  • 1. Data: 2008-10-05 19:56:30
    Temat: Regulacje mogły przyczynić się do sytuacji w USA?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Z radia:
    Podobno przed laty w USA politycy uchwalili przepisy nakazujące
    bankom łagodniej traktować klientów, nawet tych na pograniczu
    (delikatnie powiedziane) zdolności kredytowej. Pisała o tym ponoć "Rz".

    Niestety wiecej szczegółów nie pamiętam - może ktoś poda więcej
    szczegółów?
    Jeżeli to prawda, to wieszanie psów na bankach przez polityków
    lekko trąci hipokryzją.
    Arek

  • 2. Data: 2008-10-05 21:23:01
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 5 Oct 2008 21:56:30 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > (delikatnie powiedziane) zdolności kredytowej. Pisała o tym ponoć "Rz".

    > Jeżeli to prawda, to wieszanie psów na bankach przez polityków

    Dość ciekawe światło na amerykański kryzys rzuca wypowiedź jednego z
    dyskutantów na Interii:
    http://finanse.interia.pl/wiadomosc-dnia/news/knf-sz
    ykuje-rewolucje/komentarze,1186143,1,18158856,3,3

    "Kryzys
    amerykański wynika z tego, że tamtejsze prawo
    ogranicza egzekucję długów jedynie do samej
    nieruchomości zabezpieczającej kredyt. W przypadku
    spadku wartości nieruchomości bank traci! Banki o
    tym wiedziały a udzielały kredytów na pełną
    wartość lub nawet wyższych - z nadzieją na wzrost
    wartości... Rynek jak to rynek spowodował
    spadki... i wielu cwaniaków oddaje bankowi
    nieruchomości zatrzymując kasę. [...]"

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2008-10-05 21:41:55
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > wartość lub nawet wyższych - z nadzieją na wzrost
    > wartości... Rynek jak to rynek spowodował
    > spadki... i wielu cwaniaków oddaje bankowi

    Bo w Stanach jest prawo upadlosci konsumenckiej - a wiec oddajesz
    mieszkanie i tyle - bo nic wiecej nie masz - wychodzisz na zero, ale
    masz pozniej trudnosci z ponownym kredytem na kilka-kilkanascie lat -
    przynajmniej w czesci stanow (bo podobno nie wszystkie stany sie
    wymieniaja takimi informacjami)

  • 4. Data: 2008-10-05 22:16:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maverick pisze:

> [...]
    > masz pozniej trudnosci z ponownym kredytem na kilka-kilkanascie lat -
    > przynajmniej w czesci stanow (bo podobno nie wszystkie stany sie

    Tu akurat nie chodzi o upadlosc.

    W praktyce powyzsze dawlo taki efekt, ze klient czesto przestawal placic
    i oddawal nieruchomosc, gdy jej wartosc rynkowa spadla ponizej tej, na
    ktora wzial kredyt.

    Nastepnie bral nastepny kredyt pod hipoteke podobnej nieruchomosci ale
    wycenionej wg aktualnych cen rynkowych, co dawalo o wiele mniejsze raty

    Ale w sumie uwazam ten system za uczciwszy w sensie takim, ze i bank
    ryzykuje i klient - a u nas klient odpowiada wszystkim (chyba, ze nie ma
    "nic" bo wszystko przepisal na rodzine)

  • 5. Data: 2008-10-06 01:18:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

> [...]
    > wartość lub nawet wyższych - z nadzieją na wzrost
    > wartości... Rynek jak to rynek spowodował
    > spadki... i wielu cwaniaków oddaje bankowi

    jaką kasę zatrzymują?

  • 6. Data: 2008-10-06 05:00:33
    Od: daniel <e...@o...ppll>

    witek pisze:

    ykuje-rewolucje/komentarze,1186143,1,18158856,3,3

    > jaką kasę zatrzymują?

    Biorą kredyt na powiedzmy 100k$ i kupują dom.
    Oddają do banku 1k$/mies ale dom tanieje i po roku jest wart tylko 70k$.
    Albo odda do banku pozostałe 88k$(plus odsetki) albo dom wart 70k$.....
    Bierze nowy kredyt w nowym banku na nowy dom o wartości 70k$... i płaci
    ratę 0,7k$/mies
    a dom takim sam tylko gdzie indziej :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-10-06 09:13:43
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    >
    > Ale w sumie uwazam ten system za uczciwszy w sensie takim, ze i bank
    > ryzykuje i klient - a u nas klient odpowiada wszystkim (chyba, ze nie ma

    Rozumiem, że jak byś miał w takim banku depozyty, to zgodziłbyś się
    dostać 70% kapitału bo "i bank ryzykuje i klient" - NMSP :-)

    Przemek

  • 8. Data: 2008-10-06 09:28:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 06 Oct 2008 00:16:32 +0200, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:

    >Ale w sumie uwazam ten system za uczciwszy w sensie takim, ze i bank
    >ryzykuje i klient - a u nas klient odpowiada wszystkim (chyba, ze nie ma
    >"nic" bo wszystko przepisal na rodzine)

    Klasyka - ten kto chce zarobić (bank) - ponosi ryzyko.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ E-6 http://trzypion.oldfield.org.pl/trzypion/

  • 9. Data: 2008-10-06 21:10:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Chris napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >spadku wartości nieruchomości bank traci! Banki o
    >tym wiedziały a udzielały kredytów na pełną
    >wartość lub nawet wyższych - z nadzieją na wzrost

    To jedna strona medalu. Swoją drogą to sztuczne ograniczenie
    odpowiedzialności za długi mogło się też przyczynić.

    Ale nie o to pytałem. Po południu w niedzielę w PR1 była dykusja
    m.in. na temat "kryzysu" finansowego. Ktoś (nie pamiętam kto)
    wspomniał o regulacjach, które wręcz nakazywały bankom łagodniejsze
    traktowanie klientów. Miało to jakoby być częścią programu
    skierowanego do ludzi o niższych dochodach. Wspomniano nawet
    o jakimś parytecie - procentowej ilości takich kredytów w portfelu
    kredytów hipotecznych. Wypowiedź na ten temat jakiegoś speca z USA
    wydrukować miała "Rzeczpospolita".
    Chciałbym do tego dotrzeć, bo zabrzmiało to dziwnie...
    Ktoś coś wie?
    Arek

  • 10. Data: 2008-10-06 21:23:25
    Od: buraxta <b...@g...com>

    daniel wrote:
> [...]
    > Albo odda do banku pozostałe 88k$(plus odsetki) albo dom wart 70k$.....
    > Bierze nowy kredyt w nowym banku na nowy dom o wartości 70k$... i płaci

    No, ale kto da mu drugi kredyt, skoro pierwszy zakończył się egzekucją z
    zabezpieczenia?

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\