  • 1. Data: 2016-04-18 12:13:08
    Temat: Rewolucja w kartach płatniczych?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przed chwilą podali w wiadomościach, że przy okazji nadchodzącej
    rewolucji w kartach płatniczych jaką przygotowują polskue banki ma
    powstać płatnicza karta pacjenta. News był skupiony bardziej na tej
    karcie pacjenta, natomiast mnie zaciekawiła ta sprawa rewolucji w
    kartach płatniczych przygotowywanych przez polskie banki.
    Czyżby wreszcie powstawała narodowa alternatywa dla visa/nastercard?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-04-18 12:23:16
    Temat: Re: Rewolucja w kartach płatniczych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >kartach płatniczych przygotowywanych przez polskie banki.
    >Czyżby wreszcie powstawała narodowa alternatywa dla visa/nastercard?

    Chyba juz jest - BLIK.
    Wydaje sie miec spore poparcie.

    Ale prawde mowiac, w obliczu malych prowizji, to nie wiem czy warto
    ... no chyba, ze duze oplaty za przewalutowanie doprowadza do podrozy
    z gotowka :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-04-18 12:26:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 12:23:16 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba juz jest - BLIK.
    > Wydaje sie miec spore poparcie.

    Ale to nie są płatności kartami płatniczymi, wyraźnie mówili o
    kartach, ich nowych numerach itp.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-04-18 13:01:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale to nie są płatności kartami płatniczymi, wyraźnie mówili o
    >kartach, ich nowych numerach itp.

    Rozumiem, tym niemniej Blik juz jest i wydaje sie byc ostro promowany.

    Po co jakies karty, jesli kazdy ma smartfona :-)

    Tak swoja droga - myslicie ze ten Blik da rade ?
    Jakby tak w calym kraju we wszystkich kasach ludzie tym placili ... to
    wystarczy 6-cyfrowy numer, czy za malo ?

    J.

  • 5. Data: 2016-04-18 15:22:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Czyżby wreszcie powstawała narodowa alternatywa dla visa/nastercard?

    Schetyna mówił o Putinizacji... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-04-18 15:54:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Apr 2016 13:01:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Po co jakies karty, jesli kazdy ma smartfona :)

    Teraz żeś walnął, przecież tu chodziło o emerytów korzystających
    powszechnie ze służby zdrowia, oni potrzebują kart a nie smartfonów.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-04-18 21:15:19
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-04-18 13:01, J.F. pisze:

> [...]
    > Jakby tak w calym kraju we wszystkich kasach ludzie tym placili ... to
    > wystarczy 6-cyfrowy numer, czy za malo ?

    Na masowa skale pewnie sie to nie przyjmie bo jest zbyt niewygodne by
    duzej grupie ludzi sie chcialo jakies liczby przeklepywac. I chyba tak
    jest bo co jakis czas sa akcje zaplac X PLN (X zwykle < 100) w sklepie Y
    a damy Ci 20 PLN. Gdyby z tego ludzie korzystali to nie trzeba by bylo
    doplacac do Interesu.

    Trzeba by bylo to jako karte zrobic. Tylko po co gdy w Polsce jest juz
    duzo kart Visa/MC.
    Jako klient co zyskam wymieniajac karte V czy MC na jakis nowy system?
    IMHO nic. Na poczatku rozwoju spodziewam sie raczej problemow z
    akceptacja, tzn. w wielu punktach gdzie przyjmuja platnosci karta V czy
    MC moga nie przyjmowac platnosci nowym tworem tak jak teraz nie
    przyjmuja BLIKiem. Coraz czesciej tez robimy zakupy za granica czy to
    podczas wyjazdow, czy przez Internet a tam raczej moze byc klopt z nowym
    sposobem platnosci.

    Sklep tez niewiele zyska. Skoro klienci maja karty V czy MC to nie mozna
    ich przestac obslugiwac. Zwlaszcza, ze turysci czy rodacy pracujacy za
    granica beda miec nadal "stare" karty. Niedawno obcieto maksymalne
    prowizje od transakcji karcianych wiec nie spodziewam sie by nowa karta
    miala jakies zachety dla sklepow pod tytulem znacznie nizsze koszty.
    Jedynym wygranym na nowym systemie wydaja sie byc banki. Nie trzeba sie
    bedzie dzielic prowizja z V czy MC co przy skali dzialania bankow moze
    byc znaczna kwota. Ale czy koszty wdrozenia i popularyzacji uslugi
    zostana z nawiazka pokryte przez zyski to dopiero sie okaze...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2016-04-18 23:00:42
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-04-18 o 13:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    rada.pl...

    > Rozumiem, tym niemniej Blik juz jest i wydaje sie byc ostro promowany.
    >
    > Po co jakies karty, jesli kazdy ma smartfona :-)

    Nie przesadzaj - nie każdy ;)

    Do drobnych płatności sklepowych IMO wygodniejsze jest jednak NFC
    a w przypadku braku funkcji - stosowna naklejka na/w smarkofonie

    Oczywiście karta jest zawsze wygodniejsza,
    ze wzgledu na wage, rozmiar i mniejszą podatność na "padaczke" ;)

    Pozdro

  • 9. Data: 2016-04-18 23:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-04-18 13:01, J.F. pisze:
    [...]
    >Trzeba by bylo to jako karte zrobic. Tylko po co gdy w Polsce jest
    >juz duzo kart Visa/MC.
    >Jako klient co zyskam wymieniajac karte V czy MC na jakis nowy
    >system?
    [...]
> [...]
    >maksymalne prowizje od transakcji karcianych wiec nie spodziewam sie
    >by nowa karta miala jakies zachety dla sklepow pod tytulem znacznie

    Otoz to.
    Dawniej prowizje byly wieksze, co moglo zachecac banki i sklepy do
    eliminacji Visy.
    Tak sie stalo np w Niemczech.
    A Polak widac bogaty, to go mozna skubac :-)

    Ale teraz prowizje male, to sensu nie ma.

    >Coraz czesciej tez robimy zakupy za granica czy to podczas wyjazdow,
    >czy przez Internet

    Jak patrze na te stawki za przewalutowanie, to coraz rzadziej :-(

    J.

  • 10. Data: 2016-04-19 00:21:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" nf3htq$8hi$...@n...news.atman.pl

    > ze wzgledu na wage, rozmiar i mniejszą podatność na "padaczke" ;)

    Niejednym smartfonem można wbijać gwoździe. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'