  • 11. Data: 2005-05-12 08:49:37
    Temat: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    "Paweł" <n...@k...ru> wrote:

    > systemy ze "stałą" listą haseł jednorazowych + stałe hasło umożliwiające
    > zalogowanie też są narażone
    > oczywiście w mniejszym stopniu ale również można wyobrazić sobie
    > sytuację gdy to jednorazowe hasło zostanie poprostu przesłane do
    > złodzieja zamiast do banku - taki atak miał już podobno miejsce w
    > Niemczech

    Co to jest "stała" lista haseł jednorazowych?
    Inna sprawa, że jak ktoś jest na tyle głupi, żeby sobie zainstalować
    trojana to potem niech nie płacze, ze nagle mu się konto wyczyściło.

    Kiedyś widziałem jak pewien gościu dzwonił na infolinię Inteligo i podawał
    pani konsultantce swoje dane, nie omieszkał też oczywiście podać swoje
    hasło WWW :)

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 12. Data: 2005-05-12 09:03:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> wrote:
    > Znaczy się, zakładasz że bank zwróci te pieniądze klientom?
    >
    > Ktoś wie, czy tak się faktycznie stanie? Bo ja bym się wcale nie
    > zdziwił, gdyby nie...

    Przy takiej skali chyba jednak zwroci ;)
    BTW: ponad połowa amerykańskich użytkowników bankowości internetowej (57%)
    opuściłaby swój bank już w przypadku jednorazowego złamania zabezpieczeń?
    Tak wynika z badania przeprowadzonego w USA przez Ponemon Institute.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 13. Data: 2005-05-12 09:05:18
    Od: a...@o...pl

    > Hm, nawet nieźle... ponoć zwinęli 1 000 000 zł.

    Pisze o tym GW http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,27033
    70.html
    To BPH.

    Andrew

  • 14. Data: 2005-05-12 10:18:28
    Od: RBproof <a...@c...pl>

    Dnia 12 May 2005 11:05:18 +0200, a...@o...pl napisał(a):

    > Pisze o tym GW http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,27033
    70.html
    > To BPH.

    ten fragment powyższej wiadomości mnie rozbawił:
    "Rzecznik prasowy BPH Jacek Balcer .... Zapewnia, że stosowany system
    bankowości internetowej Sez@m "gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa i
    ciągle jest udoskonalany"."

  • 15. Data: 2005-05-12 10:55:35
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik RBproof napisał:

    > ten fragment powyższej wiadomości mnie rozbawił:
    > "Rzecznik prasowy BPH Jacek Balcer .... Zapewnia, że stosowany system
> [...]

    No wlasnie. To juz nawet nie jest smieszne. To jest niestety zalosne.

    Bartol

  • 16. Data: 2005-05-12 11:08:20
    Od: "Paweł" <n...@k...ru>

    > Eeee, kody jednoraowe tez sa ok, ale token ma oczywiscie swoje zalety.

    są ok, tyle że sytuacja o której pisałem jest jak najbardziej
    prawdopodobna - specjalizowany np zrobiony pod mbank trojan, czekający tylko
    na moment w którym będziesz musiał skorzystać z listy haseł jednorazowych -
    np by potwierdzić przelew jednorazowy, wtedy on przesyła zdobyty kod
    złodziejowi

    przy tokenie ten numer nie przejdzie - raz że samo zalogowanie już wymaga
    użycia zmiennego, ważnego tylko 60 sekund kodu - w mbanku kod do logowania
    masz stały, dwa że taki złodziej po zdobyciu kodu musiałby być naprawde
    szybki

    > Bandzior musialby specjalnie polowac, bardzo chciec i liczyc na to, ze
    > bedziesz mial na koncie kilkaset tys. zeby mu sie oplacalo ruszyc dupe.
    > Dlatego do BePeHahahaha wlamali sie na pewno, a w Niemczech podobno. ;-)

    napisałem podobno bo nie chciało mi się szukac informacji którą czytałem już
    nie pamiętam gdzie, ale brzmiała dośc wiarygodnie a w dodatku była jak
    najbardziej wyobrażalna od strony technicznej - więc w czym problem ?

    źle rozumujesz, to nie jest tak że złodziej będzie polował akurat na Ciebie
    i Twoje kilkaset tysięcy ,
    on zrobi masówkę, będzie starał sie zarazić jak najwięcej komputerów np
    trojanem obliczonym pod mbank

    a potem zwinie tak dużo klientów jak mu sie uda, zresztą z tego co jest w
    artykule o BPH wynika że metoda była właśnie taka, infekować jak dużo się
    nawinie, a wśród nich zawsze trafią się Ci na których to jest obliczone

    a co bandzior ma innego do roboty ? :-)
    zresztą myślę że kwotą pare razy mniejszą też by nie pogardzili - ryzyko
    wbrew pozorom i tak mniejsze niż głupi skok na kiosk a szansa na zysk sporo
    większa

  • 17. Data: 2005-05-12 11:12:15
    Od: RBproof <a...@c...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 12:55:35 +0200, Bartol Partol napisał(a):

    > No wlasnie. To juz nawet nie jest smieszne. To jest niestety zalosne.

    zastanawiam się tylko dlaczego zrezygnowano z hasła maskowanego (wydaje mi
    się, że z punktu widzenia bezpieczeństwa było ono dużo lepsze)

  • 18. Data: 2005-05-12 11:24:43
    Od: "Paweł" <n...@k...ru>

    > Co to jest "stała" lista haseł jednorazowych?

    uruchom wyobraźnię, przeczytaj całą treść - powinieneś to wywnioskować , nie
    jest takie trudne

    > Inna sprawa, że jak ktoś jest na tyle głupi, żeby sobie zainstalować
    > trojana to potem niech nie płacze, ze nagle mu się konto wyczyściło.

    jak ja kocham takich pewnych siebie, aroganckich osobników,
    założę się że nigdy nie miałeś żadnego wirusa ani komputerowego ani grypy
    :-)

    założę się również, że każdy program który instalujesz na komputerze -
    najpierw dekompilujesz a potem dogłębnie analizujesz jego kod bo przecież
    zdarzało się już nawet największym czasopismom komputerowym wytłoczyć płyty
    CD zainfekowane jakimiś świństwami, a wirus może być nowy , jeszcze nieznany
    autorom antywirusów wiec na program antywirusowy nie można liczyc w 100%

    > Kiedyś widziałem jak pewien gościu dzwonił na infolinię Inteligo i podawał
    > pani konsultantce swoje dane, nie omieszkał też oczywiście podać swoje
    > hasło WWW :)

    a ja parę razy widziałem już osobników którym wydawało się że są niesamowici
    a życie boleśnie obnażało ich słabości właśnie wtedy gdy najmniej się tego
    spodziewali

  • 19. Data: 2005-05-12 12:14:29
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    "Paweł" <n...@k...ru> wrote:

    > uruchom wyobraźnię, przeczytaj całą treść - powinieneś to wywnioskować ,
    > nie jest takie trudne

    Będę jednak nalegał, żebyś wyjaśnił. Serio nie wiem.
    Jeśli rozróżniasz stałe listy haseł jednorazowych to rozumiem też, że są
    zmienne listy haseł jednorazowych. W którym banku? I z czym to się je?

    > jak ja kocham takich pewnych siebie, aroganckich osobników,
    > założę się że nigdy nie miałeś żadnego wirusa ani komputerowego ani
    > grypy
    > :-)

    Grypę, owszem... A wirusy mam, ale raczej w celach kolekcjonerskich.
    Chcesz kilka? :)

    > założę się również, że każdy program który instalujesz na komputerze -
    > najpierw dekompilujesz a potem dogłębnie analizujesz jego kod

    Nie. Nie jestem paranoikiem. Skanuję po prostu programem antywirusowym.

> [...]
    > wytłoczyć płyty CD zainfekowane jakimiś świństwami, a wirus może być
    > nowy , jeszcze nieznany autorom antywirusów wiec na program antywirusowy

    Oczywiście, można mieć wyjątkowego pecha i trafić na nowego, nieznanego
    wirusa. Równie dobrze można mieć pecha i zginąć w wypadku.

    > a ja parę razy widziałem już osobników którym wydawało się że są
    > niesamowici a życie boleśnie obnażało ich słabości właśnie wtedy gdy
    > najmniej się tego spodziewali

    Pewnie to tacy, co konsultantowi z Inteligo podają swoje hasło...

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 20. Data: 2005-05-12 13:14:04
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > na moment w którym będziesz musiał skorzystać z listy haseł jednorazowych -
    > np by potwierdzić przelew jednorazowy, wtedy on przesyła zdobyty kod

    Zaraz zaraz. Jeśliby miał przesłać kod złodziejowi, ZAMIAST do banku, to
    musiałby nie tylko czytać klawiaturę, ale tez byc zalogowany razem ze
    mną do banku i blokowac transmisję. Czy to nie oznacza konieczności
    łamania 128-bitowego szyfru? A to już chyba nie takie hop-siup?
    Inna możliwość, to podstawianie podrobione strony transakcyjne np. mB z
    jakimś dodatkowym maskowaniem adresu www i podrabianiem certyfikatu (o
    ile akurat bym go sprawdzał - a czasami sprawdzam). Nie za wiele tego?