  • 1. Data: 2004-04-28 09:21:10
    Temat: Rewolucja IT w bankowości
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Specjaliści bankowi przewidują wielkie zmiany technologiczne w branży usług
    bankowych. Jest pięć głównych powodów, które zmuszają banki do rewizji
    swojej polityki z zakresu IT. Wprawdzie poszczególne czynniki wywierały
    wpływ na działalność banków już wcześniej, ale nigdy bankowcy nie byli
    zmuszeni dostosować się do nich jednocześnie.
    http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,5046
    (ciekawe, na podstawie The Banker, polecam)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-04-28 09:28:26
    Temat: Re: Rewolucja IT w bankowości
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

> [...]
    > zmuszeni dostosować się do nich jednocześnie.
    > http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,5046
    > (ciekawe, na podstawie The Banker, polecam)

    Zaraz przeczytam. A czy jest tam cos o powiadomieniach? ;-)

    Bartol

  • 3. Data: 2004-04-28 09:53:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:
    > Zaraz przeczytam. A czy jest tam cos o powiadomieniach? ;-)
    > Bartol

    O tym to ja kieedys pisalem :) I co jakis czas gdzies tam wypisuje.

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-04-28 22:17:52
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@d...emaila.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> [...]
    > zmuszeni dostosować się do nich jednocześnie.
    > http://artykuly.prnews.pl/index.php/display,5046
    > (ciekawe, na podstawie The Banker, polecam)

    daj spokój, cienki artykuł, klasyczna nawijka marketingowa IT, aby
    nakręcić rynek na nowe zabawki serwerowe, bo stare się słabiej sprzedają,

    w tym artykule chodzi tylko o jedno: promocję nowej technologii o
    nazwie grid computing, która na dzień dzisiejszy jest niesprawdzonym
    rozwiązaniem, więc szuka się jeleni którzy zaczną to testować w swoich
    bankach

    MJ

  • 5. Data: 2004-04-29 20:20:00
    Od: "Pulemiot" <p...@o...pl>

    Strasznie cienki ten artykuł.

    1. Banki wcale nie potrzebują wielkich mocy obliczeniowych. Najbardziej
    skomplikowany wzó matematyczny stosowany w bankowości to przecież wzór na
    odsetki :)
    Banki potrzebują dużych przestrzeni dyskowych. Komputerów z szybkimi operacjami
    I/O, Systemów o szybkim przesyle danych i właśnie nie małych PeCetów, ale
    poważnych serweró o podwójnych zasilaczach, z macierzami dyskowymi pracującymi
    w klastrach itp.
    Wbrew bajaniom IT speców jako core systemowe ZNAKOMICIE sprawdza się COBOL,
    (tak, tak) Porządne systemy kompilowane na UNIXach są nadal w wielkim poważaniu.
    2. Jeśli receptą na wszystko ma być przetwarzanie rozproszone (100% pewności?)
    to czy że się tak wyraże sieć i okablowanie nie stanie się czynnikiem
    krytycznym? Wystarczy zobaczyć, jak sieć zdycha przy kolejnych atakach robaków..

    Pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2004-05-02 02:30:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w

    > Specjaliści bankowi przewidują wielkie zmiany technologiczne w branży
    usług

    Kurde, co za czasy. Co rusz rewolucje i to w każdej dziedzinie. Spece od
    marketingu muszą pomysleć nad nowym, jeszcze bardziej ekspresyjnym,
    rzeczownikiem ;>.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2004-05-06 11:04:55
    Od: w...@o...pl

    > Wbrew bajaniom IT speców jako core systemowe ZNAKOMICIE sprawdza się COBOL,
    > (tak, tak) Porządne systemy kompilowane na UNIXach są nadal w wielkim
    poważaniu.

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym fragmencie wypowiedzi - przeciez Cobol
    jest jezykiem programowania, a Unix systemem operacyjnym wiec jedno drugiego
    nie wyklucza czego przykladem jest ciagle dzialajacy w PKO BP system ZORBA,
    ktory wedlug moich informacji napisany jest w COBOL-u, a pracuje po Unixem. Co
    prawda nie jest to juz produkt najnowszy technologicznie i dlatego PKO BP chyba
    jako ostatni sie go pozbywa, ale faktem jest ze przez wiele lat dzialal w tym
    banku. Poza tym wybor platformy systemowej i jezyka przy obenych mocach maszyn
    jest sprawa drugorzedna choc sa oczywiscie platformy dedykowane do duzych
    systemow bazodanowych jak np. IBM AS/400