eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Reklamacja skimmingu z USA
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2013-10-03 01:29:39
    Temat: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    Cześć,

    Jakiś czas temu okradziono mnie z karty na sporą kwotę. Transakcje
    zostały wykonane w USA, najprawdopodobniej kopią karty.

    Karta keep it simple, Open Finance (Getin Bank).

    Odpowiedź na moje reklamacje, którą otrzymałem od banku jest tutaj:
    http://imageshack.us/a/img19/9998/t8y8.jpg

    Uznali 2 z 14 transakcji na mniej niż 5% spornej kwoty.

    Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    dochodzić swoich racji?

    Dzięki za wszelką pomoc,
    --
    XYZ


  • 2. Data: 2013-10-03 07:36:03
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: em <e...@g...com>

    W tym wątku poruszałeś chyba tą samą sprawę -
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups#!s
    earchin/pl.biznes.banki/xyz/pl.biznes.banki/p4RLwtb_
    6Rw/b16LJmE9kYAJ.

    Czy skorzystałeś z którejś z porad?


  • 3. Data: 2013-10-03 10:12:15
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-10-03 07:36, em wrote:
    > W tym wątku poruszałeś chyba tą samą sprawę -
    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups#!s
    earchin/pl.biznes.banki/xyz/pl.biznes.banki/p4RLwtb_
    6Rw/b16LJmE9kYAJ.
    >
    > Czy skorzystałeś z którejś z porad?
    >

    Dzięki. Najwyraźniej w moim czytniku nie widziałem części odpowiedzi.

    Napisałem teraz kolejną reklamację. Jasno w niej przedstawiam, dlaczego
    transakcje nie mogły zostać wykonane przeze mnie. Żądam też
    przedstawienia przez bank potwierdzeń transakcji i porównania podpisów
    rzekomo złożonych przeze mnie.

    Pozdrawiam,

    --
    XYZ


  • 4. Data: 2013-10-03 16:56:30
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    >Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej dochodzić
    >swoich racji?

    odpowiedź na reklamację była w ustawowym terminie?
    tzn widać że przedłużyli ale czy zostałeś o tym wcześniej poinformowany?

    --
    Jean



  • 5. Data: 2013-10-03 19:56:26
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 października 2013 01:29:39 UTC+2 użytkownik XYZ napisał:

    > Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    >
    > dochodzić swoich racji?
    >


    A byles w tym okresie w ogole w USA? Czy w PL?

    Reklamuj to, poinformuj o sprawie KNF, media (samcik zawsze duzo halasu robi).


    Pozdrawiam
    Rafal





  • 6. Data: 2013-10-03 20:13:45
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 Oct 2013 01:29:39 +0200, XYZ napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > Jakiś czas temu okradziono mnie z karty na sporą kwotę. Transakcje
    > zostały wykonane w USA, najprawdopodobniej kopią karty.
    >
    > Karta keep it simple, Open Finance (Getin Bank).
    >
    > Odpowiedź na moje reklamacje, którą otrzymałem od banku jest tutaj:
    > http://imageshack.us/a/img19/9998/t8y8.jpg
    >
    > Uznali 2 z 14 transakcji na mniej niż 5% spornej kwoty.
    >
    > Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    > dochodzić swoich racji?
    >
    > Dzięki za wszelką pomoc,

    Hmmm w ogóle dziwna ta odpowiedź banku. Widać z niej, że zgłosili te
    transakcje jako 'nielegalne' i dwie z firm zrobił zwroty na konto karty
    czyli można wnioskować, że jednak coś jest nie tak no ale bank stwierdza,
    że jednak nie i mimo, że dwie transakcje są złe to reszta już zła nie
    jest ;)
    Tak ja inni doradzają. Podnieś kwestię, że nie przybywałeś w tym czasie
    na terytorium USA (łatwo można chyba to sprawdzić, bo potrzebna jest
    jakaś wiza). Jeżeli karta jest na podpis, to można go zweryfikować,
    jeżeli PIN to już trochę gorzej. Kiedy zobaczyłeś te lewe transakcje i
    kiedy zastrzegłeś kartę?


    --
    xbartx


  • 7. Data: 2013-10-03 20:36:21
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XYZ wrote:
    > Cześć,
    >
    > Jakiś czas temu okradziono mnie z karty na sporą kwotę. Transakcje
    > zostały wykonane w USA, najprawdopodobniej kopią karty.
    >
    > Karta keep it simple, Open Finance (Getin Bank).
    >
    > Odpowiedź na moje reklamacje, którą otrzymałem od banku jest tutaj:
    > http://imageshack.us/a/img19/9998/t8y8.jpg
    >
    > Uznali 2 z 14 transakcji na mniej niż 5% spornej kwoty.
    >
    > Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    > dochodzić swoich racji?
    >
    > Dzięki za wszelką pomoc,


    Ta ich odpowiedz jest trochę z dupy wzięta, bo skąd oni wiedzą, że z
    uzyciem właściwej karty.

    Byłeś wówczas w USA?




  • 8. Data: 2013-10-03 21:39:50
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-10-03 16:56, Jean wrote:
    >> Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    >> dochodzić swoich racji?
    >
    > odpowiedź na reklamację była w ustawowym terminie?
    > tzn widać że przedłużyli ale czy zostałeś o tym wcześniej poinformowany?
    >

    Tak, poinformowali o przedłużeniu.

    --
    XYZ


  • 9. Data: 2013-10-03 21:45:49
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-10-03 20:13, xbartx wrote:
    > Dnia Thu, 03 Oct 2013 01:29:39 +0200, XYZ napisał(a):
    >
    >> Cześć,
    >>
    >> Jakiś czas temu okradziono mnie z karty na sporą kwotę. Transakcje
    >> zostały wykonane w USA, najprawdopodobniej kopią karty.
    >>
    >> Karta keep it simple, Open Finance (Getin Bank).
    >>
    >> Odpowiedź na moje reklamacje, którą otrzymałem od banku jest tutaj:
    >> http://imageshack.us/a/img19/9998/t8y8.jpg
    >>
    >> Uznali 2 z 14 transakcji na mniej niż 5% spornej kwoty.
    >>
    >> Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    >> dochodzić swoich racji?
    >>
    >> Dzięki za wszelką pomoc,
    >
    > Hmmm w ogóle dziwna ta odpowiedź banku. Widać z niej, że zgłosili te
    > transakcje jako 'nielegalne' i dwie z firm zrobił zwroty na konto karty
    > czyli można wnioskować, że jednak coś jest nie tak no ale bank stwierdza,
    > że jednak nie i mimo, że dwie transakcje są złe to reszta już zła nie
    > jest ;)
    Też tak myślę i im to wytknąłem.

    > Tak ja inni doradzają. Podnieś kwestię, że nie przybywałeś w tym czasie
    > na terytorium USA (łatwo można chyba to sprawdzić, bo potrzebna jest
    > jakaś wiza). Jeżeli karta jest na podpis, to można go zweryfikować,
    > jeżeli PIN to już trochę gorzej. Kiedy zobaczyłeś te lewe transakcje i
    > kiedy zastrzegłeś kartę?
    Po ok. dwóch-trzech tygodniach zobaczyłem te transakcje i wtedy
    zablokowałem kartę. Karta była nieużywana od kilku miesięcy, dlatego tak
    późno się zorientowałem.

    --
    XYZ


  • 10. Data: 2013-10-03 22:04:03
    Temat: Re: Reklamacja skimmingu z USA
    Od: XYZ <x...@o...pl>

    On 2013-10-03 21:39, XYZ wrote:
    > On 2013-10-03 16:56, Jean wrote:
    >>> Jakie kwestie podnieść w odpowiedzi na tę reklamację i jak dalej
    >>> dochodzić swoich racji?
    >>
    >> odpowiedź na reklamację była w ustawowym terminie?
    >> tzn widać że przedłużyli ale czy zostałeś o tym wcześniej poinformowany?
    >>
    >
    > Tak, poinformowali o przedłużeniu.
    >
    Sprawdziłem daty jeszcze raz. Reklamacje zostały zgłoszone 18.10.2012. O
    przedłużeniu poinformowali 6.12.2012 czyli po okresie dłuższym niż 30 dni.
    Regulamin karty mówi tak:
    6. Z zastrzeżeniem ust. 4, reklamacje rozpatrywane będą w terminie do 30
    dni liczonych od daty ich otrzymania przez Bank, z wyłączeniem
    reklamacji dotyczących niezgodności w zestawieniu Transakcji albo braku
    otrzymania zestawienia, które rozpatrywane są niezwłocznie.
    7. W uzasadnionych przypadkach, termin, o którym mowa powyżej może
    zostać przedłużony, o czym Bank informuje, wskazując przyczyny
    opóźnienia wraz z okolicznościami wymagającymi dodatkowych ustaleń oraz
    przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji. Termin ten każdorazowo nie
    będzie jednak dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji przez
    Bank, za wyjątkiem reklamacji dotyczących Transakcji wykonanych kartą
    płatniczą, w przypadku których maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji
    wynosi 180 dni.

    Inf. o przedłużeniu została wysłana po więcej niż 30 dniach. Czy to daje
    jakieś podstawy do jej kwestionowania?

    Teraz policzyłem, że ostateczna odpowiedź została wysłana po 179 dniach.
    Myślę, że 12/14 odrzucili ponieważ nie dostali zwrotu środków w tym
    czasie. Mnie to oczywiście nie powinnno obchodzić.

    --
    XYZ

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1