  • 11. Data: 2016-04-19 00:39:46
    Temat: Re: Rewolucja w kartach płatniczych?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" nf3htq$8hi$...@n...news.atman.pl

    > ze wzgledu na wage, rozmiar i mniejszą podatność na "padaczke" ;)

    Coś, co lubisz -- pancerfolia! ;)

    http://www.amazon.de/ZeWoo-Panzerfolie-KAZAM-Tornado
    -348-durchsichtig/dp/B015MURQS6/ref=pd_rhf_se_s_cp_4
    ?ie=UTF8&dpID=517QwLq8sWL&dpSrc=sims&preST=_SL500_SR
    135%2C135_&refRID=1Z97BZM91TSKRA9ZF39H

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 12. Data: 2016-04-19 13:36:29
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    -348-durchsichtig/dp/B015MURQS6/ref=pd_rhf_se_s_cp_4
    ?ie=UTF8&dpID=517QwLq8sWL&dpSrc=sims&preST=_SL500_SR

    He he ... ostatnio w jakimś programie TV spuszczano kulke stalową
    z coraz większej wysokosci na taki oklejony i nieoklejony
    (nie wiem czy to byla TA folia - ale miala spelnic podobna funkcje)

    Zgadnij w którym ekran szybciej złapał "pająka" ? - LOL
    - program był na żywo :)

    Pozdro

  • 13. Data: 2016-04-19 14:52:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" nf557n$qil$...@n...news.atman.pl

    > Zgadnij w którym ekran szybciej złapał "pająka" ? - LOL
    > - program był na żywo :)

    Nie wiem, ale wiem, że Monster został rozjechany rowerem (około 85 kg)
    po tym, jak spadł z kierownicy. Akumulator nie był osłonięty klapką
    podczas tego rozjechania -- ta odpadła przed rozjechaniem.

    Ekran jest u dołu nieco pogięty ;) i ma jasną plamę.
    Obecnie ma 3 plamy -- dwie żółte i jedną jasną.
    Jedna żółta jest od początku, druga powstała później.

    Ogólnie Monster jest przykładem bardzo złego zakupu:

    - oszustwo w wielkości RAMki
    - oszustwo w wielkości ,,dysku''
    - błąd VoIPa skutkujący TRWAŁYM uszkodzeniem słuchu
    (miałem jedno niezłe ucho -- i właśnie to ucho zostało uszkodzone)
    - chamska obsługa sklepu Electro.pl
    - nieuczciwość Opineo czy czegoś na kształt Opineo
    - dźwięk słabej jakości
    - niezły grzejniczek
    - konieczność periodycznego restartowania
    - gubienie odbiornika GPS (od czasu do czasu po prostu ten odbiornik
    jakby wyłącza się -- potrzeba restartu tegoż odbiornika GPS)
    - kiepska współpraca z palcami/dotykiem

    -=-

    BTW filmu... Chyba jednak pomyliłem się co do błędu -- raczej naprawdę
    tamtego dnia saturacja była niska, choć może nie aż tak niska, jak
    wskazywał (schodziło do 76% wg tego miernika) pulsoksymetr.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 14. Data: 2016-04-19 21:00:55
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-04-18 23:02, J.F. pisze:

    > Dawniej prowizje byly wieksze, co moglo zachecac banki i sklepy do
    > eliminacji Visy.
    > Tak sie stalo np w Niemczech.
    > A Polak widac bogaty, to go mozna skubac :-)
    >
    > Ale teraz prowizje male, to sensu nie ma.

    A jak idzie wdrazanie BLIKa widac po danych bo akurat sie pokazaly
    publicznie podsumowujac rok dzialalnosci:
    http://prnews.pl/wiadomosci/system-patnosci-mobilnyc
    h-blik-podsumowuje-rok-swojej-dziaalnosci-6552458
    Z tego pochodzi takie zdanie: "Ponad 1,6 miliona użytkowników, ponad 2,5
    miliona zrealizowanych transakcji, ponad 10 tysięcy transakcji dziennie"
    Wychodzi 1,6 transkacji na uzytkownika na rok. Albo wiekszosc ludzi
    skorzystalo z tego raz zeby zobaczyc jak to jest i pozniej juz nie
    uzylo. Albo policzyli osoby, ktore maja palikacje ktora teoretycznie ma
    mozliwosc zaplaty BLIKiem ale nigdy z tego nie skorzystaly. Za dobrze to
    nie wyglada.

    > Jak patrze na te stawki za przewalutowanie, to coraz rzadziej :-(

    Coraz czesciej ale nie korzystam wtedy z kart w PLN. Tylko, ze to tylko
    kwestia tabeli oplat. Jak banki dojda do wniosku, ze im sie to oplaca to
    zmienia oplaty i bedzie mozna z kart korzystac.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2016-04-19 21:11:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-04-16 o 21:00, Marcin pisze:

> [...]
    > uzylo. Albo policzyli osoby, ktore maja palikacje ktora teoretycznie ma
    > mozliwosc zaplaty BLIKiem ale nigdy z tego nie skorzystaly. Za dobrze to

    Znam kilka osób mających tego BLIK-a, ale tylko jedna tego używa
    częściej. Większość spróbowała i tyle.

  • 16. Data: 2016-04-19 21:11:44
    Od: W <w...@w...pl>

    J.F. wystukał, co następuje:

    > Chyba juz jest - BLIK.
    > Wydaje sie miec spore poparcie.
    >
    > Ale prawde mowiac, w obliczu malych prowizji, to nie wiem czy warto
    > ... no chyba, ze duze oplaty za przewalutowanie doprowadza do podrozy
    > z gotowka :-)

    BLIK ostatnio dostał ciekawego plusika - "przelewy na telefon" - niby nie
    nowość, ale jak ExpresElixir to 5pln, a nie wszędzie są przelewy ekspresowe
    to możliwość natychmiastoweo przetransferowania pieniędzy między bankami
    jest dosyć ciekawa :-)

  • 17. Data: 2016-04-19 23:08:31
    Od: gral <n...@e...pl>

    > Znam kilka osób mających tego BLIK-a, ale tylko jedna tego używa
    > częściej. Większość spróbowała i tyle.

    Osobiście używam tego czasem do wypłat z bankomatów. Do płacenia w
    sklepie nie używa tego nikt. I raczej nie będzie :)

  • 18. Data: 2016-04-20 11:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >uzylo. Albo policzyli osoby, ktore maja palikacje ktora teoretycznie
    >ma mozliwosc zaplaty BLIKiem ale nigdy z tego nie skorzystaly. Za

    Popatrz od drugiej strony - w ilu miejscach mozna tym placic.
    Ktos w to pompuje pieniadze :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-04-20 18:43:48
    Od: m <m...@g...com>

    On 19.04.2016 23:08, gral wrote:

    > Osobiście używam tego czasem do wypłat z bankomatów. Do płacenia w
    > sklepie nie używa tego nikt. I raczej nie będzie :)

    Mi się zdarzyło, kiedy zapomniałem portfela. Jakby obsługa była bardziej
    ogarnięta to by było całkiem ok.

    p. m.

  • 20. Data: 2016-04-20 19:35:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/19/2016 06:02 AM, J.F. wrote:

> [...]
    > Tak sie stalo np w Niemczech.
    > A Polak widac bogaty, to go mozna skubac :-)
    >
    > Ale teraz prowizje male, to sensu nie ma.

    No, wiesz, prowizje małe, transakcji dużo... ale nie widać, żeby MC czy
    VISA bankrutowały lub wycofywały się z Polski.

    Choć oczywiście faktem jest, że trzeba się było za to zabierać 20, może
    10 lat temu.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com