaje je za 260, bo po co mu więcej, gdy na jego
    >prowizję i tak starczy, a ile zostanie dla byłego właściciela, to już
    >komornika najmniej obchodzi?
    >W praktyce wygląda to tak - mieszkanie warte ok. 400 trzeba szybko
    >sprzedać, więc komornik daje cynk znajomemu handlarzowi mieszkań.
    >Dogadują się, że mieszkanie pójdzie na 260, komornik otrzyma swoją
    >prowizję 100 i od handlarza podziękowanie za cynk w wysokości 50.
    >Mieszkanie zostaje szybko sprzedane. Wszyscy są zadowoleni.

    Byc moze, ale czy:
    -komornik nie powinien jednak zrobic licytacji publicznej ?
    -czy nie powinien wycenic aktualnej wartosci mieszkania ? Moze i zrobi
    to sam, ale duza obnizka to ryzyko,
    -dluznik moze sie odwolac do sadu, jak bedzie zanizona wartosc.

    >Tak było przed wirusem. Teraz mieszkanie "warte 400 tys. zł", aby w
    >ogóle sprzedać, to trzeba zejść z ceną i to mocno jeśli w ogóle
    >ktokolwiek chce teraz zajmować się topieniem kasy w mieszkaniu, które
    >za rok będzie prawdopodobnie dużo mniej warte.

    No, banka znow wyrosla pare miesiecy temu, i trudno powiedziec, czy
    wirus ja skoryguje, czy zlotowka poleci, czy PiS zrobi taka inflacje,
    ze trzeba bylo kupowac choc sie wydawalo drogo.

    J.