  • 11. Data: 2009-07-17 11:42:22
    Temat: Re: zawoalowany spam
    Od: " szacuneczek.org.pl" <n...@W...gazeta.pl>

    jest to ewidentne wykroczenie z ustawy o siwadczeniu uslug elektronicznych,
    moga zapytac sie o zgode wyslania oferty, ale tutaj samo pytanie wyglada jak
    oferta.

  • 12. Data: 2009-07-17 11:53:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    > kris wrote:
    >
    > Generalnie spamerom sie nie odpisuje, po co im jeszcze potwierdzac ze
    > adres jest prawidlowy i ktos go czyta. A brak odpowiedzi tez jest
    > brakiem khm, "zgody na przeslanie oferty".

    To racja, ale tu było zapytanie z instytucji finansowej, pytajacy podał
    nazwę firmy, swoje dane itp.
    Bez porównania do typowych spamerskich ofert.
    No i pytanie zasadnicze: skąd DB miał adres meilowy autora watku?
    Odpowiedz na to pytanie też dużo wyjaśni.

    Ja np z reguły zgadzam się na otrzymywanie ofert pisemnych/meilowych itp.
    Dla mnie żaden kłopot przejrzeć kilka maili dziennie.
    Ale to ja tak mam bo tak chcę.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-07-17 13:07:53
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    pwz napisał/wrote dnia/on 2009-07-17 09:22:
    > Witam!
    > Czy jako spam (w sensie ustawy, która tego zabrania) można uznać taką
    > wiadomość (którą dostałem przed chwilą na skrzynkę)?

    W polskim prawie nie występuje termin "spam". Niezamawiana
    informacja handlowa (zazwyczaj) jest spamem, ale nie każdy
    spam jest informacją handlową.
    http://nospam-pl.net/sppnn.php#20III2004

    > No bo jak dla mnie, to mamy tu do czynienia z czynem nieuczciwej
    > konkurencji, w myśl art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną... Ale może się mylę?

    Nie przeryłem się dokładnie przez nową ustawę, ale dokładnie
    ją czywałem na etapie przygotowania; jeśli nie ma istotnych
    zmian, to jest to faktycznie czyn nieuczciwej konkurencji.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 14. Data: 2009-07-17 14:06:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    kris wrote:

    > To racja, ale tu było zapytanie z instytucji finansowej, pytajacy podał
    > nazwę firmy, swoje dane itp.
    > Bez porównania do typowych spamerskich ofert.

    W tym przypadku nie robi zadnej roznicy kto jest nadawca, spam nie jest
    zarezerwowany dla ofert powiekszaczy i photoshopa za piec dolcow
    do sciagniecia se strony w azji.

    > No i pytanie zasadnicze: skąd DB miał adres meilowy autora watku?
    > Odpowiedz na to pytanie też dużo wyjaśni.

    Mogl kupic baze, ale mogl i tego z tego adresu otrzymac kiedys
    korespondencje. Co wciaz nie stanowi zadnego usprawiedliwienia,
    bo to nie oznacza ze ktos wyrazil zgode na otrzymywanie ofert.

    Jakby adres pochodzil np. z formularza w ktorym zaznaczono
    wyrazenie zgody na otrzymywanie reklam, to nie bawili by sie
    w takie kombinacje tylko z mostu wyslaliby gwizdzacy i migajacy
    kolorami radosny mail w html pelen tabelek, gwiazdek i drobnego
    druczku.

    --

    eternity has no future

  • 15. Data: 2009-07-17 14:55:20
    Od: pwz <g...@d...pl>

    elmer radi radisson pisze:

    > Mogl kupic baze, ale mogl i tego z tego adresu otrzymac kiedys
    > korespondencje. Co wciaz nie stanowi zadnego usprawiedliwienia,
    > bo to nie oznacza ze ktos wyrazil zgode na otrzymywanie ofert.
    (...)

    W tym sęk - odpowiadając przed- i przedprzedpiścy - że akurat tego
    adresu, na który otrzymałem ten spam(?) nikomu, powtarzam: nikomu nie
    udostępniam...
    A nie, przepraszam: ma go mBank, ale chyba nie sprzedał go na rzecz DB...?
    pwz

  • 16. Data: 2009-09-25 12:29:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > No bo jak dla mnie, to mamy tu do czynienia z czynem nieuczciwej
    > konkurencji, w myśl art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą

    * zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002
    r.) oraz dyrektywą UOKiK:

    " Dopuszczalne jest przesłanie na adres e-mail pytania czy adresat zgadza
    się na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej "

    Krzysiek