  • 1. Data: 2016-04-18 20:45:37
    Temat: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Ostatnio mialem okazje sprawdzic w praktyce karte GBP z Alior Kantoru.
    Wszedzie gdy tylko ja uzylem w UK termianl wypisywal od razu info, ze
    przekroczono liczbe podan PINow i prosza o kontakt z obsluga. Dostawalem
    dlugopis i wszedzie karta przecodzila jak za starych dobrych czasow na
    podpis. Co ciekawe nie byl to jakis problem z PINem bo w automacie
    poszedl normalnie PIN. I nie bylo problemow z autoryzacja. Wszyscy inni
    uczestnicy wycieczki majacy inne karty z polskich bankow nie mieli
    takich atrkacji i termianle prosily od nich PIN jak w Polsce.
    Czy to karta Alior Banku GBP ma taka funkcjonalnosc czy raczej mialem
    szczecie do takiej obslugi?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-04-18 22:07:56
    Temat: Re: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18-04-2016 o 20:45, Marcin pisze:
> [...]
    > takich atrkacji i termianle prosily od nich PIN jak w Polsce.
    > Czy to karta Alior Banku GBP ma taka funkcjonalnosc czy raczej mialem

    Witaj w magicznym świecie kart aliora które nie wiadomo jak i kiedy
    działają.
    Zdarzyła mi się kilkukrotnie podobna historia z kartami GBP i EUR.
    Oczywiście infolinia twierdziła za każdym razem że "nie odnotowali
    żadnych problemów".
    Odradzam wybieranie się gdziekolwiek za granicę z kartami alior a już na
    pewno nie jako jedynymi.
    Ten bank tak ma.

  • 3. Data: 2016-04-21 01:15:05
    Od: Ja22 <i...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 20:45:46 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > Czy to karta Alior Banku GBP ma taka funkcjonalnosc czy raczej mialem
    > szczecie do takiej obslugi?

    A robiłeś kartą transakcje w bankomacie aby wgrał się do chipa kod pin?
    Większość terminali w UK leci offline.

    Offline = pin który wpiszesz jest weryfikowany z tym zapisanym w chipie, brak pinu w
    chipie = terminal przełącza autoryzacje w signature mode, nie łączy się online.

  • 4. Data: 2016-04-21 21:20:19
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-04-21 01:15, Ja22 pisze:

    > A robiłeś kartą transakcje w bankomacie aby wgrał się do chipa kod pin?
    > Większość terminali w UK leci offline.

    W bankomacie nie ale zaplacilem w automacie. Zarowno przed skorzystaniem
    z automatu jak i po nim karta zachowywala sie tak samo i wszedzie szla
    przez podpis.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2016-04-21 23:33:54
    Od: Ja22 <i...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 21:20:55 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

    > W bankomacie nie ale zaplacilem w automacie. Zarowno przed skorzystaniem
    > z automatu jak i po nim karta zachowywala sie tak samo i wszedzie szla
    > przez podpis.

    To masz już odpowiedź.
    W automacie weryfikacja pinu poleciała online.
    W bankomacie przy okazji wgrało by ci instrukcje do weryfikacji pinu z chipa.

    Bez pinu w chipie przełączanie się terminala w tryb podpisu i te komendy 'pin locked'
    itp. to normalka.

    Moja pierwsza wizyta na wyspach to też było lekkie zdziwienie o co chodzi. A miałem
    kartę która leciała tylko online.
    Zakup elektroniki: musimy wykonać skan karty i twojego dowodu bo dużo scamów,
    oszustw.
    Zakup w hipermarkecie: Kasjerce wydrukował się paragon na podpis, zdziwiona poszła
    się naradzić, anulowała transakcje i trzeba było zapłacić papierkiem.

    U nas jak karta nie ma pinu w chipie to transakcja idzie online, u nich terminale nie
    mają online i drukuje się paragon z miejscem na autograf, co wzbudza podejrzenie
    wielu sprzedawców.

  • 6. Data: 2016-04-22 05:11:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 06:33 AM, Ja22 wrote:

> [...]
    > nich terminale nie mają online i drukuje się paragon z miejscem na
    > autograf, co wzbudza podejrzenie wielu sprzedawców.

    Z ciekawostek.

    Mam kartę Alior Kantor USD, i korzystam z niej od 1.5 roku w Japonii
    (czasem używam tam również z karty Pekao USD).

    O ile PIN oczywiście trzeba wbijać w bankomacie, to przy płatnościach w
    sklepie:

    - sprzedawca po prostu przeciąga kartę (99% czytników jest na pasek
    magnetyczny) i oddaje, nic nie trzeba podpisywać

    - sprzedawca przeciąga kartę i daje kwitek do podpisania; nikt nie
    porównuje podpisu ze wzorem na karcie

    - z "raz w miesiącu" - PIN w sklepie

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-04-22 08:10:33
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.04.2016 Ja22 <i...@g...com> napisał/a:

    > W bankomacie przy okazji wgrało by ci instrukcje do weryfikacji pinu z chipa.

    Przy okazji dopytam, jako że jestem żywotnie
    zainteresowany: wystarczy w dowolnym bankomacie
    (np. jeszcze w PL) wklepać PIN, bez wypłaty?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2016-04-22 08:29:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co to jest automat?

    -----

  • 9. Data: 2016-04-22 08:34:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 06:10:33 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Przy okazji dopytam, jako że jestem żywotnie zainteresowany: wystarczy w
    > dowolnym bankomacie (np. jeszcze w PL) wklepać PIN, bez wypłaty?

    Raczej nie. PIN wpisywany w kartę musi byc zweryfikowany. A weryfikacja
    następuje tuż przed wypłatą a nie zaraz po wklepaniu.

  • 10. Data: 2016-04-22 09:26:42
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-04-22 o 08:34, jureq pisze:

    > Raczej nie. PIN wpisywany w kartę musi byc zweryfikowany. A weryfikacja
    > następuje tuż przed wypłatą a nie zaraz po wklepaniu.

    I tak, i nie, klawiatura szyfrująca "nie trzyma w pamięci" pinu, tylko
    odrazu wysyła do banku i tam jest odrazu porównywany, jednak program na
    bankomacie wysyła zapytanie do banku w stylu karta nr taki, transakcja
    nr taki chce wypłacić tyle i z banku dostaje zwrotną informację, że
    może, następnie bankomat wyciąga pieniądze z kaset i znów informuje
    bank, że wyciągnął i czy wydać klientowi, znów bank potwierdza i dopiero
    wtedy wychodzą pieniądze do klienta. W momencie, gdy po wyjściu z
    kasety, ale przed wydaniem klientowi nastąpi przerwa w łączności,
    pieniądze lądują w zrzucie i z konta klienta są ściągane i bank czeka na
    reklamację.

    BTW, w karcie nie ma wpisanego pinu, pin jest zapisywany na serwerze w
    banku.