  • 1. Data: 2004-06-08 15:32:45
    Temat: Wymiana Euro na Złotówki.
    Od: "zorad zorad" <z...@W...gazeta.pl>

    Witam.

    Szukam najkorzystniejszej metody wymiany Euro na Złotówki. Przyjmijmy kwote
    10.000 Euro. Czy ktoś z was robił może jakieś obliczenia dla kwot tego rzędu ?

    1. Negocjacja kursu w kantorze
    kontra
    2. średni kurs waluty + prowizja (ok 15 euro)

    Problem w tym, ze ten "średni kurs waluty" inny jest w kazdym banku i nizszy
    niz NBP. Jakie rozwiązanie proponujecie ?

    dzieki za pomoc,

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-08 15:59:46
    Temat: Re: Wymiana Euro na Złotówki.
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zorad zorad" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kwote
    > 10.000 Euro. Czy ktoś z was robił może jakieś obliczenia dla kwot tego

    Dla dużych sum w banku też negocjujesz kurs.

  • 3. Data: 2004-06-08 16:09:13
    Od: "curka" <s...@p...pl>

    > 2. średni kurs waluty + prowizja (ok 15 euro)

    Jest po prostu kurs kupna danego banku w danej chwili i żadej prowizji
    (wewszystkich które znam).

    W moim przypadku zawsze obdzwaniam kantory w WAW i ZAWSZE okazywało się, że
    któryś daje lepszy kurs niż bank. Jeśli masz konto w banku suma jest dość
    duża (zwykle co najm 20k EUR) i możesz negocjować, to zwykle kurs jest
    lepszy niż w kantorze. Zawsze lepiej negocjować w banku, który pozwala
    dzwonić bezpośrednio do dealerów (np Fortis).
    UWAGA: dealerów trzeba traktować stanowczo, bo na początku dają frajesrskie
    kursy. Ja ostatnio w X banku powiedzaiłem, że Y bank daje mi tyle i tyle i
    zapytałem ile kosztuje przelew do drugiego. Pani pobiegła do telefonu i bez
    trudu załatwiła lepszy kurs. 5 min. wcześniej się nie dało.

    curka

  • 4. Data: 2004-06-08 19:05:24
    Od: e...@p...onet.pl

    a skad klikasz? w Krakowie np. rynek "kantorowy" jest nie do przebicia:
    czestokroc widywalem spread na EUR/PLN na 2-3 figury (np. 4,68/4,71).
    W Warszawie (nie wiem, jak gdzie indziej), to inna sprawa.
    Sprobowalbymk negocjowac w bankach. Taki np. Fortis robi(l?) NDF-y juz od 10K
    EUR, wiec pewnie i przy tej kwocie mozna negocjowac. Patrzylbym tutaj nie
    procentowo na spread, ale kwotowo (dealer musi zarobic minimalna kwote, zanim
    zechce w ogole pomyslec, czy sie odezwac). Powinno byc to kilkaset zlotych -
    czyli przy 10K - jakies 2-6 gr. na kursie.
    Jesli dzwonisz krotko po godz. 11 mozna sie odnosci do fixingu NBP (ale z
    danego dnia - musisz miec dostep do swiezych danych). W ogolnosci rynek
    miedzybankowy moze byc odjechany od tego kursu nawet o pare groszy.
    Powodzenia,
    Ad

  • 5. Data: 2004-06-08 20:27:04
    Od: "zorad zorad" <z...@N...gazeta.pl>

    Wielkie dzieki Wam za odpowiedz :)

    Wymiane planowalem we Wroclawiu, tam roznice pomiedzy skupem i sprzedza
    standardowo to 20, 15 groszy (kantory). Ale ten krakow to max (np.
    4,68/4,71) - przeciez przesada :D.

    Coz, podzwonie po bankach, sprawdze. Tak czy inaczej musze przybyc do banku z
    gotowka. (przelew nie wchodzi w gre).

    Na razie goraco wyszukuje tendencji kursu Euro na najblizsze miesiace. Czy
    juz sie koniecznie pozbyc, czy jeszcze odczekac ......
    Czy ktos ma moze podobny problem ? :D

    Pozdrawiam

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2004-06-08 20:37:14
    Od: e...@p...onet.pl

    > Wymiane planowalem we Wroclawiu, tam roznice pomiedzy skupem i sprzedza
    > standardowo to 20, 15 groszy (kantory). Ale ten krakow to max  (np.
    > 4,68/4,71) - przeciez przesada :D.

    Ten konkrety kurs, to oczywiscie jakis czas temu. Co do spreadu - tez nie
    wszedzie, ale w centrum 5 gr. to juz sporo.
    Przyznam, ze tez dla mnie niepojete :-)

    > Na razie goraco wyszukuje tendencji kursu Euro na najblizsze miesiace. Czy
    > juz sie koniecznie pozbyc, czy jeszcze odczekac ......

    Ba! A chcesz kupic, czy sprzedac, wlasciwie?
    Od tego wiele zalezy ;-)

  • 7. Data: 2004-06-09 08:32:19
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "zorad zorad" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wielkie dzieki Wam za odpowiedz :)
    >
    > Wymiane planowalem we Wroclawiu, tam roznice pomiedzy skupem i sprzedza
    > standardowo to 20, 15 groszy (kantory). Ale ten krakow to max (np.
    > 4,68/4,71) - przeciez przesada :D.

    wiec wybierasz najnizsza oferte i negocjujesz. najlatwiej negocjowac we
    Wrocku w okolicach rynku gdzie jest duza konkurencja.

    > Coz, podzwonie po bankach, sprawdze. Tak czy inaczej musze przybyc do
    banku z
    > gotowka. (przelew nie wchodzi w gre).

    banki z reguly maja gorsze kursy nawet po negocjacjach.

    D.

  • 8. Data: 2004-06-09 10:56:36
    Od: "zorad zorad" <z...@N...gazeta.pl>

    > Ba! A chcesz kupic, czy sprzedac, wlasciwie?
    > Od tego wiele zalezy ;-)
    Mam spore oszczednosci w Euro i chcialem zainwestowac je w jakis fundusz
    powierniczy u nas w PL. No i waham sie, czy wskoczyc "na ten tor" jak
    najszybciej (ten tydzien), czy moge odczekac(przyszly miesiac). Krazy opinia,
    ze zloty powoli sie umacnia, ale dosc spokojnie i stabilnie. Acz kolwiek
    spadek o 1.2 % z 07/06->08/06 to dosc sporo ;)

    pozdro

  • 9. Data: 2004-06-09 10:59:39
    Od: "zorad zorad" <z...@N...gazeta.pl>

    A wlasnie, a propos samej wymiany. Moze to glupie pytanie, ale w przypadku
    kwoty rzedu 10.000 , 20.000 Euro to chyba wymiana odbywa sie bardziej "na
    zapleczu" po wczesniejszym uzgodnieniu warunkow ?

    Sorry, ale jeszcze nigdy tego nie robilem :)

  • 10. Data: 2004-06-09 11:09:49
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > A wlasnie, a propos samej wymiany. Moze to glupie pytanie, ale w przypadku
    > kwoty rzedu 10.000 , 20.000 Euro to chyba wymiana odbywa sie bardziej "na
    > zapleczu" po wczesniejszym uzgodnieniu warunkow ?

    jak powiesz ze tak chcesz to tak.

    D.