  • 1. Data: 2004-06-08 16:48:51
    Temat: SEB 4 - dziwny fundusz [nieco OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Co możecie powiedzieć o SEB4? Niby wyniki dość stabilne, ale niewiele wyższe od
    FRP (ostatni rok), poza tym wysoka opłata za zarządzanie. No i operacje tylko
    raz na tydzień? :-O
    Czy jest sens interesować się tym funduszem w porównaniu z FRP (stałe,
    comiesięczne wpłaty)?

  • 2. Data: 2004-06-08 18:30:45
    Temat: Re: SEB 4 - dziwny fundusz [nieco OT]
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > raz na tydzień? :-O
    > Czy jest sens interesować się tym funduszem w porównaniu z FRP (stałe,

    O SEB4 akurat nic nie moge powiedziec. Natomist z SEB2 wycofalem pieniadze, po
    tym, co uslyszalem od znajomych (fachowcow w temacie). Tzn. konkretnie nt.
    polityki inwestycyjnej zdecydowanie bardziej agresywnej niz by wskazywaly np.
    wahania jednostki, a jednoczesnie dosc specyficznych (oglednie mowiac), acz
    oczywiscie zgodnych z prawem, zasad wyceny jednostki.
    Nie znaczy, ze popadalbym w histerie (nic zlego najprawdopodobiej sie nie
    zdarzy), jednak lubie jasne sytuacje.
    Rozumiem, ze masz podobne watpilwosci - w takim razie pewnie jak najbardziej
    uzsasadnione.
    Rgds,
    eipi

  • 3. Data: 2004-06-08 19:00:22
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie zdarzy), jednak lubie jasne sytuacje.
    > Rozumiem, ze masz podobne watpilwosci - w takim razie pewnie jak

    wybacz, ale zarzuty sa na tyle ciezkiego kalibru, ze trzebaby bylo dac
    jakies konkrety.
    Co to znaczy, ze dosc specyficznie wyceniaja jednostki?
    Chyba ci znajomi pracuja dla konkurencji, bo z tego co pamietam, to wycene
    potwierdza bank depozytariusz (w przypadku SEB jest to Citibank Handlowy),
    jak cos sie nie zgadza, to wycena musi byc poprawiona.
    Dlatego takie rzeczy jak piszesz - sa dla mnie co najmniej dziwne i gdybys
    mogl powiedziec o co chodzi?
    Co do polityki inwestycyjnej, ze jest agresywna? A co to za zarzut, skoro
    fundusz ma caly czas obecnie lepsze wyniki niz konkurencja? Po prostu
    inwestuje bardziej w papiery krotkoterminowe i tyle.

    Jednym slowem - czekam na wyjasnienia twoich teorii (czy raczej fachowych
    kolegow). Warto wiedziec przeciez wiecej :)

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-06-08 19:06:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 8 Jun 2004 20:30:45 +0200, e...@p...onet.pl wklepał(-a):

> [...]
    >wahania jednostki, a jednoczesnie dosc specyficznych (oglednie mowiac), acz
    >oczywiscie zgodnych z prawem, zasad wyceny jednostki.

    No zaraz, agresywne inwestowanie w obligacje? Przecież to się nawet nie rymuje.
    ;-) Wyniki ma dobre w porównaniu z innymi obligacyjnymi - o to chodziło, że nie
    spada? :)

> [...]
    >zdarzy), jednak lubie jasne sytuacje.
    >Rozumiem, ze masz podobne watpilwosci - w takim razie pewnie jak najbardziej

    Chodziło mi raczej o to, że jak na fundusz hybrydowy jest dość zachowawczy.

  • 5. Data: 2004-06-08 19:20:41
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał:
    > Chodziło mi raczej o to, że jak na fundusz hybrydowy jest dość zachowawczy.

    SEB4 jest chyba najgorszym funduszem SEB. W swojej grupie osiągał ostatnio
    najgorsze wyniki. Czy tak bedzie w przyszłości - trudno powiedziec.
    Z tego typu funduszy (dostepnych w SFI/CO) całkiem ciekawy jest DWS emerytalny.
    Zresztą porównaj sobie sam:
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/fundusz
    e/?aktywny=4

    --
    Witek

  • 6. Data: 2004-06-08 19:23:01
    Od: e...@p...onet.pl

    Amra, czepiasz sie - nie pierwszy raz zreszta ;-)

    Przyjmij do wiadomosci ze pracuje "w branzy" - i nie dla konkurencji
    bynajmniej, raczej "obok" (a w SEB mam nawet kolege, ktorego cenie - dlatego w
    ogole wlozylem tam kiedys pieniadze). Niekmtorzy moi "informatorzy" - owszem,
    co nie znaczy, ze klamia (SEB nie jest dla nich raczej konkurencja).

    Przypadkiem wiec wiem, o czym pisze (nie musisz wierzyc moim opiniom), a pisze
    na grupe dla "hobby" i ew. zeby pomoc mniej zorientowyanym. Dokladnie z tego
    samego powodu nie zawsze moge napisac tyle, ile bym czasem chcial.

    Co do "zarzutow" - absolutnie ich nie stawiam. Napisalem wyraznie, ze nie
    wypowiadam sie o SEB4 (nie kojarze nawet teraz co zacz), jak rowniez ze wysztko
    jest zgodne z prawem i z przepisami (nie mialem ani przez chwile watpliwosci).
    A te kontroluje nie tylko depozytariusz, ale i audytor np. Nie jest nawet tak,
    ze jakas wycena jest bledna - po prostu jedna liczba nie zawsze oddaje
    caloksztal problemu.

    Kwestia moze dotyczyc np. liniowej wyceny pewnych instrumentow, albo brania
    ryzyka kredytowego (wew granicach przepisow), ktore podwyzsza stope zwrotu, ale
    i generuje ryzyko, ktorego nie widac, dopoki nie zdarzy sie nieszczescie. To
    tylko przyklad - podkreslam.

    Generalni, moj "message" byl, zeby nie patrzec tylko na gole wyniki.
    Najwyrazniej kolega, ktory zaczal watek, nabral jakichs tego typu watpliwosci
    (obojetne wobec jakego funduszu), ktore ja moglbym tylko potwierdzic.

    Pozdr.

    Ad

  • 7. Data: 2004-06-08 19:26:23
    Od: "Pio" <p...@b...pl>

> [...]
    watpliwosci
    > (obojetne wobec jakego funduszu), ktore ja moglbym tylko potwierdzic.

    Mam w SEB 1 trochę pieniędzy... mam popaść w histerie i je stamtąd wycofać?

  • 8. Data: 2004-06-08 19:44:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Amra, czepiasz sie - nie pierwszy raz zreszta ;-)

    Oj tam czepiam sie. Pytam tylko.
    Czepiac to sie mnie czepiali dzisiaj niezle... ;)

> [...]
    > opiniom), a pisze na grupe dla "hobby" i ew. zeby pomoc mniej
    > zorientowyanym. Dokladnie z tego samego powodu nie zawsze moge

    No toz ja chcialem, zebys mi wyjasnil te rzeczy, bo sam w SEBa jak mam
    jakies zaskorniaki laduje.

> [...]
    > stope zwrotu, ale i generuje ryzyko, ktorego nie widac, dopoki nie
    > zdarzy sie nieszczescie. To tylko przyklad - podkreslam.

    No wiesz - to tak samo mozesz pisac o wszystkich funduszach. Bez ryzyka nie
    ma zarobkow. Sadzac po prospektach ryzyka az tak wielkiego nie ma, zeby na
    gwalt wycofywac pieniadze albo ich tam nie trzymac.
    Ja tam patrze na wyniki konkurentow i wiem, ze SEB2 przynosil zyski, podczas
    gdy "bezieczne" obligacyjne caly czas pikowaly w dol.

    > Generalni, moj "message" byl, zeby nie patrzec tylko na gole wyniki.

    Znaczy sie co, wierzyc plotkom, ktore nie moga byc postawione jasno na
    bialym, bo trzeba dochowac tajemnicy? :) Ty popatrz ile w ostatnim czasie
    mielismy roznych nawiedzonych, ktrzy reklamowali instytucje, w ktorej
    pracowali.
    Antyreklame tez mozna uprawiac przeciez ;)
    Nie sadze zatem, zeby SEB roznil sie diametralnie od innych funduszy. A
    teraz juz w jakis sposob wyltumaczyles - ze to nie SEB szachruje, tylko po
    prostu ma bardziej "agresywna" polityke inwestowania. I dobrze. Poki sa
    wyniki to ok :)

    > Najwyrazniej kolega, ktory zaczal watek, nabral jakichs tego typu
    > watpliwosci (obojetne wobec jakego funduszu), ktore ja moglbym tylko
    > potwierdzic.

    Ty pisales o SEB2, a on o SEB4. Aba ze soba duzo wspolnego jednak nie maja
    ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 9. Data: 2004-06-08 19:48:59
    Od: e...@p...onet.pl

    > Mam w SEB 1 trochę pieniędzy... mam popaść w histerie i je stamtąd wycofać?

    Nie. absolutnie nie :-) To moze ja zareagowalm troche histerycznie (ale
    czlowiek inaczej reaguje patrzac od strony "bebechow"...

    Pisalem zreszta wylacznie o SEB2, nie kojarze teraz nawet dokladnie, jak
    inwestuje SEB1, ale profesjonalistow maja na pewno (vide wspomniany kolega ;-).
    No i - jak zauywazyl Amra - wszystko jest jednak kontrolowane.

    Co najwyzej, jest nieco inne niz sobie czlowiek wyobraza - np. jakby zamiast w
    Skarbiec "Kasa" zainwestowal w "Gotowkowy" (i nie jest to absolutnie krypto-
    reklama Skarbca, dla jasnosci :) Najwazniejsze, ze nie jest tez calkiem
    porownywalne (jesli chodzi o performance) z innymi funduszami. I tyle.

    Spij spokojnie ;-)

    Ad

  • 10. Data: 2004-06-08 19:57:22
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
> [...]
    > Ja tam patrze na wyniki konkurentow i wiem, ze SEB2 przynosil zyski, podczas
    > gdy "bezieczne" obligacyjne caly czas pikowaly w dol.

    To pewnie plotki konkurencji, która ma INNĄ strategię inwestycyjną. A SEB2 i tak
    będzie dalej zarabiał, nawet jeśli RPP będzie stopy podwyższać :)

> [...]
    > pracowali.
    > Antyreklame tez mozna uprawiac przeciez ;)

    Czarny PR, czy jak to się nazywa ? ;)

> [...]
    > prostu ma bardziej "agresywna" polityke inwestowania. I dobrze. Poki sa

    Bajki i tyle ;) Za chwile będą plotki, ze Skarbiec Gotówkowy jest jakiś .......,
    bo w ostatnim miesiącu miał lepsze wyniki niż SEB2, a strategie ma podobną. W
    tym musi być jakiś podstęp ;DDD

    --
    Witek