  • 11. Data: 2004-06-08 20:05:17
    Temat: Re: SEB 4 - dziwny fundusz [nieco OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2004 21:20:41 +0200, "~WD" <j...@c...barg.sv> wklepał(-a):

    >SEB4 jest chyba najgorszym funduszem SEB. W swojej grupie osiągał ostatnio
    >najgorsze wyniki. Czy tak bedzie w przyszłości - trudno powiedziec.
    >Z tego typu funduszy (dostepnych w SFI/CO) całkiem ciekawy jest DWS emerytalny.

    No tak, ale SEB 4 ma duży udział papierów dłużnych, a reszta hybrydowych dość
    intensywnie inwestuje w akcje.

  • 12. Data: 2004-06-08 20:09:59
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał:
    > No tak, ale SEB 4 ma duży udział papierów dłużnych, a reszta hybrydowych dość
    > intensywnie inwestuje w akcje.

    Zależy które. Hybrydowe maja różny udział akcji. W mBanku do hybrydowych
    wrzucili zarówno:
    - zrównoważone (~40% akcji) np. skarbiec waga, seb1, dws zrównoważony
    - jak i stabilnego wzrostu (~20% akcji) - seb4, dws emerytalny, sk. III filar
    etc.

    SEB4 należy porównywać zatem z funduszami stabilnego wzrostu (lub w nazwie
    emerytalne, III filar etc.), a SEB1 ze zrównoważonymi.

    Czy teraz wszystko jasne ? :)

    --
    W.

  • 13. Data: 2004-06-08 20:11:10
    Od: e...@p...onet.pl

    > Oj tam czepiam sie. Pytam tylko.
    > Czepiac to sie mnie czepiali dzisiaj niezle... ;)

    Coz, jak sie tyle pisuje... ;)

    > No toz ja chcialem, zebys mi wyjasnil te rzeczy, bo sam w SEBa jak mam
    > jakies zaskorniaki laduje.

    Zob. odp. PJO powyzej

    > No wiesz - to tak samo mozesz pisac o wszystkich funduszach. Bez ryzyka nie
    > ma zarobkow. Sadzac po prospektach ryzyka az tak wielkiego nie ma, zeby na
    > gwalt wycofywac pieniadze albo ich tam nie trzymac.
    > Ja tam patrze na wyniki konkurentow i wiem, ze SEB2 przynosil zyski, podczas
    > gdy "bezieczne" obligacyjne caly czas pikowaly w dol.

    Nie inteesuje sie az tak doglebnie (zwlaszcza teraz :), ale moze to byc wlasnie
    roznica metodologii wyceny (rozne sa dopuszczalne). Stad nieporownywalnosc -
    ale to tylko przypuszczenie.

    Jesli inne "pikowaly", to raczej z powodu obligacji, bo akcje - z wyjatkiem
    ostatenigo miesiaca - raczej rosly. A obligacje mialy prawo "pikowac", jesli
    chodzi o wartosci rynkowa.

    > Znaczy sie co, wierzyc plotkom, ktore nie moga byc postawione jasno na
    > bialym, bo trzeba dochowac tajemnicy? :)

    Takie jest prawo :-P
    Zreszta nie ma zadnych rewelacji - jesli, to raczej juz z 3-ciej reki. I nie
    chce rozpowszechniac zadnych "rewelacji", bo ich zreszta nie mam.
    Zeby bylo jasne: nie stugeruje zadnego "przekretu" - raczej "niekompatybilnosc"
    i ew. podwyzszony (w stos. do konkurencji, bo z pewnoscia w granicach Ustawy i
    Prospektu) poziom ryzyka w stos. do innych funduszy.

    > mielismy roznych nawiedzonych, ktrzy reklamowali instytucje, w ktorej
    > pracowali.

    Brrr, nie widzialem, ale wyobrazam sobie - ohyda!
    Spokojna glowa, ja nie musze sie reklamowac ;-)

    > Antyreklame tez mozna uprawiac przeciez ;)
    > Nie sadze zatem, zeby SEB roznil sie diametralnie od innych funduszy. A
    > teraz juz w jakis sposob wyltumaczyles - ze to nie SEB szachruje, tylko po
    > prostu ma bardziej "agresywna" polityke inwestowania. I dobrze. Poki sa
    > wyniki to ok :)

    > Ty pisales o SEB2, a on o SEB4. Aba ze soba duzo wspolnego jednak nie maja
    > ;)

    Sprawdzilem: SEB4 to hybryda, z przewagiem obligacji. Zatem moje uwagi sie
    stosuja.
    Skadinad jednak, ze "stabilnych" SEB4 ma najnizsze limity zaangazowania w akcje
    (pewnie zreszta malo wykorzytane w tej chwili) - stad rowniej, a moze raczej
    przede wzystkim, moze brac sie roznica w stos. do innych FIO.

    Nie oceniam tego, absolutnie (a prawde mowic, nawet sie zsgadzam), tylko
    zwracam uwage, ze nie mozna tego bezposrednio porownywac - bo np. w wypadku
    silnej hosssy ten fundusz w stosunku do konkurencej w swojej kategorii prawie
    na pewno "polegnie". Co do dominujacej czesci pbligacyjnej - zob. wyzej.

    Rgds,

    Ad

  • 14. Data: 2004-06-08 20:14:02
    Od: e...@p...onet.pl

    Dziecko,

    albo sam jestes z konkurencji (pardon z SEB wlasciwie), albo powinienes sie
    leczy (diagnoza: paranoia persecutoria).

    EOT.

  • 15. Data: 2004-06-08 20:18:47
    Od: e...@p...onet.pl

    Poniewaz wychodze z netu (i limit newsow na 24h mi sie konczy ;-) oswiadczam,
    ze
    - nie sugrowalem ani nie sugruje histerycznego wyjscia z SEB
    - nie pracuje dla konkurencji ;-)
    - co sugerowalem, to KRYTYCZNE (zgodnie z duchem pierwotnego postu) patrzenie
    na wyniki - tak SEB, jak i zreszta pozostalych funduszy.
    Pozdrawiam wszystkich i zycze spokojnych snow ;-)\
    Ad

  • 16. Data: 2004-06-08 20:28:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2004 22:09:59 +0200, "~WD" <j...@c...barg.sv> wklepał(-a):

    >SEB4 należy porównywać zatem z funduszami stabilnego wzrostu (lub w nazwie
    >emerytalne, III filar etc.), a SEB1 ze zrównoważonymi.
    >
    >Czy teraz wszystko jasne ? :)

    Iiiijasne. :)

  • 17. Data: 2004-06-08 20:32:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> wrote:
    > Czarny PR, czy jak to się nazywa ? ;)

    Nie ma czegos takiego jak Czarny PR. :)
    Przynajmniej nie powinno sie takiej nazwy uzywac.
    Czrny PR to zwykle oszustwo, w USA okreslany mianem "czarnej magii"

    http://www.PRnews.pl

  • 18. Data: 2004-06-08 20:33:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
    > albo sam jestes z konkurencji (pardon z SEB wlasciwie), albo
    > powinienes sie leczy (diagnoza: paranoia persecutoria).

    Tnij cytaty, bo wyjdzie, ze ja mam paranoje ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 19. Data: 2004-06-08 20:36:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
    > - co sugerowalem, to KRYTYCZNE (zgodnie z duchem pierwotnego postu)
    > patrzenie na wyniki - tak SEB, jak i zreszta pozostalych funduszy.
    > Pozdrawiam wszystkich i zycze spokojnych snow ;-)\

    Czekaj, czekaj. ale ja tego wlasnie nie moge zrozumiec.
    co mnie patrzenie krytyczne na wyniki, skoro ja sprzedaje jednostki, abo je
    konwertuje i dostaje tyle kasy ile powininem. I to sie dla mnie liczy. :)

    http://www.PRnews.pl

  • 20. Data: 2004-06-08 20:42:11
    Od: e...@p...onet.pl

    Well, w pewnym senie mas racje, Amra.
    Ale do czasu, do czasu (ktorego zreszta pewnie nie doczekasz :-)...
    I o to wlasnie chodzi.
    Ale to kwestia wlasnike profesjonalnego (czyt. pewnie: zboczonego ;-) podejscia
    do ryzyka. Pamietam, ze wieki temu mielismy juz o to starcie na grupie przy
    innej okazji.

    PS. To juz niestety naprawde ostatni moj post w temacie :(