    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SEB 4 - dziwny fundusz [nieco OT]
    Date: Tue, 8 Jun 2004 21:44:49 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179058010.chello.pl

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Amra, czepiasz sie - nie pierwszy raz zreszta ;-)

    Oj tam czepiam sie. Pytam tylko.
    Czepiac to sie mnie czepiali dzisiaj niezle... ;)

    > Przypadkiem wiec wiem, o czym pisze (nie musisz wierzyc moim
    > opiniom), a pisze na grupe dla "hobby" i ew. zeby pomoc mniej
    > zorientowyanym. Dokladnie z tego samego powodu nie zawsze moge
    > napisac tyle, ile bym czasem chcial.

    No toz ja chcialem, zebys mi wyjasnil te rzeczy, bo sam w SEBa jak mam
    jakies zaskorniaki laduje.

    > Co do "zarzutow" - absolutnie ich nie stawiam.
    Napisalem wyraznie, ze
> [...]
    > rowniez ze wysztko jest zgodne z prawem i z przepisami (nie mialem
    > ani przez chwile watpliwosci). A te kontroluje nie tylko
    > depozytariusz, ale i audytor np. Nie jest nawet tak, ze jakas wycena
    > jest bledna - po prostu jedna liczba nie zawsze oddaje caloksztal
    > problemu.
    > Kwestia moze dotyczyc np. liniowej wyceny pewnych instrumentow, albo
    > brania ryzyka kredytowego (wew granicach przepisow), ktore podwyzsza
    > stope zwrotu, ale i generuje ryzyko, ktorego nie widac, dopoki nie
    > zdarzy sie nieszczescie. To tylko przyklad - podkreslam.

    No wiesz - to tak samo mozesz pisac o wszystkich funduszach. Bez ryzyka nie
    ma zarobkow. Sadzac po prospektach ryzyka az tak wielkiego nie ma, zeby na
    gwalt wycofywac pieniadze albo ich tam nie trzymac.
    Ja tam patrze na wyniki konkurentow i wiem, ze SEB2 przynosil zyski, podczas
    gdy "bezieczne" obligacyjne caly czas pikowaly w dol.

    > Generalni, moj "message" byl, zeby nie patrzec tylko na gole wyniki.

    Znaczy sie co, wierzyc plotkom, ktore nie moga byc postawione jasno na
    bialym, bo trzeba dochowac tajemnicy? :) Ty popatrz ile w ostatnim czasie
    mielismy roznych nawiedzonych, ktrzy reklamowali instytucje, w ktorej
    pracowali.
    Antyreklame tez mozna uprawiac przeciez ;)
    Nie sadze zatem, zeby SEB roznil sie diametralnie od innych funduszy. A
    teraz juz w jakis sposob wyltumaczyles - ze to nie SEB szachruje, tylko po
    prostu ma bardziej "agresywna" polityke inwestowania. I dobrze. Poki sa
    wyniki to ok :)

    > Najwyrazniej kolega, ktory zaczal watek, nabral jakichs tego typu
    > watpliwosci (obojetne wobec jakego funduszu), ktore ja moglbym tylko
    > potwierdzic.

    Ty pisales o SEB2, a on o SEB4. Aba ze soba duzo wspolnego jednak nie maja
    ;)

    http://www.PRnews.pl